HELP! Woonkamerindelingcrisis!

28-01-2019 21:40 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Wij hebben een woonkamer waarbij we niet zo goed weten wat we met onze hoekbank aanmoeten. (hoekbank + hocker)
In de links heb ik wat foto's bijgevoegd van ons huis en van huizen die op Funda staan. Ook een (oude) plattegrond van voor de verbouwing.

De opties die we zelf bedacht hebben:
- Normaal staat de hoekbank tegen de muur met het kunstwerk (we vinden het zelf erg krap en de ruimte in de erker gaat verloren)
- In de zij-erker: dan staat de bank te dicht bij de openhaard en dat kan niet ivm de hitte
- Achterin de kamer tegen het raam: te weinig loopruimte vanaf de deur naar de keuken/kamer; die zie je op de foto niet maar die zit achter het gordijn (we gebruiken die deur elke dag)
- Achterin de kamer in de hoek van de zij-erker (zoals het op de foto's staat): Is dit een optie? En waar moet de televisie dan staan/hangen?
- Nieuwe bank(en) kopen en één in de voorerker en de andere tegen de muur aan zetten.
- Alle andere opties die we zelf nog hadden bedacht passen niet.

Willen jullie je brein breken over deze kwestie?!?!??

Alvast bedankt!

Waar moet de hoekbank komen?!

Totaal aantal stemmen: 11

Zoals hij nu staat Geen stemmen
Onder het kunstwerk tegen de muur (9%)
KOOP EEN NIEUWE BANK (82%)
Anders... (9%)
anoniem_382100 wijzigde dit bericht op 07-02-2019 19:28
21.01% gewijzigd
Ik snap er niks van. En je naam is zichtbaar in de links.
Alle reacties Link kopieren
De hoekbank neerzetten op de plek waar nu de eettafel staat? En de eettafel dus op de plek van de bank ? (en dan normale stoelen er bij zetten, geen bankje)
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Alle reacties Link kopieren
Hoekbanken zijn ondingen. Koop twee losse bankjes.
.
Ik snap er ook niks van. Die verschillende foto´s van dezelfde kamer, om die bank gaat het begrijp ik. Maar ik zie geen muur met kunstwerk? En waarvan zijn die andere foto´s? Woonkamers van de buren ofzo?

Ik zou trouwens beginnen die hocker weg te doen. Wat een enorm ding! Wat moet je daar in hemelsnaam mee?
En de tv in de eethoek?
anoniem_372853 wijzigde dit bericht op 28-01-2019 22:23
0.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je naam zie ik zo snel niet staan.
Goed dat je foto's doet, dat helpt bij dit soort topics. Maar nu gaat je beschrijving niet helemaal goed... Ik zie geen erker, geen zij-erker en geen kunstwerk. Dus ehm...
Dat de andere fotot's van de buren/funda zijn begrijp ik wel.
TV in de eethoek, snap ik weer niet.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Ik zou die hocker hoepelen.
Ik zou de bank ook een stuk meer naar het midden verplaatsen, dus een stuk naar links. Hij staat nu zo armoedig in een hoek gepropt.
Alle reacties Link kopieren
De hoek van je bank zit aan de verkeerde kant denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Het is me niet duidelijk welke van de foto's van jouw huis is.

Is de vijfde foto van jouw meubilair? Ik zou de hocker wegdoen; van deze kleur (wat is het, kaki?) is een bankje genoeg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Vanaf foto 4 is het jouw kamer. Ik zou het tweezitsgedeelte houden, er een ecru-kleurig langpolig tapijtje voor leggen en daar tegenover twee fauteuils.

Hoewel ik begrijp dat een hocker lekker ligt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat 'n rare opstelling. Zou die hoekbank sowieso een kwartslag draaien zodat ie tegen die verwarming/raam staan en er niet zo'n raar uitsteeksel in het midden van je ruimte zit. Maar beter koop je 2 aparte banken.
redbulletje schreef:
28-01-2019 22:45
Wat 'n rare opstelling. Zou die hoekbank sowieso een kwartslag draaien zodat ie tegen die verwarming/raam staan en er niet zo'n raar uitsteeksel in het midden van je ruimte zit. Maar beter koop je 2 aparte banken.
Dat gaat niet vanwege de open haard.

Wat ze wel zou kunnen doen is de bank neerzetten tegen de muur tegenover het raam.
Die hocker moet in ieder geval weg, veel te groot.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
28-01-2019 22:21
Ik zou die hocker hoepelen.
Dat sowieso :proud:
.
Cateautje schreef:
28-01-2019 22:51
Dat gaat niet vanwege de open haard.

Wat ze wel zou kunnen doen is de bank neerzetten tegen de muur tegenover het raam.
Die hocker moet in ieder geval weg, veel te groot.
De muur tegenover het raam is toch een doorgang (naar de keuken vermoed ik)?

De eethoek en zithoek van plaats wisselen een optie? Dan kun je tenminste ook nog eens normaal vanaf de bank tv kijken.
Cateautje schreef:
28-01-2019 22:51
Die hocker moet in ieder geval weg, veel te groot.
Dat zei ik ook al ja.
RoseHip schreef:
28-01-2019 22:54
De muur tegenover het raam is toch een doorgang (naar de keuken vermoed ik)?

De eethoek en zithoek van plaats wisselen een optie? Dan kun je tenminste ook nog eens normaal vanaf de bank tv kijken.
Daar waar de eettafel staat vind ik het veel te smal om als woonkamer te dienen. Zou er benauwd van worden.
Alle reacties Link kopieren
Is het een elementenbank?? Ik bedoel; hoe zitten de chaise longe en de tweezitter aan elkaar vast??
Als je die kunt loskoppelen, kun je makkelijker schuiven.

Ik zou, mits het past, die bank gewoon voor de verwarming zetten. Ongeveer 20 cm afstand houden ivm de warmte.
Hocker niet direct tegen de bank plaatsen.

Of bank en eettafel omwisselen.

Nog beter, als je geld over hebt; Bel een fatsoenlijke meubelwinkel en maak een afspraak voor een interieuradvies. Foto´s en plattegrond/afmetingen meenemen. Je laten adviseren en een nieuwe bank kopen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
En als je een nieuwe bank koopt: geen bruin!
Nu heb je een bruine vloer, gordijnen, muur, tafel, lamp...
De hocker er uit en liefst alleen een losse tweezitter en een stoel (of twee) in plaats van een hoekbank. Dan ben je veel flexer qua indeling.

En dan de tv er uit want dat zijn ook ondingen. Je gezellige zitje staat ofwel om de tv heen ofwel om de haard, maar beide tegelijk gaat niet dus klopt er altijd iets niet. Bovendien is een tv het grootste deel van de tijd saai en zwart, dus niet mooi voor de inrichting.
Kijk op uitzending gemist op een laptop wat je echt wil zien en geniet van je extra vrije tijd 😉
anoniem_122552 wijzigde dit bericht op 28-01-2019 23:07
3.54% gewijzigd
RoseHip schreef:
28-01-2019 23:04
En als je een nieuwe bank koopt: geen bruin!
Nu heb je een bruine vloer, gordijnen, muur, tafel, lamp...
:lightbulb:

Ook geen grijs overigens. Het is allemaal al zo kleurloos, op dat bruin na.
Cateautje schreef:
28-01-2019 23:07
:lightbulb:

Ook geen grijs overigens. Het is allemaal al zo kleurloos, op dat bruin na.
Nee idd. Waarschijnlijk zijn de gordijnen niet bruin maar grijs, maar het lijkt zo ontzettend allemaal massief één kleur.
RoseHip schreef:
28-01-2019 23:09
Nee idd. Waarschijnlijk zijn de gordijnen niet bruin maar grijs, maar het lijkt zo ontzettend allemaal massief één kleur.
Ja, zeker. Er is in ieder geval niet over nagedacht om die ruimte een mooi geheel te maken. Er is in ieder geval kleur nodig, maar ja, ik wil de TO ook niet op kosten jagen.
De tv kan tegen de muur nu rechts van die enorme hokker. Als je bank voor het raam en tegen de muur tegenover de openhaard staat dan heb je zowel zicht op de openhaard als op de tv. Een bank is om lekker op te liggen terwijl je tv kijkt. Maar aan 2 aparte 2(en half) zits heb je meer dan aan zo'n lompe hoekbank.
Doe die lompe hoekbank weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven