nieuwe vriend van moeder

14-04-2019 14:43 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben 17 jaar en sinds anderhalve week heeft mijn moeder een nieuwe vriend. dit is de eerste vriend na de scheiding van mijn ouders 3 jaar geleden. nu is deze vriend hier al 5x geweest en heeft hier vanacht geslapen mijn zusje heeft haar gisteren betrapt op sex en ik vandaag ook. ze stelt nu al haar vriend boven ons door te zeggen: als het je niet aan staat rot je maar op. zo ken ik mijn moeder niet en ik vind het nogal een probleem. ik ben zelf uitwonend maar als ik thuis ben was ze eerst altijd al druk bezig met haar tablet vanwege badoo.
ik maak me zorgen om mijn 15 jaar oude zusjes omdat ze nu net ook een baan heeft voor t eerst in 5 jaar en ze laat het huishouden steeds vaker vallen en het koken dus ook. een van mn zusjes gaat met foute mensen om, blijft vaak lang weg en rookt en drinkt stiekem en ik heb het idee dat mijn moeder daar niet genoeg aandacht aan besteed.

ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan want als ik thuis ben komt heel het huishouden op mij terecht en ik voel me ook niet welkom thuis behalve als het voor mn werk is of als ik klusjes moet doen. mijn relatie met mijn moeder verslechterd steeds meer en ik ben bang dat ik haar zo kwijt raak. er is steeds meer spanning tussen ons en het sloopt mij. als ik er dan over wil praten zegt ze steeds dat ik uit huis ben om op eigen benen te gaan staan en dat ik zelfstandig moet zijn (dit smoesje gebruikt ze als sinds mn 14e dat was wanneer ik voor t eerst uit huis ging) of ze begint er over dat ze ook een vrouw is naast het moeder zijn. en ze schreeuwd heel hard dat we geen respect hebben voor haar maar in mijn ogen verdiend ze dat ook niet.... ze gedraagd zich nu niet als een moeder en ik ben er klaar mee!!!



wat moet ik doen?
anoniem_385073 wijzigde dit bericht op 15-04-2019 21:36
0.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo heeee, en dat alles is aan de gang sinds je moeder ( nu anderhalve week) een vriend heeft?
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ga bij je vader wonen.
ik geef mn bek ook maar een douw
? Zo te zien aan de schrijfstijl zijn jullie niet Nederlands? Of van ander afkomst?
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 14-04-2019 18:15
23.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
14-04-2019 18:04
Ga bij je vader wonen.
Ze woont al niet meer thuis.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
jij en je zusjes kunnen niet zelf koken als moeder werkt?
Madeliefjees schreef:
14-04-2019 18:04
Ga bij je vader wonen.

Ga leren lezen.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
14-04-2019 18:10
Ze rookt en drinkt stiekem? Controleer jij je moeder? Zo te zien aan de schrijfstijl zijn jullie niet Nederlands? Of van ander afkomst?
Volgens mij had ze het over haar zusje.. wat me volgens mij wel normaal lijkt op die leeftijd..

Enne betrapt op seks? Je moeder mag gewoon seks hebben alleen is t niet zo netjes om jullie daar mee te confronteren.
staafmixer wijzigde dit bericht op 14-04-2019 18:15
16.46% gewijzigd
Getver. Heb je een vader en kun je met je zorgen bij hem terecht? Weet hij wat er speelt?
Zorg dat je er voor je zusjes bent TO.
Alle reacties Link kopieren
Wat een commentaar dat je moeder het huishouden niet goed doet :facepalm:

Jij woont niet meer thuis, niet jouw probleem.

Tegen je zusjes zeggen dat ze duidelijk tegen moeder moeten zijn, en eventueel bij jou terecht kunnen mocht het nodig zijn.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
staafmixer schreef:
14-04-2019 18:13
Volgens mij had ze het over haar zusje.. wat me volgens mij wel normaal lijkt op die leeftijd..
Ik zie het er staat een van mijn zusjes. Mijn excuses!
2019 schreef:
14-04-2019 18:10
Ze rookt en drinkt stiekem? Controleer jij je moeder? Zo te zien aan de schrijfstijl zijn jullie niet Nederlands? Of van ander afkomst?
Haar zusje doet dit.
2019 schreef:
14-04-2019 18:10
Ze rookt en drinkt stiekem? Controleer jij je moeder?
Nee dat doet haar zusje omdat hun moeder niet meer op haar let.

Maar ja je woont op jezelf, je hoeft niet te zorgen voor je zusje. Zorg ervoor dat je zusje zelf dat soort dingen leert zoals koken en schoonmaken.
anoniem_367263 wijzigde dit bericht op 14-04-2019 18:18
28.38% gewijzigd
2019 schreef:
14-04-2019 18:10
? Zo te zien aan de schrijfstijl zijn jullie niet Nederlands? Of van ander afkomst?
Wat is jouw afkomst? Gekeken naar je leesvermogen niet NL denk ik?
Manta schreef:
14-04-2019 18:14
Haar zusje doet dit.
Ja zie hier boven
Murrmurr schreef:
14-04-2019 18:16
Wat is jouw afkomst? Gekeken naar je leesvermogen niet NL denk ik?
Nogmaals mijn excuses. Nu weer goed?
2019 schreef:
14-04-2019 18:17
Nogmaals mijn excuses. Nu weer goed?
Het is niet zo heel netjes om op zon manier naar iemands "afkomst" te vragen, zeker niet als je er verkapte kritiek mee wil leveren.
Murrmurr schreef:
14-04-2019 18:22
Het is niet zo heel netjes om op zon manier naar iemands "afkomst" te vragen, zeker niet als je er verkapte kritiek mee wil leveren.
Je mag me staffen
Alle reacties Link kopieren
Dat je moeder werkt is natuurlijk niet meer dan normaal. Onze kinderen moeten ook hun steentje bijdragen in het huishouden.
Dat ze seks heeft is ook niet heel gek. Als ze betrapt werd toen ze het op de keukentafel deed is dat inderdaad gênant, als het in haar eigen slaapkamer was dan hadden jullie daar niks te zoeken.
2019 schreef:
14-04-2019 18:26
Je mag me staffen
Welnee ik wilde het gewoon zeggen als tip, misschien kun je daar rekening mee houden? Komt een beetje tokkie over.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn moeder op seks betrapt....is dat verboden dan seks?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
TO als je al zo vroeg het huis uit bent gegaan, hoe was het dan voor vriend erbij kwam. Kunnen jullie terugvallen op jullie vader? Ik heb verder niet het idee dat sex ansich het probleem is ( ook al weet je dat liever niet) maar wel het niet rekening houden met jullie, de confrontaties en het niet beschikbaar zijn. En de snelheid ervan...hield ze daarvoor wel rekening met haar dochters?
Alle reacties Link kopieren
puck-en-hans schreef:
14-04-2019 16:38
Zo heeee, en dat alles is aan de gang sinds je moeder ( nu anderhalve week) een vriend heeft?
jaa en het is ontzettend vervelend
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
14-04-2019 18:10
? Zo te zien aan de schrijfstijl zijn jullie niet Nederlands? Of van ander afkomst?
jawel ik ben gronings

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven