Schoonmaakster alleen in huis laten

15-03-2019 21:18 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om maar meteen met de deur in huis te vallen; wanneer zouden jullie een huishoudelijke hulp alleen in huis laten.

De situatie is als volgt; wij hebben een 2 weken geleden een advertentie geplaatst op marktplaats omdat we op zoek waren naar een hulp. Hier hadden een aantal mensen op gereageerd. Uiteindelijk hadden we bij 1 iemand wel een goed gevoel toen zij langskwam. Ze is toen meteen de volgende dag komen poetsen toen ik thuis was.

Nu komt ze volgende week weer. Het idee was dat mijn man dan thuis zou werken maar ivm geloofsovertuiging, wil zij niet met een man alleen in huis zijn. Dit respecteren we uiteraard maar ik vind het nogal wat om haar meteen de 2e keer alleen in ons huis te laten.
Ze had super goed schoongemaakt dus wij willen graag dat zij vaker komt.

Wanneer zouden jullie iemand alleen in huis laten?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou weigeren mijn eigen huis te verlaten voor de geloofsovertuiging van de schoonmaakster.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik na 1x kennis maken en 1x proef schoonmaken met mij er bij. Wel heb ik een foto van haar legitimatie gemaakt toen ik de sleutel gaf.

Wij werken beide fulltime dus het kon niet anders. Nu heb ik ook niet echt onvervangbare waardevolle spullen, misschien had ik er dan anders over gedacht.
Ik neem aan dat je referenties hebt dat je haar adres heb gecontroleerd en har telefoonnummer hebt?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen. Het lijkt mij een ideale smoes om te gebruiken wanneer je iemands huis wil leegroven.
Andere schoonmaakster dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons bij de 2e keer schoonmaken.

Maar om weg te gaan ivm geloofsovertuiging zou ik niet doen..
Alle reacties Link kopieren
Hier een schoonmaakster die bij meer adressen in ons netwerk werkt, die hasr ook echt kennen. Verder vliegt mijn man gedurende de dag altijd regelmatig het huis in en uit. Dus die hebben we na 1 kennismaking en 2x thuis bij schoonmaken wel de sleutel gegeven.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
15-03-2019 21:20
Ik zou weigeren mijn eigen huis te verlaten voor de geloofsovertuiging van de schoonmaakster.

Ik ook.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
15-03-2019 21:20
Ik zou weigeren mijn eigen huis te verlaten voor de geloofsovertuiging van de schoonmaakster.
Ik ook.
Cum non tum age
.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 15-03-2019 21:27
98.69% gewijzigd
Ik zou dat pas doen als ik het vertrouwen had dat dat kon.

Uit geloofsovertuiging niet willen werken als er alleen een man thuis is? Dat wilde mijn hulp ook niet. Dat respecteerde ik ook. Had er alleen niet op gerekend dat zij mijn veertienjarige en zeventienjarige zonen ook als mannen zou zien.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
15-03-2019 21:20
Ik zou weigeren mijn eigen huis te verlaten voor de geloofsovertuiging van de schoonmaakster.
Het lijkt me ook erg lastig. Wat als je man eens thuis wil werken? Of ziek is? Vrij is? Wat later vertrekt omdat hij een monteur moet ontvangen? Etc?

Wij gaven de sleutel meteen de eerste keer en toen was ze dus ook meteen alleen. Na de kennismaking was dat dus.
Alle reacties Link kopieren
Hier na een fijne kennismaking alleen in huis gelaten. VIa een tussenpartij aan onze schoonmaakster gekomen, contract opgesteld en uiteindelijk op basis van vertrouwen het zo geregeld. Sleutel meegegeven. Geen super waardevolle spullen in huis en ze woont vlakbij, een bekende van wat kennissen. Dat scheelde al wel wat.
Drie maanden verder ben ik nog altijd dolblij met onze schoonmaakster. De eerste twee keer vond ik wel wat vreemd, maar daar heb ik me snel overheen kunnen zetten.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
15-03-2019 21:20
Ik zou weigeren mijn eigen huis te verlaten voor de geloofsovertuiging van de schoonmaakster.
Dit dus. Onze schoonmaakster is een vrome moslima maar ze doet gewoon haar werk. Ook als ik (man) alleen thuis ben. En uiteraard maken we dan gewoon een praatje.
oudebaas wijzigde dit bericht op 15-03-2019 21:27
21.24% gewijzigd
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
puknijmegen schreef:
15-03-2019 21:18
Wanneer zouden jullie iemand alleen in huis laten?
Maakt dat uit?
Jij voelt je er (nog) niet prettig bij om haar alleen in huis te laten en zij wil niet komen als je man thuis werkt. Dat gaat niet samen, dus andere schoonmaakster zoeken of toch sleutel afgeven.
Alle reacties Link kopieren
Jullie huis, jullie regels. Als zij er niet mee kan leven dat jouw man in zijn eigen huis is dan heeft zij een probleem, niet jij. Als ze dat niet wil moet ze maar ergens anders gaan werken wat mij betreft. Echt, voor ik me uit mijn eigen huis laat zetten door een ander.. ammenooit niet. :nope:
impala schreef:
15-03-2019 21:20
Ik zou weigeren mijn eigen huis te verlaten voor de geloofsovertuiging van de schoonmaakster.
Nou dit dus. Belachelijk dat t overwogen wordt.
Eigenlijk is het andersom: zij geeft aan dat zij niet zal komen als zij alleen is met de man. Dat is wat anders dan dat hij voor haar weg moet gaan.
Alle reacties Link kopieren
Het als vrouw niet alleen willen zijn met een man is geen geloofsovertuiging maar een cultureel ding. Iets wat je dus prakkiseert binnen je eigen culturele cirkel. Als jullie daartoe behoren is er natuurlijk geen enkel bezwaar als jullie je ook aan die regels houden. Hebben jullie een andere cultuur, bijvoorbeeld de Nederlandse, dan wist zij tijdens het solliciteren vast wel dat jullie niet tot haar culturele cirkel behoorden en heeft zij zich aan jullie aan te passen. Zolang jullie geen extreme dingen eisen als dat ze naakt de ramen zwemt ofzo.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Ze kan een tweede dame meebrengen, dan mag het weer wel. Of haar dochter. Verder is het natuurlijk aan jou wat wél of niet kan. Weet je wat mij al twee keer gevraagd is? Of ze een baby mee mocht nemen, want dan hoefde ze geen oppas te betalen. Ben ik niet aan begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Onze heeft vanaf dag 1een sleutel maar kende we al via via.
Daarnaast lijkt het me in jullie situatie gewoon niet praktisch en wenselijk om met deze schoonmaakster verder te gaan.
Wat inderdaad al eerder gezegd werd; wat als je man eens ziek is? Of zelf zou willen thuis werken? Het idee dat mijn man niet alleen thuis kan/mag zijn omdat de schoonmaakster komt zou voor mij een dealbreaker zijn
-jolijn- schreef:
15-03-2019 21:44
Eigenlijk is het andersom: zij geeft aan dat zij niet zal komen als zij alleen is met de man. Dat is wat anders dan dat hij voor haar weg moet gaan.

Ja, dit dus! Was bij ons alleen wel handig geweest als ze gezegd had dat ze dan ook niet kwam als alleen mijn zonen thuis zouden zijn. De eerste keer dat dat zou gebeuren, belde ze op het laatste moment af.
Alle reacties Link kopieren
Rosaliane schreef:
15-03-2019 21:20
Ik na 1x kennis maken en 1x proef schoonmaken met mij er bij. Wel heb ik een foto van haar legitimatie gemaakt toen ik de sleutel gaf.

Wij werken beide fulltime dus het kon niet anders. Nu heb ik ook niet echt onvervangbare waardevolle spullen, misschien had ik er dan anders over gedacht.
Ik zou de schoonmaakster niet nu al alleen laten!

Ik quote even bovenstaande bericht omdat ik ook zo dacht. Ik had wit een schoonmaakster aangenomen, dus met contract, kopie legitimatie etc.
Ze is ook 1 keer op proef geweest, daarna de sleutel gegeven. Deze heeft ze nooit meer teruggebracht, ze was hem zogenaamd kwijt. Ze is daarna ook nooit meer langsgeweest. De politie kon niets met mijn verhaal, sleutel kwijtgeraakt kan en ze had een proefperiode van een maand. In die tijd zei ze op en verdween ze van de aardbol. Uiteindelijk de sloten laten vervangen maar er wel een erg naar gevoel aan over gehouden. Ik probeerde het juist goed te regelen.
Die van mij heeft na een keer kennismaken en één keer schoonmaken de sleutel gekregen. Puur en alleen omdat ik fulltime werk en zij niet in de avonduren wilde komen gezien ze een dochter heeft. Ik ga niet constant verlof opnemen. Ik weet waar ze woont en heb haar telefoonnummer, dus mocht er een keer echt een probleem zijn dan geeft dat enigszins een veilig idee. Ik ben verder ook niet zo moeilijk. Als haar dochter vrij heeft vraagt ze of ze die mag meenemen en dat is voor mij prima (ook als ik zelf vrij ben). Bij mijn ouders werken ook twee vrouwen met een islamitische achtergrond, maar die doen volgens mij niet moeilijk als ze alleen met mijn vader zijn. Wel zijn ze dan altijd volledig bedekt en als mijn moeder en ik alleen thuis zijn dan doen ze hun hoofddoek af en poetsen ze ook wel in een t-shirt. Toen één van die twee net was bevallen is de baby ook mee gekomen. Nooit een probleem geweest en ze deed haar werk er niet minder om. Maar mijn moeder vond het dan ook wel leuk om met die baby bezig te zijn als die begon te huilen, dus dat scheelt wellicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven