Muren behangklaar

05-03-2019 11:31 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Eind dit jaar gaan wij verhuizen naar een nieuwe, energiezuinige woning. De muren zijn behangklaar. Kunne wij deze redelijk vlot zelf netjes maken en hoe? Het gaat om woonkamer/keuken, hal, overloop, trapgat, 3 slaapkamers en nog een trapgat naar zolder met vaste trap. Ik wil liever niet teveel van anderen afhankelijk zijn ivm hulp. Is dit redelijk goed zelf te doen of zouden jullie een schilder of zo inschakelen?
Alle reacties Link kopieren
https://www.praxis.nl/voordemakers/klus ... ur-verven/
Alle reacties Link kopieren
De muren zijn behangklaar ? Wat dacht je dan van behangen ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Eerste huis werd ook behangklaar opgeleverd en daar hebben we het wel zelf gedaan (behangen). Dat was bij het trapgat wel een hele klus, dat zou ik nu niet meer zelf gaan doen.

In tweede huis alles laten stucen en daarna verven, voor die extra prijs om het ook te laten verven ging ik zelf niet aan de slag.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ons nieuwbouwhuis was ook behangklaar. Wij wilden alleen niet behangen, dus konden alle muren nog glad gaan maken. Behangklaar wil zeggen dat kleine bobbeltjes en kuiltjes er nog in zitten.
Alle reacties Link kopieren
Hangt er ook vanaf hoe handig je bent. Wil je behang en kun je behangen?

Of wil je verf?
Wij hebben renovlies over de behangklare muren laten aanbrengen. Super glad resultaat! En beter dan stucen, omdat je in de eerste jaren nog schuren kan krijgen. Renovlies is scheuroverbruggend.
Dat ligt er aan he: kan je behangen?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan inderdaad wel behangen, maar hoor dat dit niet zo slim is omdat de muren nog nadrogen. Sprak van de week iemand die nu, na 2 jaar alles opnieuw moet doen want het bobbelt overal. Ik kan zeker behangen, maar in 2 weken een woonkamer, keuken, hal, overloop, 2 x trapgat en 3 slaapkamers is niet te doen met zijn twee. Je moet geloof ik eerst gaatjes dichten, schuren voorstrijken en dan pas kan er iets op.
Wienie25 schreef:
05-03-2019 12:51
Wij hebben renovlies over de behangklare muren laten aanbrengen. Super glad resultaat! En beter dan stucen, omdat je in de eerste jaren nog schuren kan krijgen. Renovlies is scheuroverbruggend.
Renovlies is inderdaad een goed idee voor nieuwbouw. To, bij dit behang hoef je die gaatjes niet te vullen.
Alle reacties Link kopieren
Wienie25 schreef:
05-03-2019 12:51
Wij hebben renovlies over de behangklare muren laten aanbrengen. Super glad resultaat! En beter dan stucen, omdat je in de eerste jaren nog schuren kan krijgen. Renovlies is scheuroverbruggend.
Hoe zit het met de kosten? Wat waren jullie kwijt en was dit voor een volledie woning? Ook zolder bijvoorbeeld?
Arvita2002 schreef:
07-03-2019 08:22
Hoe zit het met de kosten? Wat waren jullie kwijt en was dit voor een volledie woning? Ook zolder bijvoorbeeld?
Wij waren inclusief sausen €2000 kwijt. Oppervlakte van de muren weet ik niet meer maar ging om begaande grond en 1e verdieping (woonoppervlakte ca 110 m2) en met dus hoge nieuwbouw plafonds. Zolder is bij ons nog niet verbouwd, dus die hebben we niet laten doen. Ze waren in 2 dagen klaar, 1 dag behangen en 1 dag sausen, ideaal!
Onze buren hebben het laten spuiten met spacwerk, dat is nog goedkoper. Maar dan heb je wel last van scheuren en overal korreltjes. Dat is niet echt fijn over te schilderen vonden wij. Andere buren zijn weken bezig geweest met schuren en gaatjes vullen van de muren, en eerlijk gezegd ziet het er nog niet mooi uit..
Alle reacties Link kopieren
Wienie25 schreef:
07-03-2019 09:01
Wij waren inclusief sausen €2000 kwijt. Oppervlakte van de muren weet ik niet meer maar ging om begaande grond en 1e verdieping (woonoppervlakte ca 110 m2) en met dus hoge nieuwbouw plafonds. Zolder is bij ons nog niet verbouwd, dus die hebben we niet laten doen. Ze waren in 2 dagen klaar, 1 dag behangen en 1 dag sausen, ideaal!
Alle reacties Link kopieren
Krijg net een offerte voor ons kleinere huis: € 3346,00! Hoe heb jij je vakman gevonden?
Arvita2002 schreef:
08-03-2019 13:08
Krijg net een offerte voor ons kleinere huis: € 3346,00! Hoe heb jij je vakman gevonden?
Ik heb je een pb gestuurd!
Alle reacties Link kopieren
Arvita2002 schreef:
08-03-2019 13:08
Krijg net een offerte voor ons kleinere huis: € 3346,00! Hoe heb jij je vakman gevonden?
Hoeveel m² is het?

Woonoppervlakte is niet van belang, de lengte en hoogte van de wanden wel.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Het is ongeveer 100 m2.
Alle reacties Link kopieren
Gemiddelde prijs om sausklaar te stucen is tussen de 6 en 22 euro per m².
Dan heb je nog geen kleur op je muur.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven