Hoe ziet jullie woonkamer eruit?

03-03-2019 10:37 72 berichten
Wij heben een huis gekocht en over een maand ontvangen wij eindelijk de sleutels! Het is een maisonette woning uit 1926. Wij zijn helemaal verliefd.

Nu ben ik een beetje aan het nadrnken ovet intrtieur etc. Wij hebben donkerbruine meubels. De vloer is ook donkerbruin en dit zal zo blijven. Nu heb ik een liefde voor geel en heb ik als salon tafel een gele poef met een zilveren schaal er op. De kleur is echt okergeel. Deze combi vind ik oprecht heel mooi. Maaarrr...

Wat voor kleur gaat er nu op de muur?! Ik zat te denken aan legergroen en dan iets lichter( camouflage green van flexa) alleen ben ik bang dat het geheel zo donker wordt. Ideeën zijn zeer welkom!
Alle reacties Link kopieren
Okergeel
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt hoe het er bij ons uitziet, maar je wilt geen nieuwe meubels en geen nieuwe vloer. Dan kan ik vertellen dat ik een lichte pvc vloer heb, een cognackleurige bank, 2 rieten stoelen en een lockerkast, maar daar heb je niks aan.

Ik zie alleen heel veel donkerbruin bij jou. Dan zou ik de rest maar licht houden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wit...
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik vind geel en maxima-blauw een heel mooie combi.
Maar ik heb dan weer niks met donkerbruin hout.
Is het die stijl met veel planten enzo die je zoekt?
Madeliefjees schreef:
03-03-2019 10:42
Je vraagt hoe het er bij ons uitziet, maar je wilt geen nieuwe meubels en geen nieuwe vloer. Dan kan ik vertellen dat ik een lichte pvc vloer heb, een cognackleurige bank, 2 rieten stoelen en een lockerkast, maar daar heb je niks aan.

Ik zie alleen heel veel donkerbruin bij jou. Dan zou ik de rest maar licht houden.

Ik ben vooral benieuwd hoe het er bij anderen uitziet. :lol:
Evt als voor één muur donkerblauw of petrol. Maar niets met een gele ondertoon erbij, anders wordt het een jaren '70 huis... (Vind ik zelf niet mooi, maar smaken verschillen)
Het-groepje schreef:
03-03-2019 10:43
Ik vind geel en maxima-blauw een heel mooie combi.
Maar ik heb dan weer niks met donkerbruin hout.
Is het die stijl met veel planten enzo die je zoekt?
Planten hebben we sowieso veel. Planten geven veel sfeer vind ik.
Hier ook veel bruin, maar ton sur ton. Kleuren op de muur: elegante en castello van carte colori. Dat van jou klinkt heel erg vt wonen....
De kleuren die je noemt vind ik heel mooi combineren met lichtgroen. Echt van dat tere lentegroen.
JonathanStrange schreef:
03-03-2019 10:44
Evt als voor één muur donkerblauw of petrol. Maar niets met een gele ondertoon erbij, anders wordt het een jaren '70 huis... (Vind ik zelf niet mooi, maar smaken verschillen)
Dat vind ik dus ook heel mooi. Maar ook dan ben ik bang dat het allemaal zo donker wordt.
Camouflage green zou ik zeker niet op de muur doen als je donkerbruine vloer en meubels hebt. Die combinatie lijkt me de kamer enorm klein maken.
viavia2013 schreef:
03-03-2019 10:45
Hier ook veel bruin, maar ton sur ton. Kleuren op de muur: elegante en castello van carte colori. Dat van jou klinkt heel erg vt wonen....
Is het zo? Ik vind het een bij elkaar geraapt zooitje hahaha.
herfstappeltaart schreef:
03-03-2019 10:45
De kleuren die je noemt vind ik heel mooi combineren met lichtgroen. Echt van dat tere lentegroen.
We hebben nu early dew op de muur zitten. Bedoel je zo’n kleur?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij staan een blauwe bank, een groene bank en een rode stoel. Muren zijn groen en wit en de vloer is zandkleurig. Houten meubels zijn midden bruin en licht bruin. Een zooitje dus.
Als we gaan verhuizen wordt er heringericht.
Oh mijn eigen woonkamer? Vooral spierwit op de muren en één muur met grijsgroen. Hiervoor staan allemaal planten en rieten spullen. Één grote houten stoel met grijze kussens.

Grijzige vloer en verder een paar roze en zeeblauwe kussens.
Sasserdje schreef:
03-03-2019 10:47
We hebben nu early dew op de muur zitten. Bedoel je zo’n kleur?
Ik ken helaas early dew niet. Ik bedoel de kleur van de blaadjes als de lente begint., Heel licht en doorzichtig bijna.
JonathanStrange schreef:
03-03-2019 10:48
Oh mijn eigen woonkamer? Vooral spierwit op de muren en één muur met grijsgroen. Hiervoor staan allemaal planten en rieten spullen. Één grote houten stoel met grijze kussens.

Grijzige vloer en verder een paar roze en zeeblauwe kussens.
Wat voor grijsgroen? Dat klinkt ook mooi!!
herfstappeltaart schreef:
03-03-2019 10:49
Ik ken helaas early dew niet. Ik bedoel de kleur van de blaadjes als de lente begint., Heel licht en doorzichtig bijna.
Ik snap welke kant je op wilt haha. Appeltjesgroen meer?
Sasserdje schreef:
03-03-2019 10:44
Ik ben vooral benieuwd hoe het er bij anderen uitziet. :lol:

Groen, okergeel, oudroze, bordeauxrood, oude meester aan de muur. Druk zat, dus muren juist laatst wit geschilderd.
Alle reacties Link kopieren
Licht en hooguit een muur met een accentkleur anders wordt het wel erg donker.

Ik heb aan een kant witte muren is een steenstrip waardoor het breekt zeg maar.
De andere muur is heel zacht roze, witte vouwgordijnen roze overgordijnen eigenlijk zijn ze " nep " als in ze kunnen niet sluiten, immers de vouwgordijnen kunnen als ik zou willen helemaal dicht.

Zwart leren bank, een bruine fauteuil en een bijpassende met print chaise longue, donker dressoir en tv kast. Verder een glazen eet en salontafel een lichte plavuizen vloer en mijn kussen en accessoires zijn ook licht en veel planten.
Twee lichte boekenkasten.

Maar goed op zich heb je er weinig aan om dit te weten immers jouw interieur is heel anders.
LadyLola schreef:
03-03-2019 10:51
Licht en hooguit een muur met een accentkleur anders wordt het wel erg donker.

Ik heb aan een kant witte muren is een steenstrip waardoor het breekt zeg maar.
De andere muur is heel zacht roze, witte vouwgordijnen roze overgordijnen eigenlijk zijn ze " nep " als in ze kunnen niet sluiten, immers de vouwgordijnen kunnen als ik zou willen helemaal dicht.

Zwart leren bank, een bruine fauteuil en een bijpassende met print chaise longue, donker dressoir en tv kast. Verder een glazen eet en salontafel een lichte plavuizen vloer en mijn kussen en accessoires zijn ook licht en veel planten.
Twee lichte boekenkasten.

Maar goed op zich heb je er weinig aan om dit te weten immers jouw interieur is heel anders.
Klinkt tof hoor! Alle muren blijven wit idd alleen een muur met accent kleur vind ik mooi.
Wat voor kleur ik op de muur heb? Ik heb gewoon behang op de muur, Geen verf
herfstappeltaart schreef:
03-03-2019 10:45
De kleuren die je noemt vind ik heel mooi combineren met lichtgroen. Echt van dat tere lentegroen.
Oeh ook mooi en dan met veel.planten en dan zo'n jaren 30 huis.
Erg deel is meer grijsgroen en meer echt lichtgroen lijkt mij mooier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven