Witte strepen en kleine gaatjes in was

22-03-2019 21:38 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort heb ik vaak witte strepen en soms zelfs kleine gaatjes in mijn was. Ik gebruik altijd Robijn vloeibaar wasmiddel in een wasbol die ik bij de was gooi. Zou het aan de wasbol liggen? Of aan mijn wasmachine?
Do you want to be right? Or happy?
Ik heb de indruk dat het alleen voorkomt bij donkere was, en bij een mix van stofsoorten. Als er badstof tegelijk met jersey gewassen wordt, handdoeken en t-shirts.
Ik had die witte strepen vaak bij donkere was en dan icm wasverzachter. Dat laatste ben ik mee gestopt, behalve bij beddengoed en handdoeken. Verder gebruik ik al jaren poeder, omdat dat beter schijnt te zijn dan vloeibaar.
Alle reacties Link kopieren
Poeder is juist slechter dan vloeibaar. In poeder zitten microplastics die in het milieu terecht komen.

Er kan een beschadiging van je trommel zijn die zorgt voor de gaatjes. Of je kleding is gewoon wat ouder aan het worden en dan laten de vezels los. Zeker goedkope kleding is gemaakt van vrij korte katoenvezels en die laten op een gegeven moment los waardoor je een gaatje krijgt. Of er zit natuurlijk andere kleding bij die wat scherper is en beschadigingen veroorzaakt.
Alle reacties Link kopieren
Handdoeken en shirts tegelijk? Op hoeveel graden dan?
Stampertje12 schreef:
23-03-2019 00:01
Poeder is juist slechter dan vloeibaar. In poeder zitten microplastics die in het milieu terecht komen.
ik heb het niet over het milieu, ik heb het over mijn wasmachine. Met poeder heb je minder last van vetluis wat nare geurtjes geeft. En dat klopt ook, heb daar sinds de overstap nooit meer last van.
Alle reacties Link kopieren
Ik reinig eens per maand mijn wasmachine van binnen helemaal met wasmachine reiniger, dan blijven die rare witte strepen nagenoeg weg. Als ik weer een streep zie is het weer tijd voor een flesje wasmachine reiniger.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
23-03-2019 06:06
ik heb het niet over het milieu, ik heb het over mijn wasmachine. Met poeder heb je minder last van vetluis wat nare geurtjes geeft. En dat klopt ook, heb daar sinds de overstap nooit meer last van.
Ok, lekker aan jezelf denken.

Wat je ook kunt doen is je vloeibaar wasmiddel goed afmeten. De meeste mensen gebruiken veel te veel waardoor ze hier inderdaad last van krijgen. Als je het netjes afmeet dan bespaar je zowel geld als de ongemakken :)
Mintel88 schreef:
23-03-2019 04:00
Handdoeken en shirts tegelijk? Op hoeveel graden dan?
Veertig of zestig, ligt een beetje aan welke shirts erin gaan. Tennisshirts kunnen best op zestig.
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
23-03-2019 15:09
Veertig of zestig, ligt een beetje aan welke shirts erin gaan. Tennisshirts kunnen best op zestig.
Wat voor een tennisshirts dragen jullie dan? Katoen?

Tennis toch liever in een synthetische tennispolo...
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad alleen bij donkere was en dan op 40 graden. Ik dacht eraan om misschien mijn trommel minder vol te doen, daar kan het misschien ook nog aan liggen. En anders de wasbol weglaten en het wasmiddel los in het bakje gieten. Ik zal de binnenkant van mijn trommel eens controleren. Als het probleem blijft kan ik nog wasmachine reiniger proberen. Er zaten gaatjes in een t-shirt, dat zal inderdaad wel geen hele sterke stof zijn. Bedankt voor jullie reacties!
Do you want to be right? Or happy?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven