Welke vloer met huisdieren? (gietvloer?)

26-03-2009 10:33 16 berichten
In ons nieuwe huis willen we een duurzame vloer, die tegen een stootje kan en die gemakkelijk schoon te houden is.



Ik vind plavuizen niet echt mooi. Maar ik vind die XL leisteentegels (zwart) wel mooi opzich. Maar is dat een goede keus met huisdieren?

Ik heb bijvoorbeeld ook gelezen over gietvloeren, maar ik ken niemand in mijn omgeving die zo'n vloer heeft. En ik heb dus ook geen idee wat er ervaring hiermee zijn.



We hebben nu parket, maar dat is te glad voor onze hond.
Alle reacties Link kopieren
Een gietvloer is ook heel glad, wordt ook wel in dansscholen gebruikt Een vriendin van mij heeft een hond én een gietvloer en deze is daardoor heel erg gaan krassen...
Alle reacties Link kopieren
Een gietvloer is heeeeeel glad. Je zou eens kunnen informeren naar bijv. een grindvloer



Wij hebben deze laten smeren door Devo grindvloeren
Alle reacties Link kopieren
gietvloeren vind je onder andere bij bolidt. Je hebt ze uiteraard in verschillende sterkteklassen, voor bijvoorbeeld scholen of zelfs industrieel gebruik. Uiteraard zijn gietvloeren er in elke soort print die je je maar kunt bedenken, maar de betaalbare varianten hebben naar mijn mening vaak het uiterlijk van een cheap-ass granitovloer of erg veel weg van Linoleum.

Ik snap dat je een gladde vloer wilt in verband met het vuil dat huisdieren met zich meebrengen, maar waarom neem je geen geolied parket? Dat is een stuk ruwer dan de gelakte variant. De tegels die jij aangeeft geven toch ook veel meer persoonlijkheid aan een woning? Je zou ook kunnen denken aan Terazzo of Granito, maar dit is volgens mij erg aan de prijs en ziet er ook erg klassiek uit (lees bijvoorbeeld geschikt voor landelijke woonkeukens en badkamers met baden op pootjes).



Lastige keuze! Succes!
Alle reacties Link kopieren
wij hebben geolied hout. Mooi en stroef genoeg.

Die grote donkergrijze tegels doen mij altijd aan een crematorium denken....
neem nooit een grindvloer (iig niet met open structuur).

Niet schoon te houden behalve door schrobben met honderden liters water
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben gewoon laminaat, kan je ook gewoon afdoen met water (als de kat -hond braakt of urineerd) en is makkelijk te stofzuigen.

Nooit vloerbedekking nemen met huisdieren!! dan wordt je gek van de haren die er in blijven zitten nog niet eens gesproken over vlekken en gekrab van de kat aan het vloerkleed.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor huisdieren heb je eigenlijk? Wij hebben laminaat beneden (hebben 2 katten en 2 vogeltjes), boven vloerbedekking. Krassen hebben we nergens, ook niet toen de hond er nog was, haren uiteraard wel. Van de vogels heb je altijd wat stof, spetters en zaadhulsjes enzo, vandaar de keus voor iets dat makkelijk schoon te maken is. Enige nadeel dat ik kan bedenken is dat als je een dier hebt dat niet meer helemaal zindelijk is, zoals wij met onze lieve oude hond hadden, dat plasjes door de kiertjes van het laminaat op de ondervloer kunnen druppelen (was wel geen nieuw laminaat meer).
Alle reacties Link kopieren
oh sorry, leesnu dat je een hond hebt.
Alle reacties Link kopieren
oh sorry, lees nu dat je een hond hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:lavendula schreef op 26 maart 2009 @ 12:27:

neem nooit een grindvloer (iig niet met open structuur).

Niet schoon te houden behalve door schrobben met honderden liters water





En dan istie nog niet schoon



Dan moet je de vloer geloof ik laten sealen of zoiets.
Ik vind laminaat ook wel erg mooi. Maar het moet wel van goede kwaliteit zijn! Nog tips voor een goed merk?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hebben een epoxy grindvloer. In grijstinten dus vuil zie je niet. Hij is halfopen dus lekker ruw voor de hondenpootjes en zand valt in de putjes dus geen vuil dat aan je voeten plakt als je op blote voeten loopt. Met stofzuigen verwijder je makkelijk het oppervlakkig vuil. twee keer per jaar trekken we de kamer helemaal leeg en boenen we de vloer (met behulp van veel water een een waterstofzuiger)

Al ik niet in een houten huis zou wonen, zou ik het wel weten.

Een vriendin van me zweert weer bij Linolium. Ikzelf heb laminaat nu, maar de eerste vochtschade heb ik al. Een plas die er een paar uur ligt voor je thuis komt....
Alle reacties Link kopieren
Hoi!!



Wij hebben 4 honden, een stenen vloer was veel te duur voor ons budget.(in mijn ogen nog steeds het beste met vloerverwarming) Dus heel lang op zoek geweest, wat dan wel!

En uiteindelijk hebben wij zeil, nou zie ik je denken, ja dag!! zeil! daar begin ik niet aan, maar echt en eerlijk wij hebben de wat duurdere versie, laminaatprint met ribbeltjes,groefjes en al zonder namaakglans. Ben er echt heel blij mee en mn honden ook! Ze glijden niet uit,goed schoon te houden, niet bang voor vocht op de vloer, het voelt warm aan je voeten en het beschadigt ook niet snel.

dus echt heel tevreden met deze keus!
Alle reacties Link kopieren
hi,

wij hebben sinds een aantal maanden een donkergrijze gietvloer. Héél mooi, maar je blijft stofzuigen. Ik denk dat dit in combi met een hond al gauw behoorlijk vervelend dreigt te worden..

Een gesealde grindvloer lijkt mij voor jullie idd een goeie optie, hoef je je niet druk te maken over vocht en vuil. en ik denk dat het ook iets minder kwetsbaar is dan een gietvloer. Wij zijn inmiddels al een paar krassen en putjes rijker.



succes!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een grindvloer.

De benedenverdieping is geseald (keuken, berging, hal) en de woonkamer en slaapkamers open. Tot noe toe vind ik het erg fijn in onderhoud. Stofzuigen gaat erg makkelijk.En je ziet er echt heel weinig op. (Wij hebben een antraciet kleur)

Laatst viel er een glas drinken over de vloer met open structuur. Even 2 emmers water erover en met de waterstofzuiger opzuigen en klaar.



Ik kan het echt iedereen aanraden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven