Het voorjaar komt eraan

25-02-2019 15:22 46 berichten
ik kom zonet thuis is het 21 graden in mijn woonkamer. :sun: De zon straalt naar binnen. Heerlijk. Alleen zie ik dan ook gelijk dat de ramen hoognodig schoongemaakt moeten worden. o_o .Afgelopen weekend al wat aan de tuin gedaan tot de groene container vol zat.

Hebben jullie ook al zin in het voorjaar?
Zal ik dit weekend de paasdecoratie maar alvast uit de kast halen of is dat nog te vroeg?
Heerlijk hé!! Ik heb mijn tuindeuren open gegooid en zit te genieten nu :D
Alle reacties Link kopieren
Pff het duurt nog bijna 2 maanden voor het Pasen is; dus ja: veel te vroeg!
Alle reacties Link kopieren
Voor Pasen vind ik het wel wat vroeg. Ik heb wel hyacinten en een bos snoeiafval mooie takken in een vaas op tafel staan.
Hier komt Carnaval er nog aan dus nee, nog geen Paasdecoraties in mijn huis. Niet dat ik zelf actief aan Carnaval doe maar de kinderen vinden het wel leuk dus we hebben hier wat decoratie voor het raam hangen. Ik heb wel al de lichtere woonaccessoires uit de kasten gehaald en er staat hier een pot met Blauwe Druifjes.

Ik ben vanochtend gaan hardlopen in het zonnetje en heb nu ook de tuindeur wagenwijd open. Vind dit een heel aangename februari! Krijg er lekker lentekriebels van!
Ik heb nog helemaal geen zin in de lente, het is amper winter geweest. Maar helaas veranderen we er niks aan, dus we moeten het er maar mee doen. Gelukkig gaat de temperatuur hier vanaf donderdag weer iets naar beneden.
Alle reacties Link kopieren
laatbloeiertje schreef:
25-02-2019 15:36
Niet dat ik zelf actief aan Carnaval doe maar de kinderen vinden het wel leuk dus we hebben hier wat decoratie voor het raam hangen.
grappig, ik woon ver boven de rivieren, dus hoe ziet dat eruit??
Carnavalsdecoratie?
Ik heb ontzettend veel zin in het voorjaar ja, heerlijk weer is het nu en lekker weer alles open kunnen zetten. Mag van mij het hele jaar zo blijven.
lilalinda schreef:
25-02-2019 15:43
grappig, ik woon ver boven de rivieren, dus hoe ziet dat eruit??
Carnavalsdecoratie?

Denk aan clowns, slingers en dergelijke. En veel rood, geel en groen aangezien dat de carnavalskleuren zijn.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-02-2019 15:43
grappig, ik woon ver boven de rivieren, dus hoe ziet dat eruit??
Carnavalsdecoratie?
Ik woon onder de rivieren, maar ken dat fenomeen ook niet.
Misschien iets in kleinere dorpen ?
Inderdaad super, lekker voorjaar.
Alleen komen bij ons in huis nu al die enorm grote zwarte hardloopspinnen weer overal te voorschijn. Ik ben niet bang voor spi
Alle reacties Link kopieren
Nah, geen pasen (nog) hier, maar wat is het genieten nu ik een weekje vakantie heb. Ramen open, tuindeur open, lekker uit de wind in het zonnetje. En het is nog warm ook dan, heb met een hemmetje, ingesmeerd, heerlijk zitten lezen net!
's Nachts is het nog echt koud, geweldig! Raam open en beter slapen dan anders.
Van mij mag het zo blijven :cheer:
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
Paasdecoratie doe ik sowieso niet aan, vind het echt niet mooi. De tuin, daar moet ik mee aan de slag en dat iss heerlijk in het zonnetje!!
Je ziet inderdaad wel veel stof en vlekken overal met die zon in het huis, binnenkort maar de ramen poetsen :-?
girasole3 schreef:
25-02-2019 15:49
Ik woon onder de rivieren, maar ken dat fenomeen ook niet.
Misschien iets in kleinere dorpen ?

Nog nooit in Maastricht of een andere grotere stad geweest in de carnavalsperiode?
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 25-02-2019 16:03
31.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik was net in de tuin bijna in slaap gevallen in de zon, zo heerlijk is het.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
25-02-2019 15:49
Ik woon onder de rivieren, maar ken dat fenomeen ook niet.
Misschien iets in kleinere dorpen ?
Als Den Bosch en Maastricht kleine dorpen zijn
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd wel een bos paastakken waar de kinderen dan hangertjes (eitjes aan een touwtje enzo) in mogen hangen. Heb een mandje op zolder staan. Maar daar wacht ik nog een week of 6 mee.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
25-02-2019 15:56
Als Den Bosch en Maastricht kleine dorpen zijn
En Eindhoven niet vergeten. Al zijn de kleuren hier niet groen geel en rood maar oranje en blauw .
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in de regio Eindhoven en heb echt nog nooit bij iemand een versierd huis gezien voor carnaval. Er hangt een enkele verdwaalde vlag, maar dan houdt het ook wel op.

Volgens een enquete van Omroep Brabant viert maar ca. 25% van de mensen carnaval; dus zo massaal als sommige media ons willen laten geloven wordt het niet gevierd. Maar goed, als je zelf in een carnaval vierende omgeving zit, ervaar je het waarschijnlijk heel anders.
girasole3 schreef:
25-02-2019 17:08
Ik woon in de regio Eindhoven en heb echt nog nooit bij iemand een versierd huis gezien voor carnaval. Er hangt een enkele verdwaalde vlag, maar dan houdt het ook wel op.

Volgens een enquete van Omroep Brabant viert maar ca. 25% van de mensen carnaval; dus zo massaal als sommige media ons willen laten geloven wordt het niet gevierd. Maar goed, als je zelf in een carnaval vierende omgeving zit, ervaar je het waarschijnlijk heel anders.

Bevindt die 25% zich in Brabant of Limburg? Ik heb het idee dat het nog net iets meer leeft in Limburg dan in Brabant. Het is ook een ander soort carnaval. Ga maar eens naar (Zuid)-Limburg. Daar ligt alles vijf dagen lang plat en viert echt wel ruim meer dan 25% van de mensen carnaval.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
25-02-2019 17:08
Ik woon in de regio Eindhoven en heb echt nog nooit bij iemand een versierd huis gezien voor carnaval. Er hangt een enkele verdwaalde vlag, maar dan houdt het ook wel op.

Ik woon in Eindhoven en zie het wel eens her en der maar niet super veel maar Paasversiering zie ik ook amper.
Zelf versier ik niet met deze dagen. Ik vier het wel maar tegenwoordig wel maar 2 dagen.
Dit weer is er wel ideaal voor maar veel is goed wat mij betreft als het maar niet regent.
Hier in Brabant wel volop Carnaval en sommige huizen zijn ook versiert. Veel winkels hier hebben met Carnaval ook aangepaste openingstijden en zijn vaak 's middags dicht.

Heerlijk dit weer!
Nee, helemaal geen zin :$

De winter was maar zo kort, en voor mijn gevoel is het nog maar pas geleden dat ik zo genoot van de schemering die inviel om vier uur 's middags, en lekker vroeg donker. Het ging zo gauw voorbij.

Nu vooral nog even genieten van het kleine beetje wat er nog rest, over een maand wordt de klok helaas alweer verzet en dan begint het lengen van de dagen pas echt. Heb daarom ook de meeste moeite met april, mei en juni.

Pasen en Paas-decoratie heb ik helemaal niets mee, bij mij is het altijd herfst en winter :heart:
Vanaf donderdag is er trouwens beloofd dat de temperaturen wat omlaag gaan en vooral bewolking, ik kijk er naar uit :heart: heb vrijdag ook genoten van de overwegend grijze dag, enkele opklaringen daar gelaten.

Verheug me alweer extra op het najaar, dan ga ik mijn schilder-hobby weer oppakken (vind dat echt een najaars-hobby). Ben wel al druk bezig met de voorbereidingen :)
Nehemah schreef:
25-02-2019 20:34
Nee, helemaal geen zin :$

De winter was maar zo kort, en voor mijn gevoel is het nog maar pas geleden dat ik zo genoot van de schemering die inviel om vier uur 's middags, en lekker vroeg donker. Het ging zo gauw voorbij.

Ik ben dus niet de enige die daar van geniet. Ik vind het heerlijk als het om 4 uur al donker begint te worden. :yes:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven