Hoe regen/stormgeluiden reduceren bij Velux dakraam

08-02-2019 19:04 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
De slaapkamer van onze dochter (3 jaar) heeft een Velux dakraam. Nu met deze regen en storm geeft dat behoorlijk wat geluidsoverlast. Wie heeft er een tip om dit te reduceren?

Op de site van Velux heb ik gezien dat er ramen te koop zijn met regengeluidwerend glas. Ook zijn er rolluiken te krijgen. Aan beide hangt een fors prijskaartje aangezien het een groot raam betreft. Maar als het echt helpt, hebben we de investering er voor over.

Of hebben jullie nog ideeën voor een goedkopere oplossing?
Alle reacties Link kopieren
Zo erg is dat geluid toch niet? Ik heb ook zo'n raam en de wind er volop op maar vind het wel wat hebben eigenlijk. Het is niet storend en m'n dochter slaapt er ook mee
Ik vind het ook een takkeherrie. Nooit gedacht dat er een oplossing zou zijn, behalve mijn oordoppen. Dit is nou eenmaal het gevolg van een schuin dak lijkt me.
Wij hadden ook een dakraam in ons oude huis in de slaapkamer. Ik was er gewoon aan gewend. Ligt dochter er echt wakker van? Sowieso geeft regen op het dak ook gewoon geluid natuurlijk. Dus ik vraag me af of het veel uit maakt als je het probleem bij het raam aan pakt. Een rolluik lijkt me juist nog meer herrie geven als daar regen op klettert.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel echt veel lawaai en ze klaagt er ook over. Zeker die wind vindt ze ook eng.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend, ik herken het probleem. Mijn kind werd bij elke regenbui wakker, we hebben het een poos aangekeken (mensen zeiden: het went, heeft tijd nodig), maar na een aantal jaar heeft kind een andere kamer gekregen. Het was niet te doen, slapeloze nachten met kind tussen ons in.

Oplossing voor jullie: andere kamer of een dakkapel laten plaatsen. Geluidswerend glas geloof ik eerlijk gezegd niet in... Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hier verkast zoon ook regelmatig naar logeerbed bij dit weer.
Geen tips dus
ezeltje_ schreef:
08-02-2019 19:10
Het is wel echt veel lawaai en ze klaagt er ook over. Zeker die wind vindt ze ook eng.
Dan zou ik wisselen van kamer. Want die wind komt natuurlijk niet alleen langs het raam. Dat waait om het hele dak en dat los je niet op.
Alle reacties Link kopieren
Over het algemeen verkoopt velux geen onzin. Maar de vraag zal zijn hoeveel geluid het reduceerd en of dat voldoende zal zijn.
Kennissen van ons hadden vanwege het geluid zo’n rolluik laten installeren en daar hielp het echt! Kind sliep een stuk beter.
Alle reacties Link kopieren
Geluidswerend glas is een fabeltje. Misschien iets minder decibellen maar dezelfde negatieve belevingswaarde blijft hetzelfde.
Dakkapel ?
merelindesloot schreef:
08-02-2019 19:28
Geluidswerend glas is een fabeltje. Misschien iets minder decibellen maar dezelfde negatieve belevingswaarde blijft hetzelfde.
Dakkapel ?
Onder mijn dakkapel hoor ik de regen ook behoorlijk
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hielp vroeger een laken strak spannen voor het raam. Kussens er tussen. Hield veel geluid tegen.
merelindesloot schreef:
08-02-2019 19:28
Geluidswerend glas is een fabeltje. Misschien iets minder decibellen maar dezelfde negatieve belevingswaarde blijft hetzelfde.
Dakkapel ?
Nou nee hoor wij merken een enorm verschil met de vorige beglazing .
Hier is dochter verhuisd naar andere slaapkamer. Ze kon echt niet slapen. Jongste heeft nergens last van. Ligt ook echt aan de persoon vrees ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven