Afgedankte spullen

07-03-2019 13:45 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig krijg ik afgedankte spullen van mijn schoonfamilie. Mijn schoonmoeder heeft zelfs de gewoonte dit dan ook nog in te pakken. Het gaat echter om spullen waar ik ook niks mee kan. Bijv. kleding met gaten/vlekken, speelgoed waar de kinderen te groot voor zijn, afzichtige decoratieve spullen voor in huis (vazen, lampjes, kussentjes enz). Mijn schoonzus geeft dit gewoon mee aan mijn man, maar mijn schoonmoeder komt er heel feestelijk mee binnen en roept dat ze kadootjes heeft. Inmiddels weten we wel beter en reageren de kinderen ook niet meer echt enthousiast. Sneu voor haar, maar wel begrijpelijk vind ik. Ik wil niet ondankbaar overkomen, maar vind het ook irritant dat ik regelmatig naar de kringloop moet om die zooi weer af te voeren. Het gaat trouwens niet alleen om afdankertjes. Ze koopt ook graag prullaria want het was zo’n mooie aanbieding. Herkent iemand dit? Hoe zouden jullie dit op een nette manier oplossen zonder ze te kwetsen?
ghost79 wijzigde dit bericht op 07-03-2019 13:53
6.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. ik geef het mee terug. Ze heeft vaak de neiging om het dan maar bij ons te laten zodat wij er "iets" mee kunnen. maw in de kliko pleuren. Echter is onze kliko op basis van gewicht betalen dus zit niet te wachten op extra kilo's vuilnis te betalen.

Ik geef het altijd mee terug, heb ook keer aangegeven dat ze beter ons een foto kan appen met de vraag of we er iets mee kunnen.
Dat lukt haar nog steeds niet dus zolang ze dat niet doet geef ik aan:
FIjn dat je aan ons denkt maar neem het mee terug. Wij kunnen hier niks mee.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft het niet aan te nemen, ze kan je ook vragen of je iets wil in plaats van het bij jou te dumpen.

"jammer, hier kan ik niks mee. Je kunt het beter aan iemand geven die er wel iets aan heeft, alsjeblieft" en dan geef je het terug.
Alle reacties Link kopieren
Jarenlang standvastig roepen, dat we ECHT Niks Willen! Heeft geholpen

Wij maken een uitzondering voor dingen die op gaan (wijn, olijfolie, snacks) of doodgaan (planten, bloemen, bollen).
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk. Inderdaad meteen retour. Dan leert ze het hopelijk af.
Such fun!1
Ik heb zo een opa. Ik breng het naar de container. Het is zijn manier van aardig zijn. Ik laat hem maar.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder komt ook altijd ongevraagd met meuk aanzetten.
Wel allemaal nieuw, maar ik hoef het niet. Richt zelf mijn huis wel in en koop zelf prullaria als ik daar behoefte aan zou hebben (heb ik niet, dus er staat bijna niets).
Geef inmiddels al heel wat jaren aan dat ze het niet mee hoeft te nemen, maar ze blijft het doen. Verjaardagskadootjes idem, allemaal meuk waar ik niets aan heb, of niets mee doe. Geef inmiddels ook steeds bijna alles weer gelijk terug.

Voelt ergens nog wel steeds een beetje ondankbaar, maar vind het zo zonde wel iets aan te nemen en het dan vervolgens gelijk weer weg te geven of te gooien.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
07-03-2019 13:57
Je hoeft het niet aan te nemen, ze kan je ook vragen of je iets wil in plaats van het bij jou te dumpen.

"jammer, hier kan ik niks mee. Je kunt het beter aan iemand geven die er wel iets aan heeft, alsjeblieft" en dan geef je het terug.
Dit zou ik doen in zo’n situatie.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ook wel herkenbaar (niet zozeer de afdankers, wel de mooie aanbiedingen) maar we hoeven het niet aan te nemen en het wordt niet feestelijk ingepakt als kado. Het is hier meer: "Kijk eens wat ik allemaal voor maar X euro hebben kunnen kopen in winkel Y. Kun je het niet voor laten liggen toch? Nieuwwaarde is wel vijf keer zo hoog. Iemand die ik er blij mee kan maken? Anders gaat het gewoon op marktplaats hoor."
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
madeliefjees wijzigde dit bericht op 07-03-2019 14:14
97.45% gewijzigd
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder neemt tassenvol overdatum eten mee ,gooi ik weg zodra ze de deur uit is.Dan heb ik het echt over potjes ,zakjes uit 2013 .
Alle reacties Link kopieren
Is het een optie om het op marktplaats, gratisaftehalen.nl of een weggeghoek op Facebook te zetten?
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
07-03-2019 14:21
Is het een optie om het op marktplaats, gratisaftehalen.nl of een weggeghoek op Facebook te zetten?

Ik ben op zich wel van Marktpkaats, maar dit is niet echt Marktplaats waardig en heb ook geen zin om die moeite te doen en die spullen zo lang op te bergen. Facebook zit ik niet op.
ghost79 wijzigde dit bericht op 07-03-2019 14:51
3.13% gewijzigd
Celaena_Aelin schreef:
07-03-2019 14:21
Is het een optie om het op marktplaats, gratisaftehalen.nl of een weggeghoek op Facebook te zetten?
Zou jij daar mensen voor aan de deur willen, die azen op gratis meuk?
Dat zou de gulle gever dan mooi zelf mogen doen. Bij mij zou het gewoon in de kliko belanden. Die gaan hier gelukkig nog niet op gewicht.
Alle reacties Link kopieren
ella70 schreef:
07-03-2019 14:12
Mijn moeder neemt tassenvol overdatum eten mee ,gooi ik weg zodra ze de deur uit is.Dan heb ik het echt over potjes ,zakjes uit 2013 .

Nou, da’s helemaal lekker! :sick:
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-03-2019 14:47
Zou jij daar mensen voor aan de deur willen, die azen op gratis meuk?
Dat zou de gulle gever dan mooi zelf mogen doen. Bij mij zou het gewoon in de kliko belanden. Die gaan hier gelukkig nog niet op gewicht.
Ik woon in een wijk waar dat vrij gebruikelijk is ja. Iets met anti-verspilling, pro-milieu, groen, dat soort dingen.

TO, heb je kinderen? Misschien kunnen zij het verkopen op de vrijmarkt?
Alle reacties Link kopieren
Heb je het weleens gezegd dat dit van jou niet hoeft? Dat lees ik namelijk niet terug in je OP.
Als je iets niet zegt, kan zij het ook niet weten :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
07-03-2019 15:10
Ik woon in een wijk waar dat vrij gebruikelijk is ja. Iets met anti-verspilling, pro-milieu, groen, dat soort dingen.

TO, heb je kinderen? Misschien kunnen zij het verkopen op de vrijmarkt?

Maar Kringloop is toch ook hergebruik. Ik gooi het niet weg.

De zolder staat hier al vol. We staan regelmatig op markten en beurzen.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
07-03-2019 15:12
Heb je het weleens gezegd dat dit van jou niet hoeft? Dat lees ik namelijk niet terug in je OP.
Als je iets niet zegt, kan zij het ook niet weten :lightbulb:

We reageren niet enthousiast, ze ziet de spullen niet terug hier in huis...1 en 1 is 2 lijkt me toch. Ik vind het wel heel hard om dat zo rechtstreeks te zeggen. Bovendien zegt haar eigen dochter het wel af en toe en die krijgt ook nog steeds van alles.
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
07-03-2019 16:29
Maar Kringloop is toch ook hergebruik. Ik gooi het niet weg.

De zolder staat hier al vol. We staan regelmatig op markten en beurzen.
Nemen ze het misschien daarom mee ; zodat jullie het op markten en beurzen kunnen verkopen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ghost79 schreef:
07-03-2019 16:32
We reageren niet enthousiast, ze ziet de spullen niet terug hier in huis...1 en 1 is 2 lijkt me toch. Ik vind het wel heel hard om dat zo rechtstreeks te zeggen. Bovendien zegt haar eigen dochter het wel af en toe en die krijgt ook nog steeds van alles.
Waarom zegt je man niet een keer heel direct 'mam, het is ontzettend lief dat je zo vaak aan ons denkt en spullen meeneemt, maar we stikken al in de meuk, dus hebben we liever dat je het aan iemand anders geeft.'
En elke keer als ze wat meeneemt 'mam, heel lief, maar neem het maar weer mee terug, want we hebben al zoveel.'
Ik lees dat je het niet duidelijk en letterlijk uitspreek. Tja, dan blijf je ontvangen. Veel plezier ermee dus.
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
07-03-2019 16:32
We reageren niet enthousiast, ze ziet de spullen niet terug hier in huis...1 en 1 is 2 lijkt me toch. Ik vind het wel heel hard om dat zo rechtstreeks te zeggen. Bovendien zegt haar eigen dochter het wel af en toe en die krijgt ook nog steeds van alles.
Daar zit al een knelpunt. Jij neemt aan dat zij het zonder rechtstreeks zeggen ook wel begrijpt. Dat is nou onduidelijk communiceren. Van jouw kant. Zeg het gewoon. Je kan zoiets toch gewoon aardig brengen?

Truus, ik vind het heel lief dat je steeds van alles meeneemt. Maar ik kan het eigenlijk niet meer kwijt, dus voortaan liever niet meer.

Of zoiets. Maar gewoon vinden dat zij het uit zichzelf zou moeten snappen werkt niet.
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
07-03-2019 16:38
Waarom zegt je man niet een keer heel direct 'mam, het is ontzettend lief dat je zo vaak aan ons denkt en spullen meeneemt, maar we stikken al in de meuk, dus hebben we liever dat je het aan iemand anders geeft.'

Dit vind ik wel een goeie, dan ben ik tenminste niet de kwaaie schoondochter. Ga hem instructie geven! 😉

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven