Apparaten snel stuk

14-03-2019 17:02 59 berichten
Apparaten hebben bij ons in huis een wel erg korte levensduur. Anderhalf jaar geleden zijn we verhuisd en rond die tijd veel nieuw gekocht. Inmiddels hebben we al problemen gehad met de cv ketel, inbouw magnetron, inbouw oven, inductie kookplaat en nu ook nog de wasdroger. Nespresso na 2 jaar net buiten de garantie zo lek als een mandje.

In ons vorige huis hadden de volgende apparaten een erg korte levensduur, binnen 2-5 jaar stuk / afgeschreven: wasmachine, vaatwasser, 2 grote flatscreen tv’s en gaskookplaat. Cv ketel binnen en buiten garantie meerdere reparaties.

Het zal dus niet aan stroompieken / aardstralen / locatiegebonden zaken liggen, want zowel in oude huis als in nieuwe huis deze problemen.

Over ‘klein leed’ als oortjes voor je telefoon, haardrogers, blenders, personenweegschalen en keukenweegschalen hoef ik trouwens al niet eens te beginnen, dat lijkt onderhand wel wegwerpapparatuur.

Het is niet dat we goedkope rotzooi kopen, gewoon merken als Philips, Bosch, Siemens, Samsung... De apparaten die wij kopen, worden vaak goed beoordeeld op internet. Ook zijn we zuinig op onze spullen. We zijn met 2 volwassenen.

Van andere mensen hoor ik nooit dat ze ook zoveel problemen met apparatuur hebben (ook niet als ik ernaar vraag). Sterker nog, sommigen kopen goedkope shit of tweedehands en doen daar dan nog jaren mee. Als wij dat eens proberen, gaat dat helemaal gelijk mis.

Is het karma? Mijn aura / magnetische veld? :sarcastic: Of bluffen andere mensen en hebben ze hier wel degelijk ook last van? Herkent iemand dit en / of heeft iemand tips? Ik doe liever andere dingen met mijn geld dan om de haverklap dure (huishoudelijke) apparaten vervangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs alleen de afwasmachine vervangen, de rest doet het al jaren. Mijn Bauknegt wasmachine zelfs al elf jaar. Nu klop ik even af.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen vaatwasser, , geen inductie kookplaat , geen Nespresso en geen droger.
Cv ketel reparatie zit bij de huur in.

Stofzuiger altijd Miele.
Geen Bosch/Siemens nemen, altijd gezeik gehad hier.

En nu klopt ik ook even af hoor. ;-)
Dit is niet normaal hoor.
Ik heb er helemaal geen verstand van, maar is in de meterkast alles in orde?
Alle reacties Link kopieren
Wat een pechvogel!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
of je steekt de stekker in het stopcontact :idee:
Nee dat hoort niet! Maar als het zo gauw stukgaat dan heb je nog we garantie neem ik aan? Op onze siemensapparaten zit 7 jaar dacht ik.
Gebruiken jullie ze wel zoals het hoort? Incl regelmatig schoonmaken?
Nespresso heb ik trouwens ook geen fantastische ervaringen mee
Alle reacties Link kopieren
Misschien zwerverig en misschien niet.. Een hele tijd geleden had ik ook zoiets. Ik hoefde maar wat aan te raken en het stopte er mee of sloeg op tilt. Ik was 16 en werkte als vakantie hulp in een winkel. Heb het voor elkaar gekregen om de kassa op de ene display een bedrag en het display voor de klant een ander bedrag te laten zien. Note, dat moet natuurlijk gewoon hetzelfde zijn. Volgens de manager had het iets te maken met statische elektriciteit. Ik ben puur katoen gaan dragen en andere schoen en het is wél weggegaan.
Het was ook altijd een ramp om een lampje te vervangen. Vaak zei die meteen pang :)
Weet niet of het voor jou werkt maar probeer eens andere schoenen, andere kleding.
Alle reacties Link kopieren
Nou, koop dan eens wel ‘goedkope zooi’ zou ik zeggen, dat gaat bij mij langer mee dan jouw dure spul.
.
Alle reacties Link kopieren
Sorry TO, maar mijn senseo (169 euro) en waterkoker (9.95) zijn beide 15 jaar oud. Een miele stofzuiger (achtstehands, geen idee van de aanschafwaarde), lampen waar water doorheen stroomde (niet vragen verder), wekkers (tientje per stuk), oeroude magnetron... Alles gaat hier jarenlang mee.

Wel de vaatwasser pas vervangen en in de oven was een jaar of drie geleden iets van een tientje kapot, dat Man zelf kon regelen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Zo, dat is ook wel extreem hoor.
Ik durf niet te zeggen hoe lang mijn apparaten doorgaans meegaan, straks gaan ze vanavond allemaal in staking ;-D O_O
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een pech zeg. Hier gaat het meeste ook wel lang mee, wel dat een aantal dingen wat kuren hebben. De wasmachine en droger vond ik wel snel stuk, na een aantal jaar. Ze waren ook beide stuk de dag na de vakantie. Heel handig als je voor 3 weken vuile was hebt.
Mijn waterkoker ging 8 jaar mee (10 e blokker) en is vervangen na kortsluiting. Stofzuiger nu 10 jaar (70 e, Zanussi), tv 4 jaar (Philips), wasmachine (Beko) en fornuis/oven combi (Etna) tot nu toe 4 jaar, afwasmachine 2 jaar. Ik heb een tweedehands koelkast en vriezer van minimaal 4, maar waarschijnlijk al ruim 10 jaar oud. Echter, ik ben zelf dus nog niet zo oud en heb pas 4 jaar een appartement en toen van alles gekocht. Ik heb wel een laptop vervangen die nog functioneerde, maar wel langzaam was. Een Acer Aspire van 10 jaar oud! Ok hij is nu 11 jaar en nog levende, maar hij wordt niet echt meer gebruikt.
Er zit wel een geiser uit 1983 in mijn appartement, die wordt binnenkort vervangen omdat deze niet aan huidige klimaateisen voldoet.
Naast de waterkoker zijn maar weinig apparaten echt disfunctioneel geweest. Een keer een ikea bedlampje dat na een paar maanden dood ging.

Ik leef met de volgende visie: koop een apparaat dat zo simpel en degelijk mogelijk is. Hoe meer functies, hoe meer er fout kan gaan en hoe minder je er zelf aan kunt repareren. Bewaar ingewikkelde functies voor apparaten waarbij je dat echt nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Oei, dat is veel ja. Viel er ook niets meer te repareren?

Hier is in de 7 jaar dat we hier wonen de tweedehands droger stuk gegaan (kon man repareren)
De tweedehands rolgordijnen zijn eens gesloopt door onze kittens maar die konden we ook maken.
Ook de torenventilator konden we maken.
Nu moet ik zeggen dat mijn man heel handig is met elektronica, dus dat scheelt wel.

De eerste flatscreen die we hadden is gesneuveld na een jaar of 8, daar was niets meer aan te doen. Dat was een Samsung geloof ik.
En onlangs sneuvelde de magnetron. Die hadden we al ruim 10 jaar en viel ook niet meer te maken. Nou ja, het kon wel maar voor hetzelfde geld heb je een nieuwe.

Oortelefoons sneuvelen bij mij wel aan de lopende band, maar dat komt meer door mij. Ik ben niet zo handig en blijf regelmatig haken, snoer tussen mijn jas rits, oordop tussen de deur (ja echt) tussen mijn fiets-spaken etc. Mijn snoerloze JBL doet het een stuk beter, die 'leeft' nu al bijna 3 jaar. Mijn set mét snoer koop ik tegenwoordig bij Action, beter voor de portemonnee.

Echt ellendig is mijn vorige (wederom tweedehands) scooter geweest. Wat een klereding, al was de monteur die ik toen had achteraf een behoorlijke beunhaas. Heb heel veel nog zelf kunnen maken voordat ik naar de monteur moest, maar op een gegeven moment hield het op.

Wij hebben het niet bepaald breed dus veel wat we bezitten zijn tweedehands of krijgertjes en meestal gaat dat dus goed.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Staafmixers, die overleven hier niet lang ondanks dat ik die nauwelijks gebruik. :nooo:
.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is geplande ouderdom. Wat heeft een wasmachine fabrikant eraan dat hij als vroeger 30 jaar meegaat, er moeten apparaten verkocht worden.
Lijkt mij puur pech en toeval, zeker nu je verhuisd bent, het niet veranderd is.
slobberbone schreef:
14-03-2019 18:00
Ja, dat is geplande ouderdom. Wat heeft een wasmachine fabrikant eraan dat hij als vroeger 30 jaar meegaat, er moeten apparaten verkocht worden.

Anderhalf jaar is wel heel schofterig. o_o
Wat raar. Is niet normaal hoor. Ik zou eens wat laten doormeten in je huis enzo.
Hier geen last van. De wasmachine en droger draaien al 14 jaar zonder problemen, de vaatwasser ging na 17 jaar stuk, combi-magnetron ook zoiets, stofzuiger doet het ook al 14 jaar en onze vorige ketel was 21 jaar oud. Tv’s vervangen we om de 6-8 jaar ongeveer, omdat man dan weer een nieuwer model wil, niet omdat ze stuk zijn. Koelkast en vriezer gaan ook jaren mee hier.
Alle reacties Link kopieren
Is je man handige Harry en heeft hij zelf veel van de leidingen aangelegd? Of hadden jullie dezelfde electriciën voor het vorige en dit huis?
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
14-03-2019 17:54
Staafmixers, die overleven hier niet lang ondanks dat ik die nauwelijks gebruik. :nooo:

Mij staafmixer gaat al ruim 9 jaar mee... mijn strijkijzer al ruim 30 jaar (maar toegegeven, dus gebruik ik ook bijna nooit).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb binnen tien jaar al drie keer de koffiezetter vervangen, dus per koffiezetter 2,5 jaar.

Nu was het een budgetkoffiezetter die niet voor niets zo goedkoop was.

Omdat hij zulke lekkere koffie zet heb ik hem nogmaals gekocht. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ook weegschaaltjes - ik heb wel vijf weegschaaltjes gehad. Probleem: het batterijenvakje.

Maar ik vond het wel leuk om een nieuwe te kopen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
slobberbone schreef:
14-03-2019 18:00
Ja, dat is geplande ouderdom. Wat heeft een wasmachine fabrikant eraan dat hij als vroeger 30 jaar meegaat, er moeten apparaten verkocht worden.

Dit. Apparaten worden niet meer gemaakt om lang mee te gaan. Het is schandalig, ook voor het milieu. Dus hoe nieuwer, hoe eerder kapot.

Verder zou ik even nagaan of jullie alles wel gebruiken zoals het hoort.. en de tip van de statische elektriciteit vind ik ook wel erg interessant :idee:
Such fun!1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven