Hoeveel handdoeken heb jij?

19-02-2019 17:54 129 berichten
Ik las elders online een discussie over hoeveel handdoeken mensen in huis hebben. Dus mijn vraag: met hoeveel ben je en hoeveel handdoeken heb je?

Afbeelding
Gek genoeg had ik het er laatst over met iemand die net als ik klein woont en geen plek heeft voor veel handdoeken. Een aanhaker in dat gesprek had wel een groot huis en vroeg zich af hoe wij het redde met maar 10 handdoeken :biggrin:

Ik, man en peuter:

10 handdoeken
5 gastendoekjes
5 washandjes
3 hammamdoeken als strandlakens
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen exact aantal maar stapels in elk geval. Heb in elk geval zeker 6 strandlakens.
En in de badkamer 4 grote handdoeken en 4 kleinere. Maar heb ook nog ergens stapels oude handdoeken. Voor haren verven, sport, camping etc.
Gastendoekjes heb ik niet.
We zijn maar met zijn 2tjes en hadden het er laatst over om een gedeelte toch eens weg te gooien. Neemt veel ruimte in beslag nl.
eentje, daar doe ik de hele week mee.

Zonder gekheid, geen idee, stuk of 20 voor 2 personen, in verschillende maten en kleuren. Ook wel zoveel washandjes

Handdoek in de wc, eentje, was ik af en toe uit en hang er weer neer. (wordt eigenlijk nooit gebruikt)

En veel theedoeken en keukenhanddoeken, ook wel stuk of 20, maar gebruik altijd dezelfde.
Oja, en 4 echte grote strandhanddoeken
10 gastendoekjes
15 handdoeken
10 badlakens
Geen strandlakens, want kom nooit in de zon. Slecht voor je huid.
Twee personen.
We zijn met 2;

8 handdoeken
4 aparte handdoeken voor zwemmen
3 handdoeken voor mijn haar te drogen (van die kleine met knoop)
2 strandlakens
Veel (meer dan 10 paar) gastendoekjes voor beide toiletten (koop ze in setjes; wissel af 2x per week schone)
15 setjes handdoek/theedoek voor in de keuken, verschoon ik minimaal 1x per week
5 washandjes ofzo
anoniem_371912 wijzigde dit bericht op 19-02-2019 18:02
0.43% gewijzigd
GlitterCupcake schreef:
19-02-2019 17:55
Gek genoeg had ik het er laatst over met iemand die net als ik klein woont en geen plek heeft voor veel handdoeken. Een aanhaker in dat gesprek had wel een groot huis en vroeg zich af hoe wij het redde met maar 10 handdoeken :biggrin:

Ik, man en peuter:

10 handdoeken
5 gastendoekjes
5 washandjes
3 hammamdoeken als strandlakens
Je kunt ze toch ook gewoon opvouwen en in de kast leggen, of mis ik iets.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik toch een aantal wilde weten ben ik alles eens gaan tellen en ik kom totaal op 34 :rofl: wat idioot veel eigenlijk.
viavia2013 schreef:
19-02-2019 18:00
10 gastendoekjes
15 handdoeken
10 badlakens
Geen strandlakens, want kom nooit in de zon. Slecht voor je huid.
Twee personen.
Ik kom ook nooit in de zon voor doeleinde zonnen... maar strandlaken vind ik in de schaduw ook wel fijn...
Alle reacties Link kopieren
Soulsista schreef:
19-02-2019 18:02
Je kunt ze toch ook gewoon opvouwen en in de kast leggen, of mis ik iets.

Nou hoe kleiner het huis, hoe minder ruimte voor kasten, hoe minder handdoeken er in de kast kunnen liggen lijkt me.
2 grote, 2 kleine en een badlaken pp. Recent de kast opgeruimd.
Soulsista schreef:
19-02-2019 18:02
Je kunt ze toch ook gewoon opvouwen en in de kast leggen, of mis ik iets.

Wat zou je er anders mee doen?
dolfje schreef:
19-02-2019 18:03
Omdat ik toch een aantal wilde weten ben ik alles eens gaan tellen en ik kom totaal op 34 :rofl: wat idioot veel eigenlijk.


:-D
Een stuk of 30 à 40.

Waarvan 3/4de op zolder, omdat ze totaal niet gebruikt werden en mijn handdoeken-kast uit zijn voegen barstte.

2 personen


Ik krijg die ondingen vooral her en der.



Qua douchen gebruik ik overigens werkelijk altijd dezelfde handdoek :-D.
Geen enkele droogt mij zo goed af als die.

(Ik ben nu al bezorgd voor de dag dat ie ooit uit elkaar valt van 't verslijten, want ik heb hem cadeau gekregen en vind nergens een kopie.)
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 19-02-2019 18:10
52.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt geen idee. Best veel volgens mij. Ik zal het later eens gaan tellen.
Thuis-in-eigen-huis schreef:
19-02-2019 18:03
Ik kom ook nooit in de zon voor doeleinde zonnen... maar strandlaken vind ik in de schaduw ook wel fijn...
nou dit inderdaad. Nog nooit van parasols en schaduw gehoord denk ik.
Alle reacties Link kopieren
2 gewone handdoeken, 1 kleintje en 1 badlaken. En volgens mij heb ik badlaken nog nooit gebruikt
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
19-02-2019 17:55
Gek genoeg had ik het er laatst over met iemand die net als ik klein woont en geen plek heeft voor veel handdoeken. Een aanhaker in dat gesprek had wel een groot huis en vroeg zich af hoe wij het redde met maar 10 handdoeken :biggrin:

Ik, man en peuter:

10 handdoeken
5 gastendoekjes
5 washandjes
3 hammamdoeken als strandlakens
Hoe dan met die washandjes? Was je ze elke dag uit?
GlitterCupcake schreef:
19-02-2019 18:06
Wat zou je er anders mee doen?
Dacht dat to ze allemaal uitstalde in de badkamer en daardoor weinig plek voor meer handdoeken :rofl:
Ik heb een berg aan handdoeken en kan ze allemaal kwijt op één plankje in mijn kledingkast namelijk vandaar dat ik dacht hoezo geen plek?
Koop desnoods een opbergbox die je handig onder je bed kunt weg moffelen.
swift98 schreef:
19-02-2019 18:13
2 gewone handdoeken, 1 kleintje en 1 badlaken. En volgens mij heb ik badlaken nog nooit gebruikt
best karig dit, hoe dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 9 handdoeken voor na het douchen.
Hand/theedoeken stuk of 10 denk ik.
Washandjes 6, maar gebruik ik amper.
Strandlakens 3.

2 personen
Echt geen idee, heel veel dat wel. We zijn met 5 personen en sporten allemaal veel.
Uh, veel, heel veel, veel te veel.

De kinderen hebben er met zijn drieën wel 18 oid. In hun eigen kast, voor me naar sport en bij de wasbak op hun eigen kamer.
Dan heb ik in de linnenkast er nog 10 voor in de vouwwagen/ op de camping. (Donker, dun en klein)
Dan zijn er zeker nog 25 voor algemeen gebruik. En nog zeker 20 strandlakens, en 5 microvezel strandlakens.

Eigenlijk zou ik graag wat leuke nieuwe kleuren kopen, maar eerst moeten deze versleten zijn. Dat duurt zeker nog tien jaar, want allemaal van veel te goede kwaliteit behalve de stapel campinghanddoeken.

Kleine tien jaar geleden heb ik er vijftien aan een goed doel geschonken. De handdoeken van de kinderen met Winny de Poeh, K3 etc.

Bijna geen van alle handdoeken heb ik zelf gekocht. Alleen die van de camping omdat ik daar donkere kleuren voor wilde.

Oh, en gastendoekjes zeker 20 en washandjes 40. 30 in gebruik en
10 alvast in voorraad omdat die dertig wel heel sleets werden. (Die halen het einde van dit jaar niet.)
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 19-02-2019 18:38
9.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik zo'n 40 handdoeken heb, plus nog een stuk of 10 badlakens. En die worden allemaal regelmatig gebruikt met 2 volwassenen en 2 pubers, alle 4 sporten we minimaal 3 keer per week wat bergen was geeft en wachttijden bij de douche😁😁

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven