Motivatie poetaen

28-02-2019 14:08 41 berichten
Ik moet mn huis schoonmaken en loop er al vanaf vanochtend tegen aan te hikken. Ik vind t altijd zo’n tyfus klus. En elke keer denk ik: volgende week moet ik t weer doen. Nu moet ik eigenlijk drie verdiepingen zuigen en sanitair. Ik ben op zoek naar een schop en stok.
Lekker die typfout in de titel ook
Alle reacties Link kopieren
dan doe je het niet, sla lekker een weekje over
Alle reacties Link kopieren
Ik lijd met je mee.
Ik heb een plan-point agendavulling en daar staat elke week oa een aantal hh klussen in.Die volg ik dan meestal braaf op :proud: als stok achter de deur.
Pinda-Kaas schreef:
28-02-2019 14:13
dan doe je het niet, sla lekker een weekje over
Het alternatief is nog een week kattengrit dat aan mn blote voeten blijft plakken.
Alle reacties Link kopieren
Verlaat voor nu even het forum en maak de keus uit:

- ga 2 keer een half uur er flink tegenaan en kijk hoever je komt. Indien nodig een 3e halfuur er tegenaan


- doe je sanitair en 1 verdieping stofzuigen, neem even pauze en dan de volgende 2 verdiepingen.

Muziekje erbij aan en poetsen maar!
Alle reacties Link kopieren
Of neem een schoonmaakster. Die van mij is vanmorgen drie uur geweest, een wervelwind, hele huis weer fris en ik kan echt genieten van m'n vrije middag.
poppiejoppie schreef:
28-02-2019 14:14
Ik heb een plan-point agendavulling en daar staat elke week oa een aantal hh klussen in.Die volg ik dan meestal braaf op :proud: als stok achter de deur.
Lekker bezig! Je verdeeld je klussen over de week dus. Zou ik ook moeten doen. Ik laat t in een week escaleren, dan is t uren ophikken tegen ruimen en schoonmaken en dan doe ik weer een Week niets..
Het vuil leidt hier een eigen leven, moei ik me niet mee.
bieslookje schreef:
28-02-2019 14:18
Verlaat voor nu even het forum en maak de keus uit:

- ga 2 keer een half uur er flink tegenaan en kijk hoever je komt. Indien nodig een 3e halfuur er tegenaan


- doe je sanitair en 1 verdieping stofzuigen, neem even pauze en dan de volgende 2 verdiepingen.

Muziekje erbij aan en poetsen maar!
Oké ik voel me betrapt dat ik er nog ben dus dat is positief. Muziek is aangezet.
Alle reacties Link kopieren
Evenzowantja schreef:
28-02-2019 14:16
Het alternatief is nog een week kattengrit dat aan mn blote voeten blijft plakken.
nou daar heb je je motivatie lijkt me ;)
of de rest van de week niet op blote voeten door het huis
Muziek op en zie het als een vorm van work-out.

En denk aan hoe blij je gaat zijn met het eindresultaat.
Alle reacties Link kopieren
Evenzowantja schreef:
28-02-2019 14:24
Oké ik voel me betrapt dat ik er nog ben dus dat is positief. Muziek is aangezet.
Maar het is wel herkenbaar hoor, haha.

Ik houd het nu al een hele tijd allemaal goed bij. Iedere ochtend even boven een rondje en prullen meteen weg. Eventueel ook in de avond, zeker ook bij de kinderen. Na het douchen doe ik de badkamer meteen even, alles even afdoen met een doekje, spul in de wc, even laten intrekken en borstel erdoor heen. En na het douchen meteen de douchewand afdrogen met een doek/trekker. Mijn man en kinderen worden gek van me met mijn rondjes, maar hopelijk gaat iedereen meer zijn eigen rommel opruimen en scheelt dat voor mij. Dan is even stofzuigen ook zo gebeurd.
Het zit em idd in het onvoldoende bijhouden waardoor het voelt als een te grote klus.
Ik heb overigens twee wassen opgevouwen en al groot gedeelte gezogen (de dansende banaan zou hier passen)
Door met t volgende kwartiertje
Ik doe juist liever alles in één keer. Dan is het daarna helemaal schoon. De buren weten denk ik precies wanneer het weer zo ver is. Muziek aan en gaan.

Maar ja. Als ik het kon betalen nam ik een poets.
Alle reacties Link kopieren
Ik poetste gisteren de badkamer met een tandenborstel. Ongelofelijk. Geen idee waar ik de zin vandaan haalde. Na een twee uur en de helft van de badkamer had ik geen zin meer. Nu zie ik elke keer als ik op de badkamer kom de andere niet blinkende helft. Dat leidt af, dus ga ik daar zo ook maar mee beginnen.

Onderweg naar boven de wasmand meenemen en uitpakken. Meteen dochters kamer even doen, want het is slaaptijd want ze loopt te kletsen in bed en dan heeft ze even een beetje aandacht nodig.

(bij mij komt motivatie altijd van andere succesverhalen, dat probeer ik je te geven ;)).
Ik ben heel gestructureerd, heb overal een plan voor maar soms hang ik op de bank met de laptop en komt er geen klap van mijn plannning. Jammer, morgen weer een dag.
Succes TO, lukt het niet dan gewoon thee met chocola.
Suikerwafel schreef:
28-02-2019 14:47
Ik poetste gisteren de badkamer met een tandenborstel. (...) Na een twee uur en de helft van de badkamer had ik geen zin meer.

Misschien een grotere borstel gebruiken? :idee:
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar hoor. Het is bij mij niet eens zoveel maar toch zie ik er ook altijd tegenop. Wat bij mij helpt is het in stukjes hakken van de enorme klus. Dan denk ik niet: ik moet het hele huis poetsen, maar ipv: ik begin met de badkamer en daarna mag ik een kop lekkere koffie. Lekkere koffie moet je immers verdienen ;-).

Meestal ben ik dan na de badkamer zo opgewarmd dat ik eigenlijk alles maar in een keer afmaak ;-). Maar ook niet altijd hoor. Het ophakken in stukjes helpt wel enorm in mijn hoofd.
Evenzowantja schreef:
28-02-2019 14:16
Het alternatief is nog een week kattengrit dat aan mn blote voeten blijft plakken.

Koop een kattenbakmat, dan ben je ervan af.
Ik doe t goed op de verhalen! Heb inmiddels door t hele huis een stofzuiger gehaald en ga zo nog een rondje met een sopje. Die tandenborstel/badkamer combi zou ook geen kwaad kunnen ( indrukwekkend, 2uur lang) maar zou ook al tevreden zijn met een natte lap over de wastafel
RikM schreef:
28-02-2019 15:04
Koop een kattenbakmat, dan ben je ervan af.
Heb ik al, helpt geen zak
RikM schreef:
28-02-2019 15:04
Koop een kattenbakmat, dan ben je ervan af.
Afbeelding
Heb je er ook geen last meer van en hou je ruimte over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven