Wat vragen voor Boerenbont servies)

14-03-2019 16:16 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie me helpen?
Een oudere mevrouw waar ik contact mee heb heeft een zo goed als compleet servies van Boerenbont te koop. Het is in hele goede staat.
Bestaat uit o.m. : borden in alle maten, van alles 10 stuks. Kop en schotels, ook 10 stuks. Diverse dekschalen, eierdopjes, bekers. Botervloot, en volgens mij nog meer waar ik nu zo even niet op kom.
Ik zelf heb totaal geen idee wat dit waard is en wat een redelijke vraagprijs is..
Nu heb ik iemand gevonden die belangstelling heeft om het in z'n geheel over te nemen..
Ik zelf zat te denken aan zo'n 350/400 euro, maar misschien zit ik er totaal naast!
voor dat soort dingen gebruik ik marktplaats om eens uit te rekenen wat het ongeveer zou kunnen opbrengen.
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik dacht even dat je het boerenbont servies vragen wilde stellen.
Bestek?
Zit er ook bestek en glazen bij?

Ik heb het zelf helemaal compleet voor 8 personen, ook met bestek, glazen en bekers erbij.

Het is op zich vrij veel waard, maar hoe compleet is het?
Moire schreef:
14-03-2019 16:22
Bestek?

Ik dacht aan moussaka, dan kan je het daarna stuk gooien. Opa!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de prijs die je in gedachten hebt, te hoog is*. Er zijn ook nieuwe (goedkope) versies beschikbaar voor degene die het 'gewoon leuk' vindt. Je hebt dus alleen een relatief kleine groep verzamelaars die echt het oude antieke boerenbont zoeken. Het aanbod daarvan is vrij groot. Ik zou zoals ouwewijsneus zegt marktplaats goed doorpluizen, en dan niet alleen kijken naar de vraagprijzen maar ook naar de biedingen en hoe lang iets al te koop staat.
In ieder geval bij verkoop heel goed vermelden wat er allemaal bij zit en dat het origineel en antiek is (daar ga ik vanuit aangezien het bij een oude dame vandaan komt).
*hoewel het er wel een beetje van afhangt of er wat zeldzamer stukken bij zitten, trek dat dus goed na!
flatverkopen wijzigde dit bericht op 14-03-2019 16:26
Reden: toevoeging
7.73% gewijzigd
Star² schreef:
14-03-2019 16:24
Ik dacht aan moussaka, dan kan je het daarna stuk gooien. Opa!
Met opa gooien o_o
Of doe gewoon gek en geef wat het jou waard is.
Maar ik neem aan dat je gegoogled hebt, TO?

Zo niet, dan:

https://www.boerenbontservies.nl/
Star² schreef:
14-03-2019 16:26
Maar ik neem aan dat je gegoogled hebt, TO?

Zo niet, dan:

https://www.boerenbontservies.nl/
en hoe ga je dan van nieuwprijs naar een 2e hands vraagprijs?
ouwewijsneus schreef:
14-03-2019 16:29
en hoe ga je dan van nieuwprijs naar een 2e hands vraagprijs?

Nou weet niet, zomaar een brain fart, maar meestal als je weet wat iets nieuw kost, kan je wel een beetje inschatten wat iets tweedehands kost.
Alle reacties Link kopieren
Dit soort dingen zijn ook tijden Koningsdag te koop. Ik zou denk aan 1,50- 3,50 per item
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
14-03-2019 16:21
Oké, ik dacht even dat je het boerenbont servies vragen wilde stellen.
Hahaha! :hihi:
Is het al oud?
Kijk op de onderkant van het servies wie de fabrikant was.
Ik heb zelf nog boerenbont van Regout/ Royal Sphinx van mijn opa en oma.
De kleur wijkt ook af van de nieuwere serviezen van Boch.
Een oud servies, in goede staat is zeker geliefd bij verzamelaars.
Verdiep je er even in.
anoniem_64b52d4274b04 wijzigde dit bericht op 14-03-2019 16:50
0.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik wist werkelijk niet dat er zoveel te koop was in het boerenbont..
En ik denk dat inderdaad 1 à 1,50 per item meer dan genoeg is. Misschien iets meer voor de grote schalen. Denk dat 250 euro een beter bedrag is voor het geheel.
Brooklyn28 schreef:
14-03-2019 16:37
Ik wist werkelijk niet dat er zoveel te koop was in het boerenbont..
En ik denk dat inderdaad 1 à 1,50 per item meer dan genoeg is. Misschien iets meer voor de grote schalen. Denk dat 250 euro een beter bedrag is voor het geheel.
Daarom, ouwe mensen hebben sowieso geen tijd meer om het geld op te maken.
Brooklyn28 schreef:
14-03-2019 16:37
Ik wist werkelijk niet dat er zoveel te koop was in het boerenbont..
En ik denk dat inderdaad 1 à 1,50 per item meer dan genoeg is. Misschien iets meer voor de grote schalen. Denk dat 250 euro een beter bedrag is voor het geheel.
doe mij maar een pm als het voor die prijs weg mag.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook een geheel Boch boerenbontservies. Verkocht voor 250€. Bleek bij nader inzien veel te weinig.
ouwewijsneus schreef:
14-03-2019 16:41
doe mij maar een pm als het voor die prijs weg mag.
Nou TO als je het nú al verkocht zou kunnen hebben is €250,- natuurlijk te weinig.
Alle reacties Link kopieren
In overleg met de oudere mevrouw mag het servies weg voor 250 euro. Lijkt me een zeer gunstig aanbod!
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
14-03-2019 16:41
doe mij maar een pm als het voor die prijs weg mag.
Heb je een pb gestuurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven