Toestand met de vriezer!

02-03-2019 19:13 22 berichten
Hallo allemaal!

De vriezer zit vol met eten, dus kan ik hem niet ontdooien. Punt is, ik krijg de bovenste lade niet meer open en daar zit mijn brood en kip in.
Heeft iemand een trucje waardoor de lade wel weer opengaat? Ik denk dat er ijs in de weg zit.


Mijn dank is enorm!
Alle reacties Link kopieren
Fohn erop? Alleen op de bovenste la.
LadyPhoxy schreef:
02-03-2019 19:14
Fohn erop? Alleen op de bovenste la.
Dat is een plan, dankje.

Ik wacht nog even andere opties af, maar het is een goeie.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 02-03-2019 19:19
0.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kruik met heet water er tegen aan houden?
Föhnen ja.
ch86 schreef:
02-03-2019 19:17
Kruik met heet water er tegen aan houden?
Die is nog beter, want ik vrees dat de fohn meer ontdooit dan me lief is.

Dankje!
Föhn en gewoon opletten.
Heb je nog een kleine opening boven de la? Dan kun je misschien met een botermes het ijs wegsteken en zo de la toch open krijgen.
Om er met de kruik bij te kunnen moest ik grof geweld gebruiken om de lade open te krijgen en nu doetie het weer gewoon, dus probleem opgelost.

Als de vriezer leeg is ga ik hem gelijk ontdooien. Ik hou niet van gedoe.

Bedankt allemaal!
Haal morgen bij de supermarkt van die diepvriestassen. Pak daar de inhoud van je vriezer in. Zet de tassen in je bed en dek af met alle dekbedden en dekens die je hebt. Zorg dat er geen kieren zijn. Verwarming op de slaapkamer uit, raam open als het buiten koud is.

Vriezer ontdooien, vriezer weer aan en alles er weer in. Zelfs van de zomer hield ik zo zalm 6 uur lang bevroren op de camping.
Cateautje schreef:
02-03-2019 19:46
Om er met de kruik bij te kunnen moest ik grof geweld gebruiken om de lade open te krijgen en nu doetie het weer gewoon, dus probleem opgelost.

Ik wilde net schrijven: meer kracht zetten. Zo'n beetje ijs daar kun je het toch wel van winnen?
P.S.

Afbeelding
Andersom schreef:
02-03-2019 19:48
Haal morgen bij de supermarkt van die diepvriestassen. Pak daar de inhoud van je vriezer in. Zet de tassen in je bed en dek af met alle dekbedden en dekens die je hebt. Zorg dat er geen kieren zijn. Verwarming op de slaapkamer uit, raam open als het buiten koud is.

Vriezer ontdooien, vriezer weer aan en alles er weer in. Zelfs van de zomer hield ik zo zalm 6 uur lang bevroren op de camping.
Kijk, zo leer ik nog eens wat.

Dat ga ik maandag doen, want dan moet ik toch ook naar een winkel die op zondag niet open is.

Dankjewel voor de tip. :)
RikM schreef:
02-03-2019 19:51
Ik wilde net schrijven: meer kracht zetten. Zo'n beetje ijs daar kun je het toch wel van winnen?
Ik heb gister spinazie gegeten, dus het moest sowieso lukken.
Alle reacties Link kopieren
Met een nat en heet dweiltje (emmertje heet water bijdehand houden). Zo smelt ik ijs weg als ik de diepvries ontdooi.

Hoe kom je aan zoveel ijs in de vriezer? Sluit de deur nog wel goed?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het is gelukt!
Franky77 schreef:
02-03-2019 19:58
Met een nat en heet dweiltje (emmertje heet water bijdehand houden). Zo smelt ik ijs weg als ik de diepvries ontdooi.

Hoe kom je aan zoveel ijs in de vriezer? Sluit de deur nog wel goed?
De vriezer is in de 16 jaar dat ik hem heb nog nooit ontdooit, is nooit nodig geweest, maar hij heeft van de zomer een paar keer wat langer open gestaan. Denk dat het daardoor komt.
Haal wel met enige regelmaat een sopje door de laden, maar die droog ik dan wel goed af.

Tja, moet toch een keertje gebeuren.
Mijn motto bij dit soort situaties; heel hard trekken :proud:
gizzmo-returns schreef:
02-03-2019 20:07
Mijn motto bij dit soort situaties; heel hard trekken :proud:
Gedaan, met de tong tussen mijn tanden. :)
Cateautje schreef:
02-03-2019 20:09
Gedaan, met de tong tussen mijn tanden. :)
:high5:
Ik ontdooi hem altijd hartje winter. Dan kan de inhoud gewoon in de tuin. Straalkacheltje erop en binnen no time is hij weer schoon :)
Whomi schreef:
02-03-2019 20:14
Ik ontdooi hem altijd hartje winter. Dan kan de inhoud gewoon in de tuin. Straalkacheltje erop en binnen no time is hij weer schoon :)
Oh, ik heb geen kacheltje nodig. Heb een speciale knop in de koelkast die zorgt dat de vriezer ontdooit terwijl de koelkast gewoon blijft koelen.

Het is ook niet zoveel ijs, dat valt wel mee. Misschien dat ik er heet water bij haal van de week, dan gaat het ook sneller.
Nou ja, ik zie wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven