Indische Buurt Groningen/leuk wonen?

19-02-2019 07:25 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Aangezien ik hier al vele goede tips heb gekregen! Nu voor iemand anders.

Goede vriendin van mij (met kinderen) overweegt een huis te huren in de Indische Buurt (Groningen). Zelf ken ik Groningen (vrijwel) niet.

Is dit een leuke buurt om te wonen? Ook fijn met kinderen? Zelf kunnen we via Google weinig vinden.
Alle reacties Link kopieren
Nee dit is niet de beste buurt van Groningen. Veel goedkope sociale huur woningen, flatjes met 1 of 2 slaapkamers.
Mijn broer heeft hier enige jaren gewoond als student en ook totdat hij een huis kocht.
Wonen veel dealers en soms ook gebruikers.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer. Is dit nu nog steeds zo? Of hebben we het hier over jaren terug? Bedankt voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die hier heel prettig wonen maar ik zou er zelf nog niet dood gevonden willen worden. Het is wel dichtbij het centrum.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er weleens door heen gelopen en ik vond het geen fijne buurt. Veel junks en blowers.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt allemaal niet positief. Jammer! Huisje zag er op de foto wel leuk uit namelijk.
valisa schreef:
19-02-2019 07:32
Nee dit is niet de beste buurt van Groningen. Veel goedkope sociale huur woningen, flatjes met 1 of 2 slaapkamers.
Mijn broer heeft hier enige jaren gewoond als student en ook totdat hij een huis kocht.
Wonen veel dealers en soms ook gebruikers.
Dat klopt inderdaad.
Sommige stukken zijn wel wat opgeknapt de laatste jaren.
Maar erg denderend is het niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon er en het bevalt mij prima. Ook deze buurt is de afgelopen jaren erg opgeknapt. Inmiddels een prima mix tussen sociale woningbouw en koopwoningen. Ik heb er bewust voor gekozen omdat je hier voor €300.000 nog een ruime woning kunt krijgen en de parkeerdruk minder hoog is. Overlast ervaar ik nooit (maar ik woon ook niet tussen de sociale woningbouw). Er zijn hier straten waar je niet wilt wonen, maar het is geen wijk (meer) waar junks rondhangen.

Een vriendin van mij geeft les op de basisschool in de wijk en zij heeft ook gemengde klassen (van sociale woningbouw tot ver boven modaal).

Voor mij zou een en ander wel afhankelijk zijn van de straat. Weet je die?
Alle reacties Link kopieren
Leuke straten zijn bijvoorbeeld: Ceramstraat, Medanstraat, Ambonstraat, Floresplein, Korreweg, Molukkenstraar, Bandoengstraat en Soendastraat.

De oude, slecht onderhouden, flats achterin de wijk wil je niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik woon hier al ruim 15 jaar.
Ik heb de wijk de afgelopen enorm zien verbeteren. Ik woon hier alleen met kind en me nooit onveilig gevoeld oid.
Pas wel op met Javalaan; daar zou ik niet gaan wonen met kinderen
Ik heb het idee dat veel problemen die eerder genoemd worden zich juist verplaatst hebben naar andere wijken zoals Selwerd, Paddepoel en Vinkhuizen.
Alle reacties Link kopieren
sophiax schreef:
19-02-2019 09:02
Leuke straten zijn bijvoorbeeld: Ceramstraat, Medanstraat, Ambonstraat, Floresplein, Korreweg, Molukkenstraar, Bandoengstraat en Soendastraat.

De oude, slecht onderhouden, flats achterin de wijk wil je niet.
Toch iets positiefs! Volgens mij de medanostraat.
Laat haar in ieder geval dit topic even lezen!
Alle reacties Link kopieren
Er zijn maar een paar straten daar die een beetje fatsoenlijk zijn,maar mij alsnog te dicht bij de rest van de buurt.
Als ik alleen zou wonen zou ik dat niet zo erg vinden, maar met kinderen zou ik er niet willen wonen, ik wil ze daar niet laten opgroeien.
Kinderen zullen namelijk (vooral als ze ouder worden) niet in 1 of 2 straten blijven, en voor de rest hangt er veel rond, veel dealers, junks en 'gewone' rondhangers.
Alle reacties Link kopieren
@glitglam welke straten heb je het dan over??
Alle reacties Link kopieren
Janco schreef:
19-02-2019 09:12
@glitglam welke straten heb je het dan over??
De hele 'rand' van de Indische buurt,maar ook nog genoeg straten daartussen.
Tuurlijk, Groningen is geen 'hood', en heb zelf oa in Beijum en Oosterpark gewoond (en weer verhuisd) , maar zou ook niet in de Indische buurt willen wonen als er keus is.
Alle reacties Link kopieren
Janco schreef:
19-02-2019 09:08
Hoi! Ik woon hier al ruim 15 jaar.
Ik heb de wijk de afgelopen enorm zien verbeteren. Ik woon hier alleen met kind en me nooit onveilig gevoeld oid.
Pas wel op met Javalaan; daar zou ik niet gaan wonen met kinderen
Ik heb het idee dat veel problemen die eerder genoemd worden zich juist verplaatst hebben naar andere wijken zoals Selwerd, Paddepoel en Vinkhuizen.
Eens, ik werk met ‘sociaal-economisch zwakke inwoners’ en zij wonen vooral in Beijum, Selwerd, De Hoogte, Paddepoel en Vinkhuizen. Zelfs in die wijken zijn prima delen.
Alle reacties Link kopieren
Blauwkleedje31 schreef:
19-02-2019 09:09
Toch iets positiefs! Volgens mij de medanostraat.
Laat haar in ieder geval dit topic even lezen!
Als je de menadostraat bedoelt: daar zou ik niet gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
Heel nieuwsgierig, wat is er mis met de Javalaan? Daar heb ik jaren geleden gewoond en ik vond het echt prima wonen, is het zo afgegleden?
20 jaar terug mijn eerste appartementje gehuurd. Aan Deliplein. Collega 's schrokken toen ik zei dat ik daar ging wonen.
Is mij enorm meegevallen.
Maar met kinderen.. Mwah. Dat zou ik minder enthousiast zijn.
Heb nu andere wensen en eisen.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
19-02-2019 10:32
Heel nieuwsgierig, wat is er mis met de Javalaan? Daar heb ik jaren geleden gewoond en ik vond het echt prima wonen, is het zo afgegleden?
Alles is relatief, maar daar wonen relatief veel kwetsbare huurders. Overigens zou ik zelf ook vooral kijken naar je directe buren. Zij bepalen voor een groot deel of je overlast hebt. Daarnaast is de keuze, wanneer je bent aangewezen op sociale woningbouw gewoon beperkt en zijn de wachttijden al snel >8 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt even gaan kijken. De Indische buurt kent zeker haar rotte plekken, maar er is de laatste jaren veel geinvesteerd in wijkverbetering. Dit heeft zeker vruchten afgeworpen, en ik weet zeker dat het de komende jaren alleen maar beter wordt. Sowieso is de locatie top, en de jaren dertig bouwstijl super.

(Ik heb jaren in de Celebesstraat gewoond, en woon nu in de Professorenbuurt.)
Alle reacties Link kopieren
littlemissvixen schreef:
19-02-2019 13:02
Ik zou echt even gaan kijken. De Indische buurt kent zeker haar rotte plekken, maar er is de laatste jaren veel geinvesteerd in wijkverbetering. Dit heeft zeker vruchten afgeworpen, en ik weet zeker dat het de komende jaren alleen maar beter wordt. Sowieso is de locatie top, en de jaren dertig bouwstijl super.

(Ik heb jaren in de Celebesstraat gewoond, en woon nu in de Professorenbuurt.)
Heel herkenbaar! Het verschil met 5 jaar geleden is enorm. Jaren geleden heb ik aan de Sumatralaan gewoond en vond ik het echt enorm tokkie. Terwijl ik nu met veel plezier een paar straten verderop woon, met allemaal leuke buren. Toch zijn er nog echt stukjes waar je liever niet wilt wonen, soms is het verschil tussen de ene en de andere kant van de straat zelfs enorm.

Professorenbuurt is ook leuk trouwens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven