Lelijke radiator midden in de woonkamer

06-03-2019 14:09 26 berichten
Hallo allemaal, wij gaan maandag een huis bezichtigen. Het is een prachtig huis, maar er hangt midden in de woonkamer op een niet praktische plek een radiator. Het is een verticale radiator.

Nu heb ik eens gekeken of je hier een ombouw voor kan maken, maar ik zie het nog steeds niet ‘mooier’ worden.
Hebben jullie hier ervaringen mee? En eventueel een idee hoe we dit (mooi) kunnen oplossen?

Hieronder de foto:

https://www.mupload.nl/img/jrqml5ky7f.png
anoniem_63f0c979f3229 wijzigde dit bericht op 06-03-2019 14:11
Reden: Foute zinsopbouw
2.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kun je hem niet beter weghalen en elders in de woonkamer plaatsen?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Een leuke afbeelding erop plakken. Een stilistische bloementak ofzo.
Of verven in dezelfde kleur als de muur.
Alle reacties Link kopieren
Is hij echt daar nodig of kun je hem ook verplaatsen of weghalen? Ik heb in mijn huis 1 lelijke grote radiator laten vervangen voor 2 kleinere die veel minder in het oog springen.
Kia•Ora schreef:
06-03-2019 14:11
Kun je hem niet beter weghalen en elders in de woonkamer plaatsen?

Ja dat zou ik ook doen.
parbleumondieu schreef:
06-03-2019 14:11
Een leuke afbeelding erop plakken. Een stilistische bloementak ofzo.
Of verven in dezelfde kleur als de muur.

Daar gaat het echt niet mooier op worden. Integendeel.
Kun je er een vaste bar maken (in plaats van de eettafel). De verwarming kan onderin (denk aan de plintradiator). Ik weet alleen niet of je dan dezelfde warmteopbrengst hebt, maar een installateur kan je dat zo vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het wel mooi gedaan

Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Even met een goede verwarmingsinstallateur de mogelijkheden doornemen. Meestal is er heel veel mogelijk, maar is afhankelijk van de situatie, jullie wensen en niet te vergeten jullie budget.

Wijzelf hebben (stok)oude radiatoren laten vervangen door nieuwe en meer compacte radiatoren die kleiner zijn en toch zo ongeveer dezelfde capaciteit hebben. Buizen zijn daarbij ook meer weggewerkt. Geen moment spijt van gehad.
Alle reacties Link kopieren
afdoppen boven de keuken... en dan weghalen.
Ik zou 'm in elk geval weg willen. Overleg met 'n verwarmingsinstallateur.
Alle reacties Link kopieren
Op zich is het ding niet lelijk, maar het is allemaal nogal op elkaar geprangd: de radiator, het schilderij, de tafel..

Wat meer ruimte errond zou al helpen.

Of vervangen door een model dat je mooier vindt.

Ik vind het eigenlijk niet zo erg, het zou me niet tegenhouden een huis te kopen als het me verder aanstond.
Alle reacties Link kopieren
De mogelijkheden zijn al genoemd inderdaad.
Als je hem wel laat hangen (ik vind hem niet ultra-lelijk), dan zou ik wel een mooie ombouw om de leidingen bovenin doen. Bovenaan net zo breed als de radiotor en dan dus nog een stukje naar links richting keuken. De leidingen maken het voor mij wél lelijk.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
En de onderkant zou ik dan ook visueel doortrekken naar beneden.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
dat is geen gezicht inderdaad je kunt de buizen verlengen en hem horizontaal laten plaatsen.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 'm op zich niet lelijk maar zo'n strak vlak trekt het oog. Ik heb daarom zelf voor buizen gekozen, ook verticaal maar de kleur van de muur komt er doorheen waardoor het minder opvalt. De capaciteit is goed, meer zelfs dan zo'n platte gladde.
Alle reacties Link kopieren
Hoe smaken kunnen verschillen; de plus vind ik dat het een vlakke radiator is. Met buizen zou ik hem écht foeilelijk vinden. :)
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Je hebt het huis nog niet bezichtigd dus? Als je er bent kan het anders overkomen dan op de foto's. En misschien wil je het zelf ook wel heel anders inrichten, de tafel niet op die plaats bijvoorbeeld.
Je gaat de keuken niet vervangen toevallig?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt hem ook laten verwijderen en dan in de plint van je keukenblok een kickspace plaatsen.

Afbeelding
https://www.installand.nl/shop/klimaat/ ... MAQAvD_BwE
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
aliva schreef:
06-03-2019 14:38
Op zich is het ding niet lelijk, maar het is allemaal nogal op elkaar geprangd: de radiator, het schilderij, de tafel..

Wat meer ruimte errond zou al helpen.

Of vervangen door een model dat je mooier vindt.

...
Dit idd. Het lijkt me dat er een dringende reden is om die radiator daar te hebben, anders was het vast niet zo gedaan.
Zou je m elders kwijt kunnen?
Alle reacties Link kopieren
kun je hem niet vervangen voor een die je wel mooi vindt? in mijn vorige woning hadden wij een Jaga Iguana in grijs en dan half rond tegen de muur. dat is wel een mooie
Don't cry, buy a bag and move on.
Dank voor de reacties! Zitten zeker leuke en handige tips bij! We moeten het inderdaad nog bezichtigen en ik zou mijn keuze er ook zeker niet op af laten hangen aangezien er veel mogelijkheden zijn.

De keuken is uit 2014, zoals de foto’s het laten zien is het een prima keuken. Ik zal zeker vragen waarom ze er voor gekozen hebben hem zo op te hangen.

Ben in ieder geval wel wat meer gerustgesteld dat het geen ‘ding’ hoeft te zijn en er tal van mogelijkheden zijn!

Dank jullie wel allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Fraaie grote overgedimensioneerde radiator, bij weghalen zul je er waarschijnlijk meerdere moeten terug plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Valt wel mee. Misschien dichttimmeren aan boven en onderkant en overschilderen in een tint gelijkend op de muur; een nuance verschillend
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Radiatoren kan je heel makkelijk overschilderen. Spuitbussen vind ik wat minder. Alles zit dan onder en erg krasvast is die speciaallak niet. Been there done that.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven