Wat is een mùst voor in de konijnenren?

10-02-2019 22:01 44 berichten
Ze krijgen een hok van 3mx1.80m en 2 meter hoog.
Natuurlijk een geïsoleerd slaaphok slaaphok. Sowieso planken om van de een naar de ander te springen (ze springt en klimt graag) en een zandbak, want voor beiden het walhalla.

Wat is nog meer leuk? Liefst zelf te maken of in de bouwmarkt te koop oid. Kant en klaar kopen overstijgt mijn budget.

Oja, natuurlijk ook buizen.

Het is nooit teveel, ze houden van steeds wat anders in de ren.

Hoe zorg je dat het water niet bevriest? (Ze drinken uit een bakje)
zet het ding op gras dan gaan ze graven
je kan met buizen experimenteren
tegen bevriezing, gewoon regelmatig verversen, de nijnen weten dat, gaan meteen drinken als het nieuwe flesje hangt
Alle reacties Link kopieren
Hier vinden ze boomstammen in verschillende hoogtes geweldig. Leuk om op te springen en aan te knagen.
En kartonnen dozen zijn ook favoriet, daar maak ik gaten in zodat ze lekker kunnen spelen.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
hout van fruitbomen of wilgen, takken of boomstammen
Tunnel van wilgentenen, zelf maken. Liefst lekker groot, want wordt opgegeten.

Water bevriest nu eenmaal, dus in de winter krijgen ze 3-4 keer per dag vers. Dan drinken ze meteen een paar grote slokken.

Een vriendin heeft een hangmat, haar konijn springt daar graag in en slaapt er vaak ook.
Boomstammen is leuk!
Karton vreten ze op.
Gras is geen optie.
S-Meds schreef:
10-02-2019 22:04
hout van fruitbomen of wilgen, takken of boomstammen
Ik las op internet dat ze daar niet teveel van mogen hebben. Heb wel onbeperkte toegang.

Zelf een tunnel vlechten is een ontzettend leuk idee.
Hangmat negeren ze nu, maar kan natuurlijk ook gewoon in de ren.

Water dus gewoon regelmatig verversen bij vocht.
Alle reacties Link kopieren
meer konijnen
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Als je handig bent, zoiets maken:


Afbeelding

Om groente en fruit in aan te bieden.

Staat ook nog op mijn lijstje, mijn konijnen slepen hun groente het hele hok door. Geeft zo'n troep.
Tiana_76 schreef:
10-02-2019 22:10
Als je handig bent, zoiets maken:


Afbeelding

Om groente en fruit in aan te bieden.

Staat ook nog op mijn lijstje, mijn konijnen slepen hun groente het hele hok door. Geeft zo'n troep.
Die is van karton en ze eten het karton op. Als ik niet oplet verhuizen er in een half uur tijd hele verhuisdozen naar binnnen.
Lopervanhiernaardaar schreef:
10-02-2019 22:09
meer konijnen
Natuurlijk niet. Daar heb ik geen ruimte voor en dese twee hebben het prima naar hun zin samen.
Némaìn’ schreef:
10-02-2019 22:12
Die is van karton en ze eten het karton op. Als ik niet oplet verhuizen er in een half uur tijd hele verhuisdozen naar binnnen.
Kun je ander materiaal voor gebruiken natuurlijk. :lightbulb:
Tiana_76 schreef:
10-02-2019 22:14
Kun je ander materiaal voor gebruiken natuurlijk. :lightbulb:
Ja, maar ik las in de omschrijving dat ze het karton weg moeten halen om bij de groente te komen. Tegen de tijd dat ze een boomstronk weghebben is de groente al snot.
Alle reacties Link kopieren
Logisch natuurlijk, maar wat ook altijd feest is hier is een nieuwe berg stro in het hok. Ik koop het stro bij Zooplus, dat is een baal van 10 kilo en zijn hele lange/hele aren. Zoveel fijner dan dat stofspul wat soms te koop is. Na het verversen zijn de konijnen altijd urenlang druk met het doorknagen van de aren en hun hok herinrichten. Geweldig om te zien :heart:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Ja, dat is zo leuk :heart: Hier in de binnenren nu ook. En als ik ergens iets neergezet heb wat ze daar niet willen hebben wordt het gewoon de ren doorgegooid :hihi:
anoniem_381397 wijzigde dit bericht op 10-02-2019 22:19
0.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb aardewerken bloempotten omgekeerd met gat erin. Mijn konijnen lopen 'los' in mijn tuin (ze gaan in de avond naar hun echte hok) en hierin verstoppen ze zich.
Alle reacties Link kopieren
Némaìn’ schreef:
10-02-2019 22:19
Ja, dat is zo leuk :heart: Hier in de binnenren nu ook. En als ik ergens iets neergezet heb wat ze daar niet willen hebben wordt het gewoon de ren doorgegooid :hihi:
:biggrin: Hier ook, ze zijn echt goed in verbouwen.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Ik heb wat boomstammen, waar ze (en ik ) op kunnen zitten in de ren. Mijn kinderen timmeren soms ook wel stellages van met loopbruggen enzo van hout, waar ze op kunnen klimmen. Grootste attractie is hier aarde: ik heb een konijn dat ontzettend zich de hele dag vermaakt met graven (en daarna de tunnel weer zelf dicht maakt... logica daarvan nooit begrepen). Andere konijn heb ik buiten eten, slapen en wassen, de laatste jaren niet op enige vorm van activiteit kunnen betrappen (is gewoon een slome duikelaar).

Ik doe vaak wat biks in een wc-rol en vouw die dicht (oud pak hagelslag werkt ook). En ik heb mij door mijn zoontje laten verleiden tot de aanschaf van zo'n braingame voor dieren, maar dat hadden ze binnen 10 sec door (schuif wat opzij, trek aan een touwtje, til wat op etc). Dat was weggegooid geld.

Voer verstop ik altijd overal, zodat ze moeten zoeken en 1 x per week krijgen ze een tak van de bolplataan (andere takken blieven ze niet).
Alle reacties Link kopieren
Een knaagtunnel en boomstammenbrug hebben wij hier! Zodra deze uit beeld zijn knagen de konijnen aan de schuurdeuren en kelderkozijn, want onze hele tuin is hun ren. Ook leuk; van die plantjes die ze kunnen eten maar die ook groeien!

Als een van de konijnen hier binnen zit, vindt hij het heel leuk met de babygym te spelen. Zoiets is ook makkelijk zelf te maken denk ik!
Némaìn’ schreef:
10-02-2019 22:16
Ja, maar ik las in de omschrijving dat ze het karton weg moeten halen om bij de groente te komen. Tegen de tijd dat ze een boomstronk weghebben is de groente al snot.
Je zou stevige druivenranken kunnen oprollen. Die mogen ze eten, maar dat gaat niet zo snel als karton.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij zitten graag onder planten. In de zandbak steken dus wat takken van de kerstboom, en er staat een tijmstruik die blijkbaar ook niet lekker genoeg is.

Graven is leuk en die van mij zitten ook graag hoog. Ik heb een drietraps plantenbak gebouwd bestaande uit drie terrassen, steeds een stuk hoger.
Drinken: bij vorst ververs ik water minimaal twee maal per dag. Als ik thuis ben vaker. Ze drinken hier altijd uit een bak, de fles is meer als backup.
Calamitycat schreef:
10-02-2019 22:22
:biggrin: Hier ook, ze zijn echt goed in verbouwen.
Gisteren is de een de hele dag bezig geweest om een aantal aan elkaar gemaakte knaagkokertjes het nest in de slepen en de ander om het via de andere ingang weer eruit te gooien. Gewoon leuker dan tv :rofl:
Ik ga dus iig even tegen pa zeggen dat hij een aantal stammen niet moet verzagen/hakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven