Hoe Nespresso ontkalken?

07-03-2019 18:01 21 berichten
Mijn nespresso apparaat moet ontkalkt.
Ik ontkalk al mijn andere apparaten altijd met azijn, echter dit wordt ten zeerste afgeraden voor de nespresso.( op de site van nespresso)
wie heeft ervaring en wat gebruiken jullie ?
Maar als ze dat ontraden, geven ze dan niet aan wat je wel kan gebruiken?
Daar zijn toch gewoon van die officiële ontkalkers voor?

Ik zou het overigens gewoon met azijn doen, zeker als je garantieperiode voorbij is. ( eigen risico)
Citroensap. Je hebt het ook speciaal spul van HG, maar volgens mij werkt dat net zo goed. Dat is ook op basis van citroen sap.
Via de webshop kan je ontkalkspul kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of het echt een terecht advies is, of dat het een poging is om hun eigen product te verkopen..

Dit verkopen ze daarvoor: https://www.nespresso.com/nl/nl/order/a ... gJiOfD_BwE
gizzmo-returns schreef:
07-03-2019 18:04
Ik zou het overigens gewoon met azijn doen, zeker als je garantieperiode voorbij is.
Ontkalken met azijn gaat te langzaam voor een nespresso waardoor de kalk in de dunne leidingen blijft ‘hangen’. Niet doen dus en ontkalkingsvloeistof of tabletjes gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ontkalkingsvloeistof van Melita. Doet mijn Nespresso het al bijna 15 jaar prima op.
Alle reacties Link kopieren
je kunt ook citroenzuur gebruiken.

https://huis-en-tuin.infonu.nl/huishoud ... nzuur.html
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Tiswa schreef:
07-03-2019 18:07
Ik vraag me af of het echt een terecht advies is, of dat het een poging is om hun eigen product te verkopen..

Dit verkopen ze daarvoor: https://www.nespresso.com/nl/nl/order/a ... gJiOfD_BwE
Hoeft niet. Ik ken iemand die een waterkoker wilde ontkalken en dat dus deed met azijn en die deed het daarna niet meer. Werd toen ook vermeld dat je geen azijn moest gebruiken.
Ik ontkalk waterkoker en koffieapparaat al 25 jaar met azijn.
En beiden gaan al heel wat jaren mee.
gizzmo-returns schreef:
07-03-2019 18:23
Ik ontkalk waterkoker en koffieapparaat al 25 jaar met azijn.
En beiden gaan al heel wat jaren mee.
Maar dat is geen Nespresso.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
07-03-2019 18:21
Hoeft niet. Ik ken iemand die een waterkoker wilde ontkalken en dat dus deed met azijn en die deed het daarna niet meer. Werd toen ook vermeld dat je geen azijn moest gebruiken.
Ik gebruik het spul idd ook wel, omdat ik het risico niet wil lopen dat het ding stuk gaat 😊
Volgens mij mag je ook maar 1x per jaar ontkalken toch? Kost je ook de kop niet dan.
Een nieuwe kopen is duurder.
Moire schreef:
07-03-2019 18:25
Maar dat is geen Nespresso.
nee, klopt, maar iemand hierboven zei dat de waterkoker ook kapot ging van de azijn.
gizzmo-returns schreef:
07-03-2019 18:30
nee, klopt, maar iemand hierboven zei dat de waterkoker ook kapot ging van de azijn.
Ik las het later en had dus voor mijn beurt zitten blaten.
De waterkoker doe ik altijd met azijn.
gizzmo-returns schreef:
07-03-2019 18:23
Ik ontkalk waterkoker en koffieapparaat al 25 jaar met azijn.
En beiden gaan al heel wat jaren mee.
Ja hier doen we dat ook en nooit problemen. Die persoon deed het ook altijd en toen die kapot was las ze dus dat ze geen azijn had mogen gebruiken.
TsumTsum schreef:
07-03-2019 18:42
Ja hier doen we dat ook en nooit problemen. Die persoon deed het ook altijd en toen die kapot was las ze dus dat ze geen azijn had mogen gebruiken.
Ach, nou ja, het zal toch ergens een keer aan kapot gaan.
Alle reacties Link kopieren
Azijn is relatief agressief, en kan schade geven. ik heb een pot met citroenzuurpoeder gekocht va het internet. Een prima middel om apparaten te ontkalken. Dus niet zelf citroenen uitpersen. Dat is ook een zuur, maar chemisch toch net wat anders.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Bedankt voor alle tips. Ik heb toch maar een ontkalkset besteld via de website.
Ik ben er trouwens achter dat mijn instellingen niet goed stonden waardoor hij steeds te weinig water gaf. Vond het al vreemd , heb hem met Kerst gekocht en nu al ontkalken.
Bedankt voor alle tips. Ik heb toch maar een ontkalkset besteld via de website.
Ik ben er trouwens achter dat mijn instellingen niet goed stonden waardoor hij steeds te weinig water gaf. Vond het al vreemd , heb hem met Kerst gekocht en nu al ontkalken.
De reden dat je een nespresso apparaat niet met azijn kunt ontkalken, is dat de siliconen slangetjes die erin zitten daar niet tegen kunnen. Citroenzuur (en dat is wat anders dan citroensap) werkt wel goed. Azijn voor waterkokers en gewone koffiezetapparaten is geen enkel probleem. Daar zitten die slangen niet in..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven