Snurken

08-02-2019 21:23 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Sinds een maand woon ik in een appartementje, klein maar knus in een mooi oud gebouw. Dit betekent (helaas) ook dat de woning erg gehorig is.
Nu is het zo dat ik elke nacht de onderbuurman extreem hard hoor snurken, met het gevoel alsof hij bij me in de slaapkamer ligt. Hierdoor ga ik al met een onprettig (angstig?) gevoel naar bed omdat ik weet wat komen gaat. Óf ik val niet in slaap door het gesnurk óf ik word er wakker van. Dit heeft als gevolg dat ik dus eigenlijk elke nacht slecht slaap en ik word er helemaal gek van. Afgelopen nacht raakte ik wat in paniek door de onmacht die ik voelde (want wat doe je er tegen?) en ben ik in de woonkamer gaan liggen, waar ik vanavond bij voorbaat waarschijnlijk al zal gaan liggen. Dit geeft me een hele hoop rust. Maar, dit houd ik niet maanden vol. Ik ga niet maanden (jaren?!) in de woonkamer liggen omdat hij beneden mij ligt te snurken. Mijn vraag aan jullie is: is er iemand die dit ook heeft meegemaakt, hier 'ervaring' mee heeft, die tips heeft, of die wil delen wat hij/zij in deze situatie zou doen?

Wat ik al heb gedaan:
- Op de vloer gebonsd, niet erg sociaal en de werking is ook maar van korte duur
- Ik draag oordopjes en dit werkt als hij zacht snurkt, nu is het helaas het geval dat het geluid er 9/10 keer door heen gaat en de oordopjes dus geen zin hebben
- Mezelf verplaatst naar de woonkamer, wat ik eigenlijk te ver vind gaan want ik wil gewoon normaal in mijn eigen slaapkamer kunnen slapen

Uiteindelijk zal ik met hem in gesprek moeten gaan, denk ik. Ik weet alleen écht niet wat ik dan moet zeggen en hoop eigenlijk dat er mensen zijn die nog andere ideeën hebben.
Alle reacties Link kopieren
Oh bah, wat akelig. Gebruik je die wasbolletjes van Ohropax? Ik kan me niet voorstellen dat je dan nog het gesnurk er doorheen hoort.

Misschien dit in combinatie met een white noise machine/ youtube filmpje met white noise?
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day, ja exact die wasbolletjes gebruik ik! In het verleden ook regelmatig op vakanties/festivals gebruikt en werkte altijd perfect. Dit is echter zó hard dat het zelfs hier door heen gaat.... Het feit dat ik op dat moment ook niks meer kan doen en ik mij niet meer kan aanpassen aan de situatie maakt me dan wat paniekerig...
Je kunt je buurman niet echt verbieden on te snurken...
Toch maar ergens anders gaan liggen
Alle reacties Link kopieren
Gizzmo-returns nee dat ik dat niet kan verbieden begrijp ik, dat is ook niet wat ik heb gedaan en wat ik van plan ben om te doen. Maar ik vind het wel zo redelijk dat als ik mij op allerlei manieren aan pas, dat hij dat ook uiteindelijk zou kunnen gaan doen nadat we in gesprek zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
Dan is jouw huisje wel heel gehorig... Wat ik nog wel eens deed als mijn buren 's avonds laat rumoerig waren was een MP3 op endless repeat zetten via mijn bluetooth speaker. De MP3 heet 'boom buster'. Dat is hetzelfde geluid eigenlijk als wanneer je in een vliegtuig zit. Op youtube heb je ook van dit soort tracks.

Ik heb ook een snurkende buurman gehad die aan de andere kant van de muur sliep. Ik snap dat gevoel van 'klem' zitten. Dat je geen uitweg hebt.

Ik weet verder ook niet zo goed wat je nog kunt doen. Misschien de vloer nog wat isoleren?
Amily schreef:
08-02-2019 21:33
Gizzmo-returns nee dat ik dat niet kan verbieden begrijp ik, dat is ook niet wat ik heb gedaan en wat ik van plan ben om te doen. Maar ik vind het wel zo redelijk dat als ik mij op allerlei manieren aan pas, dat hij dat ook uiteindelijk zou kunnen gaan doen nadat we in gesprek zijn geweest.
Maar wat verwacht je dan van hem?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend kan ook heel hard snurken. Ik heb gelukkig jaren geleden al eens otoplastiken op maat laten maken. Kostten destijds €90, maar dat is het mij meer dan waard geweest. Ik ben een extreem lichte slaper (word al wakker van de trilfunctie van de wekker van de buren), maar ik kom er de nacht mee door.

Anders kan je ook eens bij de hoorspeciaalzaak vragen naar oordoppen die lage frequenties (bastonen) eruit filteren. Nadeel is dat die vaak na langer dragen pijn gaan doen als je er op ligt, omdat het filter een beetje uitsteekt.
s7rin wijzigde dit bericht op 08-02-2019 21:40
0.18% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon aanbellen. Heb sinds kort een nieuwe onderbuur; een statushouder die wel het appartent kan huren wat voor mij te duur was... (ander onderwerp)

Hij was zich niet bewust van Nederlandse normen. Meneer ging na 23:00 daglijks door met luide muziek, praten, telefoneren.
Gewoon aangebeld dat wat hier normaal is. Hoor ik; ik weet ik weet. En nu heerlijk rustig.

Dus hup. Aanbellen en bespreken op een normale manier :D
Vrouw2019 schreef:
08-02-2019 21:39
Gewoon aanbellen. Heb sinds kort een nieuwe onderbuur; een statushouder die wel het appartent kan huren wat voor mij te duur was... (ander onderwerp)

Hij was zich niet bewust van Nederlandse normen. Meneer ging na 23:00 daglijks door met luide muziek, praten, telefoneren.
Gewoon aangebeld dat wat hier normaal is. Hoor ik; ik weet ik weet. En nu heerlijk rustig.

Dus hup. Aanbellen en bespreken op een normale manier :D
Snurken is wel even wat anders dan hardemuziek of Nederlandse normen ..
Ik zou gewoon met hem in gesprek gaan. Aangezien hij zelf slaapt op het moment van snurken heeft hij misschien niet eens in de gaten dat hij het (zo hard) doet.
Mijn vriend snurkt met regelmaat en is dan vaak verrast als ik het de volgende dag benoem.
Misschien is hij bereid een anti-snurk te beugel kopen, geen koffie meer te drinken in de avond, naar de huisarts te gaan, weet ik wat, maar dit weet je pas als je hem er op hebt aangesproken.

Als het zo gehorig is dat jij hem hoort heeft hij misschien ook wel last van jouw voetstappen oid en kun je samen naar de huisbaas of vve om iets aan de isolatie te doen?
Alle reacties Link kopieren
Een artikel over snurkbeugels in de brievenbus doen :whistle:
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
08-02-2019 21:41
Snurken is wel even wat anders dan hardemuziek of Nederlandse normen ..
Heb er nog geen decibel meter naast gehouden. Geluid is kak. Herinner mij een teamweekend waarbij ik in zo'n stacaravan moest slapen in de kamer/keuken. Ow my god. Niet normaal dat geluid. Dus ja. Het kan erg zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
08-02-2019 21:34
Dan is jouw huisje wel heel gehorig... Wat ik nog wel eens deed als mijn buren 's avonds laat rumoerig waren was een MP3 op endless repeat zetten via mijn bluetooth speaker. De MP3 heet 'boom buster'. Dat is hetzelfde geluid eigenlijk als wanneer je in een vliegtuig zit. Op youtube heb je ook van dit soort tracks.

Ik heb ook een snurkende buurman gehad die aan de andere kant van de muur sliep. Ik snap dat gevoel van 'klem' zitten. Dat je geen uitweg hebt.

Ik weet verder ook niet zo goed wat je nog kunt doen. Misschien de vloer nog wat isoleren?
Ja het is écht extreem gehorig helaas :(. Dankjewel voor je tips, ik ga die tracks even opzoeken. Daarbij slaap ik wel met mijn vriend en weet ik niet of hij dit zo prettig vindt. Een naar gevoel idd, je kan echt niks op zo'n moment behalve ergens anders gaan liggen. Ik heb er alles wel voor over om rustig te slapen maar op een gegeven moment is het ook wel een keer genoeg met aanpassen, of zo.
Vrouw2019 schreef:
08-02-2019 21:44
Heb er nog geen decibel meter naast gehouden. Geluid is kak. Herinner mij een teamweekend waarbij ik in zo'n stacaravan moest slapen in de kamer/keuken. Ow my god. Niet normaal dat geluid. Dus ja. Het kan erg zijn.
Het gaat niet om erg, het gaat erom of je je buurman kan “aanspreken “ op zijn snurken.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
08-02-2019 21:36
Maar wat verwacht je dan van hem?
Ik heb eigenlijk geen verwachtingen, of een idee wat het beste zou zijn wat ik of hij zou kunnen doen. Dat is de hele reden van het starten van dit topic, het feit dat ik wat radeloos ben op dit moment. Dus: geen verwachtingen, vooral hoop op een oplossing en uiteindelijk misschien een goed gesprek.
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
08-02-2019 21:38
Mijn vriend kan ook heel hard snurken. Ik heb gelukkig jaren geleden al eens otoplastiken op maat laten maken. Kostten destijds €90, maar dat is het mij meer dan waard geweest. Ik ben een extreem lichte slaper (word al wakker van de trilfunctie van de wekker van de buren), maar ik kom er de nacht mee door.

Anders kan je ook eens bij de hoorspeciaalzaak vragen naar oordoppen die lage frequenties (bastonen) eruit filteren. Nadeel is dat die vaak na langer dragen pijn gaan doen als je er op ligt, omdat het filter een beetje uitsteekt.
Dank voor je reactie!! Ik zal ook eens op zoek gaan naar speciale oordoppen. Oplossingen waar hij iets mee moet vind ik dan (op dit moment) misschien nog wat gek om van iemand te vragen, dingen die geld kosten en zo?
Amily schreef:
08-02-2019 21:50
Dank voor je reactie!! Ik zal ook eens op zoek gaan naar speciale oordoppen. Oplossingen waar hij iets mee moet vind ik dan (op dit moment) misschien nog wat gek om van iemand te vragen, dingen die geld kosten en zo?
Ja dat is raar
Alle reacties Link kopieren
Vrouw2019 schreef:
08-02-2019 21:39
Gewoon aanbellen. Heb sinds kort een nieuwe onderbuur; een statushouder die wel het appartent kan huren wat voor mij te duur was... (ander onderwerp)

Hij was zich niet bewust van Nederlandse normen. Meneer ging na 23:00 daglijks door met luide muziek, praten, telefoneren.
Gewoon aangebeld dat wat hier normaal is. Hoor ik; ik weet ik weet. En nu heerlijk rustig.

Dus hup. Aanbellen en bespreken op een normale manier :D
Dat is heel fijn!!! Als je het gewoon kan bespreken waarbij je samen tot een oplossing kan komen. Ik moet ook toegeven dat ik dat gewoon nog niet heb gedurfd, ik ben nog in een fase waarbij ik op zoek ben naar alternatieve oplossingen...
Snurken is helaas voor iemand wat moeilijker op te lossen dan bv de radio zachter te zetten of sloffen aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Kleinaapie schreef:
08-02-2019 21:42
Een artikel over snurkbeugels in de brievenbus doen :whistle:
Haha!!! Goeie. M'n moeder kwam wel met het idee om wellicht eerst een briefje in de bus te doen over het snurken. Maar ja. Ik weet niet, het voelt allemaal een beetje ongemakkelijk.
Alle reacties Link kopieren
HaPu schreef:
08-02-2019 21:42
Ik zou gewoon met hem in gesprek gaan. Aangezien hij zelf slaapt op het moment van snurken heeft hij misschien niet eens in de gaten dat hij het (zo hard) doet.
Mijn vriend snurkt met regelmaat en is dan vaak verrast als ik het de volgende dag benoem.
Misschien is hij bereid een anti-snurk te beugel kopen, geen koffie meer te drinken in de avond, naar de huisarts te gaan, weet ik wat, maar dit weet je pas als je hem er op hebt aangesproken.

Als het zo gehorig is dat jij hem hoort heeft hij misschien ook wel last van jouw voetstappen oid en kun je samen naar de huisbaas of vve om iets aan de isolatie te doen?
Ja ik denk dat het uiteindelijk ook op neer zal komen dat ik met hem in gesprek moet gaan. Waarschijnlijk heeft hij het inderdaad zelf niet door en is hij wel bereid om er wat aan te doen. Ik ben gewoon een mietje met dit soort dingen, haha.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
08-02-2019 21:53
Snurken is helaas voor iemand wat moeilijker op te lossen dan bv de radio zachter te zetten of sloffen aan te doen.
Ja en ik denk dat iedereen dat ook wel begrijpt hier. Als het om muziek oid ging dan had ik ook al wel aangebeld en er wat van gezegd. Juist om de reden die jij benoemt heb ik dit nog niet gedaan en weet ik dus niet goed wat te doen.
Amily schreef:
08-02-2019 21:55
Ja en ik denk dat iedereen dat ook wel begrijpt hier. Als het om muziek oid ging dan had ik ook al wel aangebeld en er wat van gezegd. Juist om de reden die jij benoemt heb ik dit nog niet gedaan en weet ik dus niet goed wat te doen.
Ga op de koffie of nodig hem uit en maak het voorzichtig bespreekbaar of hij zich er in herkent. Dat is het begin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven