Servies

14-02-2019 16:43 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben op zoek naar een nieuw servies; heb langzaam Ikea wel gehad. Wat hebben jullie? En bevalt het?
Alle reacties Link kopieren
Maxwell & Williams, porselein. Mooi, sterk, en voelt redelijk 'luxe'. Niet goedkoop, maar ook geen top-segment. Ze hebben heel veel series, maar je kunt sommigen ook combineren, alles wat 'bone china' is heeft dezelfde kleur.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Ik ben zelf fan van Iittala teema! Niet kapot te krijgen, tijdloos design en leuk uit te breiden met de nieuwe kleuren die ze af en toe uitbrengen :)
Ik heb Out of the blue van Gusta, mix and match.

Afbeelding

Gecombineerd met kopjes van Hema in dezelfde kleuren

Afbeelding
Afbeelding

Bevalt mij prima want ik hou niet van zo'n keurig servies waar alles hetzelfde is en hier kan ik mee varieren. Alles kan los gekocht worden en als er wat sneuvelt vul ik het weer aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Wedgwood windsor. Saai maar tijdloos en ook sterk.

Bij Blokker nu voordelig :https://www.blokker.nl/p/wedgwood-winds ... ns/1205934
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het oude servies van mijn zus. Gewoon wit. Ik denk hema. Zilveren bestek van mijn oma en glazen van mijn andere oma.

Functioneel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Pipistrello schreef:
14-02-2019 16:55
Ik heb Out of the blue van Gusta, mix and match.

Afbeelding

[/img]
Oh die is leuk zeg :-). Ik ben ook wel toe aan iets nieuws...
Alle reacties Link kopieren
In het luxe segment: Broste Copenhagen
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello, die is leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een allegaartje van kleurrijk servies. Van pip studio tot Babette ( voor DE) tot Blokker servies tot het servies van v&b van de AH (special edition met vogels) Ik hou van een eclectisch servies :biggrin: en van vogels op servies ;-D
groentuintje wijzigde dit bericht op 14-02-2019 18:32
28.72% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Wij hebben royal doulton London (pacific line) en dan verschillende soorten gemixt. Staat erg leuk bij elkaar :-D
anoniem_176786 wijzigde dit bericht op 14-02-2019 17:38
Reden: Spelfoutjes
3.14% gewijzigd
Wienie25 schreef:
14-02-2019 16:52
Ik ben zelf fan van Iittala teema! Niet kapot te krijgen, tijdloos design en leuk uit te breiden met de nieuwe kleuren die ze af en toe uitbrengen :)
Jaaa, die vind ik ook erg leuk! Maar de prijs houdt me nog een beetje tegen :|
Alle reacties Link kopieren
Oooh, het kost wat, maar nummer 1 op.mijn verlanglijstje is de lijn "in good company" van Marimekko.
En als je dat te druk vind, ze hebben nog allerlei andere waanzinnig mooie serviezen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een strak wit servies van Villeroy en Boch. Na al die jaren nog in perfecte staat en ik vind het nog steeds erg mooi. Ik heb vaak ‘iets’ erbij wat op dat moment ‘hip’ is, dat breekt de boel een beetje qua kleur.
Nu heb ik voor de accenten ook datzelfde blauwe servies van Gusta als Pipistrello.
biekoe wijzigde dit bericht op 14-02-2019 18:32
0.32% gewijzigd
Hier ook Maxwell and Williams
Gewoon wit maar stiekem hou ik van die bonte serviezen
Alle reacties Link kopieren
Kringloop?

En dan hoef je niet te stressen als er een kapotvalt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een mix van Hema en Arzberg, ongeveer bij elkaar passend.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zo'n soort stijl:

Afbeelding

Vind een gladde bodem altijd prettiger brood smeren dan zo'n pierebadmodel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van klassiek, wit servies.
Op wit servies smaakt mijn eten lekkerder ofzo :hyper:
Wij hebben zoiets (maar dan net anders) van marktplaats:
Afbeelding
Ik vind dit rustig, stijlvol, maar toch niet saai.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb intussen Crea table serie Boston gekocht. Vind het erg mooi, passend bij onze licht grijze stoelen en onze antieke tafel....
Ikea 365+

Afbeelding

Ik was ook op zoek naar nieuw servies en heb overal gekeken. Ook bij wedgwood en Villeroy & Boch enzo. Maar ik mis bij veel serviezen schalen en kleine bakjes enz. En goede diepe borden (vind van bv wedgwood windsor het soepbord een veel te klein gat hebben). Dit servies is porselein en heeft heel veel verschillende schalen, zowel qua maat als vorm en ook kleine bakjes voor bv kruidenboter of dipsausjes. Ik wil juist alles hetzelfde en wil er geen tekening ofzo op. Kwam dus hier op uit. En qua prijs een stuk vriendelijker ook :)
Ik heb Wedgwood Edme. Niet hip, maar wel tijdloos en het verveelt nooit.

Mijn grootouders hadden Edme, mijn ouders ook en ik ben er mee opgegroeid. Nu hebben wij het ook en het voelt heerlijk vertrouwd.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
14-02-2019 21:39
Kringloop?

En dan hoef je niet te stressen als er een kapotvalt.
En daar hebben ze vaak nog mooie serviezen ook, voor een habbekrats! en niet van die saaie witte!
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
14-02-2019 21:52
Ik hou van klassiek, wit servies.
Op wit servies smaakt mijn eten lekkerder ofzo :hyper:
Wij hebben zoiets (maar dan net anders) van marktplaats:
Afbeelding
Ik vind dit rustig, stijlvol, maar toch niet saai.
Dit heb ik hier ook staan! Wat grappig. Ik vind het zelf ook een erg mooi servies.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de witte borden van Walra gecombineerd met Bunzlau Castle in alleen blauw/wit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven