Laminaat

10-02-2019 15:54 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het nodig om een ondervloer onder laminaat te leggen voor op een slaapkamer ?
Alle reacties Link kopieren
Ja
Ja
Als je geen bezoek wilt van de Rijdende Rechter: zeker doen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom eigenlijk.
Als je op een flat woont wel, anders niet perse
Om dezelfde reden als je een zandbed legt voor je tuintegels aanbrengt, of schuurt voordat je verft, een egale lijmlaag aanbrengt voordat je tegels plakt: Zonder fatsoenlijke ondergrond wordt het kut.

Als ik dat echt uit moet leggen dan kun je het beter van A tot Z uitbesteden.
Alle reacties Link kopieren
Ja
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
RegretteRien schreef:
10-02-2019 16:07
Om dezelfde reden als je een zandbed legt voor je tuintegels aanbrengt, of schuurt voordat je verft, een egale lijmlaag aanbrengt voordat je tegels plakt: Zonder fatsoenlijke ondergrond wordt het kut.

Als ik dat echt uit moet leggen dan kun je het beter van A tot Z uitbesteden.

Vroeg het me gewoon af ,voor een woonkamer wel maar slaapkamer dacht ik hoeft misschien niet eens.
Superhuisvrouw schreef:
10-02-2019 16:12
Vroeg het me gewoon af ,voor een woonkamer wel maar slaapkamer dacht ik hoeft misschien niet eens.

Als je wilt dat het hol klinkt en zo lekker stampt, doen! Als je het ook fijn vindt als de verbindingsdelen van de laminaatdelen afbreken doordat er geen demping is, helemaal doen!
Superhuisvrouw schreef:
10-02-2019 16:12
Vroeg het me gewoon af ,voor een woonkamer wel maar slaapkamer dacht ik hoeft misschien niet eens.
Naast dat het geluid dempt, kun je met een goede ondervloer ook een stukje isolatie toevoegen. Minder koude voeten, in de slaapkamer ook wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Oké .
En hoe krijg ik hoeken er mooi in hebben jullie daar nog tips voor.
Superhuisvrouw schreef:
10-02-2019 16:26
Oké .
En hoe krijg ik hoeken er mooi in hebben jullie daar nog tips voor.

Ja. Laat het door een handig iemand doen.
Het klinkt of je er zelf niet geschikt voor bent en dan wordt het alsnog duur als je het verprutst.
Een vloer leggen kan makkelijk zijn als je zorgt voor het goede materiaal en als je secuur te werk gaat. De meeste fouten die gemaakt worden komen door onzorgvuldig meten.
Bij laminaat is goedkoop echt duurkoop. Het hoeft geen kapitalen te kosten, maar die €3,- vloertjes krijg je zelden mooi gelegd
Alle reacties Link kopieren
Kijk even op YouTube, daar zie je precies hoe je het moet doen!

https://www.youtube.com/results?search_ ... aat+leggen
Leuke en makkelijke klus. Tenzij je veel rare uitsteeksels hebt waar je uitsparingen voor moet maken.
Wij hebben laminaat op de hele bovenverdieping. Wij hebben alles laten doen en volgens mij hebben wij geen ondervloer. De vloer is niet koud maar wel wat gehorig als ik daar met mijn hakken op zou gaan lopen maar dat doe ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het toch gewoon in elkaar klikken dat lijkt me nou niet echt moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
10-02-2019 17:41
Je kunt het toch gewoon in elkaar klikken dat lijkt me nou niet echt moeilijk.
Ga eerst wat filmpjes kijken over hoe laminaat te leggen. Dat klikken is niet moeilijk, maar het is geen Lego.

Als je een vlakke vloer hebt kun je ook alufoam gebruiken. Dan komt de vloer niet gelijk een eind omhoog.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Wat ligt er nu van materiaal? En hoe glad is het?

Hier geen ondervloer.

Geen appartement.
Alle reacties Link kopieren
Een onderlaag isoleert.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
In de bouwmarkt vraag je even wat ze daarvoor hebben, dat leg je dan neer en daarna ga je je laminaat leggen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
10-02-2019 18:01
Wat ligt er nu van materiaal? En hoe glad is het?

Hier geen ondervloer.

Geen appartement.
Vinyl, ligt ook niks onder .
Superhuisvrouw schreef:
10-02-2019 18:15
Vinyl, ligt ook niks onder .
Als dat goed strak ligt, zou je daar ook overheen kunnen leggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven