Welke maat kooi

17-03-2019 09:14 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon (20) wil graag cavia’s. Nu zijn we aan het rondkijken voor een kooi, maar als ik zoek op caviahok, krijg ik standaard hokken van 70cm. Is dit niet te klein voor 2 cavia’s?
Such a beautiful place to be with Friends.
Ik vind dat kooien zo groot mogelijk moeten. 70cm vind ik te klein voor cavia's. En losse ren misschien? Er zijn kooidelen te koop waarmee je zelf een kooi samen kunt stellen.
Dat is echt veel te klein. Die kooien zijn mishandeling. Er wordt minimaal 1 meter aangeraden. Maar nog liever 1,20 of 1,40.

Ik heb ze zelf om 1,80 x 70 verdeeld over 2 verdiepingen.
anoniem_382358 wijzigde dit bericht op 17-03-2019 09:43
0.55% gewijzigd
poef
anoniem_382358 wijzigde dit bericht op 17-03-2019 09:41
98.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
cavia's horen niet in kooien
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
17-03-2019 09:26
cavia's horen niet in kooien
Zal ze los laten lopen, vinden de katten en honden leuk.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
17-03-2019 09:17
Ik vind dat kooien zo groot mogelijk moeten. 70cm vind ik te klein voor cavia's. En losse ren misschien? Er zijn kooidelen te koop waarmee je zelf een kooi samen kunt stellen.
Ren is geen optie, ivm met katten en honden.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Littlebell schreef:
17-03-2019 09:20
Dat is echt veel te klein. Die kooien zijn mishandeling. Er wordt minimaal 1 meter aangeraden. Maar nog liever 1,20 of 1,40.

Ik heb ze zelf om 1,80 x 60 verdeeld over 2 verdiepingen.
Dacht zelf idd ook aan minimaal een meter.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een zelfgemaakt hok van 1,5m² voor 3 cavia's. Maar als we thuis waren liepen ze altijd rond en hadden ze de hele woonkamer, gedeeld met 2 katten, van 18m². Het is super leuk om die beestjes te zien rennen en springen, het zonnetje zoeken ze ook graag op om lekker in te gaan liggen. Daarvoor krijgen ze echt de kans niet in een klein hok. Dus of een lekker groot hok, of een flinke uitloop erbij waar ze de kans krijgen om te springen enzo!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de driehoek dubbele kooi van 180 bij 160 cm
Ik vind bijna alle andere kooien te klein, cavias moeten nog een beetje rond kunnen hupsen.

Op marktplaats staat zelfs bij de kleinste hokjes nog: grote kooi voor cavia's dus daar moet je niet intrappen.
En de kooi mag niet op de grond staan dan trekt de kou er in.
Cavia's moeten sowieso elke dag even uit de kooi om lekker rond te kunnen rennen. Als je van plan bent ze altijd in hun kooi te laten, hun hele miserabele leven lang, dan zou ik er niet aan beginnen. Veel te zielig voor die beestjes.
Zo groot mogelijk.

Inderdaad, op Marktplaats staat bij veel kleine kooien "voor cavia's", soms zelfs bij hamsterkooien. :facepalm:

Woon je toevallig in Limburg? Dan kun je die van mij misschien overnemen als je wil.
Als er geen mogelijkheid is dat ze ook elke dag los kunnen lopen dan zou ik er echt niet aan beginnen. Alleen maar in de kooi is zielig , ook al is het nog zo'n grote kooi.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
17-03-2019 09:32
Zal ze los laten lopen, vinden de katten en honden leuk.
De cavia's hier liepen dus idd vrij rond ondanks de katten, ze hadden een basis "kooi", dat bestond uit een bak zonder een deksel erop (bij gebrek aan beter woord). In de kooi sliepen ze en deden ze hun behoefte. Vaak een hele gezellige boel met de katten. Die gingen bij ze slapen en waren de beste vriendjes. Ze lieten de cavia's ook gewoon met rust als ze rondliepen. Toen de deksel er een tijdje wel op moest opende de katten gewoon het schuifdeurtje en gingen erbij in liggen slapen :rofl: . Ik had een grote konijnenkooi, precieze maat weet ik niet meer, maar volgens mij was hij ruim 1.5m. Stond voor de radiator uit de tocht. Ook heel belangrijk!
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
17-03-2019 09:33
Ren is geen optie, ivm met katten en honden.
Ja hoor dat kan prima

Onze konijnen buiten hebben een ren van 2 bij 5 waar ze naar hartelust kunnen rennen en springen.

Van boven afgedekt met gaas zodat de roofvogels ze njet kunnen pakken (En dus ook eventuele katten niet) en de honden aangeleerd dat ze niet met hun neus tegen het gaas aan mogen want dan schrikken de konijnen zich het lazarus.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
17-03-2019 09:47
Als er geen mogelijkheid is dat ze ook elke dag los kunnen lopen dan zou ik er echt niet aan beginnen. Alleen maar in de kooi is zielig , ook al is het nog zo'n grote kooi.
Nee dat vind ik voor hamsters en konijnen wel maar cavia's zijn wat gemoedelijker dus een keertje geen tijd hebben is niet zo zielig mits ze een flinke kooi hebben.
Voor jonge cavia's is het ook weer leuker om vaak te spelen maar oudere cavia's liggen ook graag in het hooi met wat groentes.

Ik heb een oudere beer en die ligt in de avond heerlijk op schoot en rennen hoeft niet meer van hem.
Alle reacties Link kopieren
Verdiep je in cavia's, neem minimaal een maand de tijd om uit te zoeken wat ze precies nodig hebben. Want als je komt vragen hoe groot het hok moet zijn heb je dus duidelijk 0.0% verstand van cavia's.

Dus voorlopig nog niks kopen, maar uitzoeken welke fokker, waarom die fokker. Hoe ga je ze houden, kun je de extra kosten aan? Kun je de zorg aan? Wat houdt de zorg precies in? Hoe verandert de zorg naarmate de cavia's ouder worden? Wat zijn de meestvoorkomende ziektes? Kun je die financieel opvangen? Zit er een dierenarts met verstand van cavia's in de buurt? Wat zijn daar de kosten van? Hoe ontwikkelen cavia's zich op lichamelijk en psychisch vlak? Wat hebben ze wel en niet nodig? Wat is het beste voer en hoe ga je ze dat geven? Hoe ga je vakanties en oppas regelen?

In mijn ogen ben je nu dus verkeerd bezig, je bent aan het kijken naar de aanschaf van spullen ipv van naar wat het hebben en verzorgen van een dier inhoudt.
Alle reacties Link kopieren
kintsugi schreef:
17-03-2019 09:44
Zo groot mogelijk.

Inderdaad, op Marktplaats staat bij veel kleine kooien "voor cavia's", soms zelfs bij hamsterkooien. :facepalm:

Woon je toevallig in Limburg? Dan kun je die van mij misschien overnemen als je wil.
Nee Zuid Holland
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
17-03-2019 09:47
Als er geen mogelijkheid is dat ze ook elke dag los kunnen lopen dan zou ik er echt niet aan beginnen. Alleen maar in de kooi is zielig , ook al is het nog zo'n grote kooi.
Ze mogen uiteraard los als we er bij zijn.
Such a beautiful place to be with Friends.
En in de opvang zitten ook hele leuke en lieve knuffels die zo hard een gouden thuis verdienen.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
17-03-2019 09:58
Verdiep je in cavia's, neem minimaal een maand de tijd om uit te zoeken wat ze precies nodig hebben. Want als je komt vragen hoe groot het hok moet zijn heb je dus duidelijk 0.0% verstand van cavia's.

Dus voorlopig nog niks kopen, maar uitzoeken welke fokker, waarom die fokker. Hoe ga je ze houden, kun je de extra kosten aan? Kun je de zorg aan? Wat houdt de zorg precies in? Hoe verandert de zorg naarmate de cavia's ouder worden? Wat zijn de meestvoorkomende ziektes? Kun je die financieel opvangen? Zit er een dierenarts met verstand van cavia's in de buurt? Wat zijn daar de kosten van? Hoe ontwikkelen cavia's zich op lichamelijk en psychisch vlak? Wat hebben ze wel en niet nodig? Wat is het beste voer en hoe ga je ze dat geven? Hoe ga je vakanties en oppas regelen?

In mijn ogen ben je nu dus verkeerd bezig, je bent aan het kijken naar de aanschaf van spullen ipv van naar wat het hebben en verzorgen van een dier inhoudt.
Vroeger altijd Cavia’s gehad, weet alleen niet meer wat voor hok ik had, misschien eerst vragen dan oordelen.
lovedobby wijzigde dit bericht op 17-03-2019 10:02
0.09% gewijzigd
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
17-03-2019 09:33
Ren is geen optie, ivm met katten en honden.
Dat is raar. Zo'n ren is er juist om de dieren veilig te houden. Waarom denk je dat het geen optie is? De enige reden die ik kan bedenken is geen ruimte, maar dan moet je sowieso al niet aan cavia's beginnen.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
17-03-2019 10:02
Vroeger altijd Cavia’s gehad, weer alleen niet meer wat voor hok ik had, misschien eerst vragen dan oordelen.
Vroeger cavia's gehad betekent niet dat je er iets van weet. Je komt over alsof je niks van cavia's weet. Verdiep je er nou maar in. Als je echt om dieren geeft is dat het minimale dat je kunt doen.

Wat zegt je fokker over kooiruimte?
Annelleke schreef:
17-03-2019 09:58
Verdiep je in cavia's, neem minimaal een maand de tijd om uit te zoeken wat ze precies nodig hebben. Want als je komt vragen hoe groot het hok moet zijn heb je dus duidelijk 0.0% verstand van cavia's.

Dus voorlopig nog niks kopen, maar uitzoeken welke fokker, waarom die fokker. Hoe ga je ze houden, kun je de extra kosten aan? Kun je de zorg aan? Wat houdt de zorg precies in? Hoe verandert de zorg naarmate de cavia's ouder worden? Wat zijn de meestvoorkomende ziektes? Kun je die financieel opvangen? Zit er een dierenarts met verstand van cavia's in de buurt? Wat zijn daar de kosten van? Hoe ontwikkelen cavia's zich op lichamelijk en psychisch vlak? Wat hebben ze wel en niet nodig? Wat is het beste voer en hoe ga je ze dat geven? Hoe ga je vakanties en oppas regelen?

In mijn ogen ben je nu dus verkeerd bezig, je bent aan het kijken naar de aanschaf van spullen ipv van naar wat het hebben en verzorgen van een dier inhoudt.

Dit! En laat je zoon dat doen. Hij is 20 wil cavia's, dus hij maakt het plan. Zonder goed plan geen cavia's.

En ik houd geen eens van huisdieren. Of misschien houd ik wel te veel van dieren en vind ik daarom de meeste dieren niet geschikt als huisdier. En de meeste mensen niet geschikt om voor een dier te zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
17-03-2019 10:02
Dat is raar. Zo'n ren is er juist om de dieren veilig te houden. Waarom denk je dat het geen optie is? De enige reden die ik kan bedenken is geen ruimte, maar dan moet je sowieso al niet aan cavia's beginnen.
Open aan de bovenkant.
Such a beautiful place to be with Friends.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven