Witte verf of krijtstreep bij deur

16-03-2019 08:08 43 berichten
Ik merkte vanmorgen een wit streepje á ong. 5cm op de zijgevel langs de voordeur. Dat zat er nooit. Mijn vriend zegt dat inbrekers dit als signaal gebruiken. Heeft hij gelijk? Vind het een eng idee. Ik ga het dadelijk proberen weg te poetsen. Dan ga ik ook nadenken...we hebben open huis gehad pas geleden. Hebben ze daar kunnen inventariseren??? Oh niks voor mij dit. Hoop dat het gewoon een fabeltje is. Herkent iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
Vraag de wijkagent eens om advies.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Dat hoor je idd wel eens, nu je het gezien hebt zou je kunnen informeren bij de politie in jouw omgeving of dit klopt,dan kunnen ze daar eventueel een aantekening van maken.
Verder zou ik als ik jou was die streep goed wegpoetsen.
Sue-Heck schreef:
16-03-2019 08:22
Vraag de wijkagent eens om advies.
Nou idd. Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb :-? Ik ga straks even bellen. Bedankt voir je advies.
Vlinder1963 schreef:
16-03-2019 08:24
Dat hoor je idd wel eens, nu je het gezien hebt zou je kunnen informeren bij de politie in jouw omgeving of dit klopt,dan kunnen ze daar eventueel een aantekening van maken.
Verder zou ik als ik jou was die streep goed wegpoetsen.
Ik maak er een foto van en poets het dan weg.
Tja, dieven komen het liefst als ze zeker weten dat jij niet thuis bent. Ze verzinnen van alles om aan jouw woning te kunnen herkennen dat je niet thuis bent.

Prikkertje, kopspeld of strootje tussen de deur. Als de deur opengaat valt dat dus naar beneden. Dan is er dus iemand thuis.

Zo'n streepje zetten, als het niet vervaagt of schoongemaakt wordt dan is er dus niemand thuis.

Een takje tegen de deur zetten. Als het een paar dagen niet omvalt is er niemand thuis.

Het is eng en vervelend maar je doet er weinig aan. Met zijn allen goed op elkaars huizen letten en ook voor je buren zulke dingen even weghalen als zij er niet zijn, dat helpt.
Alle reacties Link kopieren
Roosh schreef:
16-03-2019 08:29
Nou idd. Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb :-? Ik ga straks even bellen. Bedankt voir je advies.
Soms zijn het de simpelste dingen waar je zelf niet aan denkt ;) laat je nog weten wat hij zegt?
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie honden? Mijn man, die in de woonbeveiliging werkt, zegt dat ze streepjes zetten bij huizen waar honden zijn zodat ze er juist niet in gaan.

Maar hij zegt ook dat er veel van zulke geruchten rond gaan.
Ik zou het inderdaad wel melden bij de wijkagent en bij de buurt preventie als die er is.
Een camera installeren. Is niet zo heel duur meer tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
Is het een koophuis? Bij ons vorige huis heeft de woningbouwvereniging streepjes gezet bij de huizen waar de dakgoot vervangen moest worden 🤦🏻‍♀️
Ik weet wel dat er op FB een bericht is langs gekomen met allemaal verschillende tekens. Die geloof ik iig niet, omdat je dan zelf wel een teken bij je deur kan zetten. Er was een teken van niets te halen, vakantie, al geweest, enz. Heb toen ook in een reactie gezegd, dat ik het teken van niets te halen wel bij de deur zet.

Maar wat zou de streep beteken dan?
oh en vraag eens bij de buren of die ook zoiets hebben
Ook in België gebruikelijk. Ben je onlangs een tijdje weggeweest? Kan zijn zoals iemand met het teken wil zeggen: hier niet binnengaan, want honden. Maar kan ook zijn: hier binnengaan, want met vakantie. Of hier binnengaan tussen 10 en 4, want gaan beiden werken.

Ik weet niet hoe het in Nederland is, maar in België worden rouwaankondigingen ook online gepubliceerd. Daar staan sinds enkele jaren geen huisadressen meer bij. Op een doodsbrief staat het tijdstip van afscheidsviering. Een tijdstip dat de familie en de buren niet thuis zijn. Inbrekers noteerden dat en er werd ingebroken op het tijdstip van de rouwdienst.
In ziekenhuizen wordt het adres van de jonge ouders op de geboortekaartjes (die aan de kamers op de kraamafdeling hangen) met een dikke stift doorstreept. Inbrekers kwamen ook even op de kraamafdeling langs en noteerden de adressen. Tijdens de kraamperiode in het ziekenhuis is er toch meestal niemand thuis. De jonge vader zit constant bij zijn vrouw. Ook weer een moment om de slag te slaan.

Niet te bang zijn, goed kijken of alles vast is. Platte daken zijn een plaats om zeker ramen (als er niemand thuis is) dicht te houden. En voor de rest: hopen op geluk.
Oh blegh, ik snap dat dat je niet lekker zit. Ben benieuwd wat de wijkagent zegt!
Alle reacties Link kopieren
Als ik een inbreker was dan zou ik de goede adresjes voor mezelf houden. Inbrekers staan niet bekend om hun collegialiteit. ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Andersom schreef:
16-03-2019 08:39
Tja, dieven komen het liefst als ze zeker weten dat jij niet thuis bent. Ze verzinnen van alles om aan jouw woning te kunnen herkennen dat je niet thuis bent.

Prikkertje, kopspeld of strootje tussen de deur. Als de deur opengaat valt dat dus naar beneden. Dan is er dus iemand thuis.

Zo'n streepje zetten, als het niet vervaagt of schoongemaakt wordt dan is er dus niemand thuis.

Een takje tegen de deur zetten. Als het een paar dagen niet omvalt is er niemand thuis.

Het is eng en vervelend maar je doet er weinig aan. Met zijn allen goed op elkaars huizen letten en ook voor je buren zulke dingen even weghalen als zij er niet zijn, dat helpt.
Dat zijn idd ook van die dingen waar je niet bij stil staat. Deze buurt heeft vaker inbraken. Ik zal toch eens met een andere blik rondkijken.
Sue-Heck schreef:
16-03-2019 08:40
Soms zijn het de simpelste dingen waar je zelf niet aan denkt ;) laat je nog weten wat hij zegt?
Zal ik doen.
dolfje schreef:
16-03-2019 08:40
Hebben jullie honden? Mijn man, die in de woonbeveiliging werkt, zegt dat ze streepjes zetten bij huizen waar honden zijn zodat ze er juist niet in gaan.

Maar hij zegt ook dat er veel van zulke geruchten rond gaan.
Ik zou het inderdaad wel melden bij de wijkagent en bij de buurt preventie als die er is.
We hebben idd. een hond. Ze mogen alles meenemen behalve haar. En dat ze haar niks doen.
Blijenvrij schreef:
16-03-2019 08:42
Een camera installeren. Is niet zo heel duur meer tegenwoordig.
Hebben we al hangen. Binnen op de voor en achterdeur gericht.
Whatsinaname1988 schreef:
16-03-2019 09:11
Is het een koophuis? Bij ons vorige huis heeft de woningbouwvereniging streepjes gezet bij de huizen waar de dakgoot vervangen moest worden 🤦🏻‍♀️
Is een koophuis.
Alle reacties Link kopieren
Als ik in de beveiligingsbranche werkte, zou ik flink veel van dergelijke geruchten verspreiden zodat de verkoop van spullen en diensten weer gaat stijgen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
mammezel schreef:
16-03-2019 09:17
Ook in België gebruikelijk. Ben je onlangs een tijdje weggeweest? Kan zijn zoals iemand met het teken wil zeggen: hier niet binnengaan, want honden. Maar kan ook zijn: hier binnengaan, want met vakantie. Of hier binnengaan tussen 10 en 4, want gaan beiden werken.

Ik weet niet hoe het in Nederland is, maar in België worden rouwaankondigingen ook online gepubliceerd. Daar staan sinds enkele jaren geen huisadressen meer bij. Op een doodsbrief staat het tijdstip van afscheidsviering. Een tijdstip dat de familie en de buren niet thuis zijn. Inbrekers noteerden dat en er werd ingebroken op het tijdstip van de rouwdienst.
In ziekenhuizen wordt het adres van de jonge ouders op de geboortekaartjes (die aan de kamers op de kraamafdeling hangen) met een dikke stift doorstreept. Inbrekers kwamen ook even op de kraamafdeling langs en noteerden de adressen. Tijdens de kraamperiode in het ziekenhuis is er toch meestal niemand thuis. De jonge vader zit constant bij zijn vrouw. Ook weer een moment om de slag te slaan.

Niet te bang zijn, goed kijken of alles vast is. Platte daken zijn een plaats om zeker ramen (als er niemand thuis is) dicht te houden. En voor de rest: hopen op geluk.
Je word er gewoon bang van hoe uitgekookt ze zijn :-(
retrostar schreef:
16-03-2019 10:05
Als ik in de beveiligingsbranche werkte, zou ik flink veel van dergelijke geruchten verspreiden zodat de verkoop van spullen en diensten weer gaat stijgen.
😁
Alle reacties Link kopieren
Deze informatie staat op de website van politie.nl:


Markeren inbrekers huizen met krijttekens?

Het gerucht gaat dat inbrekers markeringstekens op huizen zetten (zogenoemde Bargoense tekens). Daarbij zou elk teken informatie geven over het aanwezig zijn van waardevolle spullen, over de bewoners en/of de beveiliging van het huis. Het is mogelijk dat dit op kleine schaal gebeurt, maar er zijn geen universele tekens vastgesteld, waarmee inbrekers op grote schaal met elkaar communiceren. Signaleert u dergelijke krijttekens op uw huis, dan zijn ze wellicht aangebracht door spelende kinderen, rondhangende jongeren of bijvoorbeeld medewerkers van nutsbedijven. Vertrouwt u het niet, neem dan contact op met de politie via telefoonnummer 0900-8844.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Al een rondje door de buurt gedaan om te kijken of er nog meer huizen voorzien zijn van een streepje oid?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven