Zonnepanelen :sun:

01-03-2019 15:14 21 berichten
Hallo,

Ik heb een vraagje, het zit namelijk zo, ik heb een nieuwe vriend en we willen gaan samenwonen. Daar kijk ik naar uit want ik ben tot over mijn oren op mijn nieuwe vlam en hij heeft een leuke vrijstaande woning met rieten dak met een ruime tuin en kippen :duckie:
Echter, zijn huis heeft een warmtepomp en die draait op zonnepanelen en nu heb ik hier en daar gelezen dat een huis met zonnepanelen in de brand kan vliegen als 't heel warm is.
Hoe groot achten jullie de kans dat een huis in de brand vliegt op een mooie warme zomerse dag?
Heeft iemand van jullie hier ervaring in?
Ik ben ook van mening dat de warmtepomp eruit moet zodat die zonnepanelen ook niet hoeven. Gewoon weer ouderwets de haard aan in de winter en een CV ketel voor het warme water. Naast een wasmachine, droger, quoocker, aquarium, waterbed, twee computers, oven, waterkoker, lampen verbruiken we niet zoveel energie. We werken allebei met een goed salaris en hoeven niet te beknibbelen op energiekosten. :sun:
Alle reacties Link kopieren
En Henk dan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
:popcorn: een mooi topic voor deze grijze dag!
Oké schat
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik dus eerst het waterbed eruit gooien. Vieze zweterige en ouderwetse dingen zijn het. Daarbij weet je dus nooit wie er allemaal nog meer ingelegen hebben.
De kans dat het dak in de fik gaat lijkt mij ook een stuk kleiner dan dat het waterbed lek gaat en dat je dus wakker gaat worden in zo'n stinkende lauwe plas water.
Als ze in de fik vliegen, ben je er gelijk vanaf
Waterbed, quooker en een droger.
Maar je gebuikt niet veel energie.
Ahum.

En wat je vriend wil doet er niet toe? :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Een warmtepomp en zonnepanelen zijn twee afzonderlijke installaties. Een warmtepomp kan panelen hebben waar water doorheenloopt om water zo om te warmen, maar dat is wat anders dan zonnepanelen (maar het lijkt qua uiterlijk wel op elkaar).

Zonnepanelen zijn vorig jaar een aantal keer in het nieuws geweest omdat een aantal systemen in de fik zijn gevolgen. Dit betrof echter alleen indak-systemen, waar dakpannen verwijderd zijn en zonnepanelen direct op het dak zelf geplaatst zijn. Hierdoor is er te weinig ventilatie en zijn er een aantal systemen in de fik gevlogen. Wel echt door een hele slechte installateurs die hun vak niet goed verstonden.

Lijkt me niet aan te raden om alles van het dak af te laten halen, is gewoon kapitaalvernietiging. En daarnaast, je vriend bespaard er nu veel geld mee, dus waarom verwijderen?
Alle reacties Link kopieren
ik krijg het idee dat brand in dit geval goed zou kunnen zijn voor het milieu...

geen tips dan ook
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
01-03-2019 15:22
En Henk dan?
Dat was ook het eerste wat ik me afvroeg!?!

Zonnepanelen zijn alleen onveilig als ze verkeerd geïnstalleerd zijn (zoals iemand al beschreef) of als ze gebruik maken van de verkeerde apparatuur (omvormers). Als het er al een poos zit en altijd goed is gegaan, dan zal dat vast wel meevallen allemaal. Als je er toch niet helemaal gerust op bent, dan zou je er eens een expert naar kunnen laten kijken. Dat is allicht goedkoper dan de hele boel weer terugdraaien.
Ik zou Riet van het dak halen. Voor je het weet gaat je nieuwe vrien Riet dekken.
forumfossiel schreef:
01-03-2019 17:06
Ik zou Riet van het dak halen. Voor je het weet gaat je nieuwe vrien Riet dekken.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat Henk er blij van gaat worden om misschien wel €20.000,- aan investering in één keer af te schrijven om vervolgens een openhaard aan te moeten schaffen en hout te gaan hakken
Als hij zonder morren akkoord gaat dan houdt hij echt heel veel van je :hyper:
Thats about all I got to say bout that.
Allemaal hartelijk bedankt voor de reacties, heel fijn.

Straks ga ik met me lief uit eten en zal een aantal van de reacties meenemen in het gesprek over de zonnepanelen en mijn eigen idee daarover.
We gaan super de luxe en romantisch dineren.
Wens me succes xxx

Liefs van Roelie :lips:
Alle reacties Link kopieren
Joh doe normaal. Lekker laten liggen. Al jaren zonnepanelen nooit onveilig gevoeld.
Alle reacties Link kopieren
Je ava! :rofl:

Ps, heeft die nieuwe vlam nou kippen of een eend? The suspense!
Zo'n zonnepaneel op een rieten dak zou ik vooral lelijk vinden.

Dan kan de man nog zo mooi en lief zijn ... ik ga niet in een lelijk gemaakt huis wonen.

Hij kan dus kiezen: LAT-ten of die zonnepanelen eraf.
Pergamon schreef:
03-03-2019 18:57
Je ava! :rofl:

Ps, heeft die nieuwe vlam nou kippen of een eend? The suspense!
Kippen. Barneveldse kippen en een buitenlandse haan.
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
03-03-2019 22:17
Kippen. Barneveldse kippen en een buitenlandse haan.

Nu al thuis van je romantische dinertje? Geen stomende sex na afloop?
Pergamon schreef:
03-03-2019 22:21
Nu al thuis van je romantische dinertje? Geen stomende sex na afloop?
Al die stoom vormt een risico voor zijn zonnepanelen.
Hij heeft mij ten huwelijk gevraagd :flirting: en zijn huis gaat hij verkopen want we hebben een prachtige woonboot in het vizier. We maken al plannen om straks als het lekker weer is om met de woonboot te gaan toeren door Friesland en op het Prinses Nargriet kanaal.
Alle reacties Link kopieren
Leasol88 schreef:
01-03-2019 15:51
Een warmtepomp en zonnepanelen zijn twee afzonderlijke installaties. Een warmtepomp kan panelen hebben waar water doorheenloopt om water zo om te warmen, maar dat is wat anders dan zonnepanelen (maar het lijkt qua uiterlijk wel op elkaar).

Zonnepanelen zijn vorig jaar een aantal keer in het nieuws geweest omdat een aantal systemen in de fik zijn gevolgen. Dit betrof echter alleen indak-systemen, waar dakpannen verwijderd zijn en zonnepanelen direct op het dak zelf geplaatst zijn. Hierdoor is er te weinig ventilatie en zijn er een aantal systemen in de fik gevlogen. Wel echt door een hele slechte installateurs die hun vak niet goed verstonden.

Lijkt me niet aan te raden om alles van het dak af te laten halen, is gewoon kapitaalvernietiging. En daarnaast, je vriend bespaard er nu veel geld mee, dus waarom verwijderen?
Je heb ook zonnepanelen waar onder de leidingen met vaak niet water maar glycol lopen voor een warmtepomp.
Het leuk is dat dit de zonnepanelen effectiever maakt. Dit laatste omdat je warmte onde het zonnepaneel weg haalt waar deze beter functioneert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven