Beter een goede buur..

14-04-2019 20:05 490 berichten
Laatst las ik weer een topic waarin TO op z'n zachts gezegd nogal merkwaardige buren heeft.

Zelf heb ik ook een vrij bijzondere buurman waarmee ik al heel wat te stellen heb gehad.

Vertel hier wat je zoal hebt meegemaakt met je buren.

TO trapt af in de volgende post, anders wordt de OP te lang.
Ik heb een buurman gehad met schizofrenie.
Hij liep de hele dag zijn tuin om te spitten en in zichzelf te praten.
Als hij binnen was zat hij gehurkt uit het raam te staren.
Uiteindelijk heeft hij zelfmoord gepleegd ':( in zijn woning.

Erg sneu want het was verder best een lieve man als hij uit de psychose was.
Ik huur een appartement in een pand boven een restaurant. Mijn benedenbuurman is niet de eigenaar van het restaurant maar ook een huurder. We hebben allebei een andere huurbaas.

Benedenbuurman weet dat ik op den duur wil verhuizen maar dat is lastig in deze regio. Misschien verhuis ik pas over een paar jaar. Ook weet hij dat mijn verhuurder tegen die tijd dit appartement wil verkopen.

We hadden normaal burencontact. Groeten en af en toe een praatje. Tot vorige zomer.
Toen sprak benedenbuurman mij aan of hij mijn appartement eens mocht zien, want hij had interesse om het te kopen als mijn verhuurder het in de verkoop doet. Prima, kom maar kijken.
We spraken een avond af om 20:00 uur.

Die avond kwam ik om half 8 thuis. Snel nog even de katten eten geven en een beetje op adem komen voordat buurman zou komen, maar tien minuten later werd er al op de deur geklopt.

Ik deed de deur open en zag niet de buurman, maar een mij onbekende jongedame, die meldde dat ze voor de bezichtiging kwam. Ik gaf aan dat ik van niets wist, dat ik had begrepen dat mijn buurman even wilde komen kijken maar verder niets.
Omdat ze zo beteuterd stond te kijken heb ik haar maar binnen gelaten (ja stom) met de woorden dat ze best even mocht kijken maar dat ik voorlopig niet ga verhuizen.

Daarna werd er weer aan de deur geklopt: Haar vader kwam de boel even opmeten. Ik gaf weer aan dat ik van niet wist en dat ik voorlopig niet ga verhuizen. Vader en dochter begrepen er ook niks van. Ze waren in de veronderstelling dat dit een officiële bezichtiging was.

We stonden met z'n drieën een beetje ongemakkelijk bij elkaar toen er weer aan de deur werd geklopt. De benedenburman stapte glunderend naar binnen en zei dat vader en dochter wel even rustig mochten rond kijken. Ik was totaal overrompeld door de situatie en heb ze nog laten kijken ook :facepalm:

Ik weet niet meer wat ik daarna precies heb gezegd maar uiteindelijk heb ik ze voorzichtig de deur uit gewerkt. Toen ze naar buiten liepen hoorde ik de benedenbuurman nog tegen de vader zeggen dat de verkoop van het appartement bijna rond was.

Daarop heb ik mijn verhuurder gebeld, met de vraag of de verkoop inderdaad bijna rond was. Mijn verhuurder wist van niks en gaf aan pas te gaan verkopen als ik weg ga.

Ik heb de buurman nog een bericht gestuurd, dat het een onbeschofte actie was om zomaar iemand in mijn huis uit te nodigen voor een bezichtiging en dat het überhaupt niet aan hem was aangezien hij huurder noch verhuurder van dit appartement is, maar hij zag het probleem niet.

Op dat moment zag ik ook dat ik een gemiste oproep en een bericht had van een onbekend nummer: Het meisje had om 19:00 uur al voor de deur gestaan. Benedenbuurman heeft dus ook mijn telefoonnummer zomaar aan haar door gegeven.

Een paar maanden later begon ik met een cursus. Ik kom het lokaal binnen en zie een meisje dat me bekend voorkomt: Het meisje van de bezichtiging. Ze bleek beneden in het restaurant te werken.
We hadden het nog even over die bezichtiging en ze zei dat haar baas het een beetje onhandig had aangepakt maar dat hij gewoon zeker wilde zijn dat hij een huurder in zijn appartement had. Ze was dus nog steeds in de veronderstelling dat mijn benedenbuurman de eigenaar is van mijn appartement. Ze was stomverbaasd toen ik vertelde dat hij gewoon maar de huurder van het restaurant is en verder niks.

De benedenbuurman kijkt me sinds die avond altijd boos aan en zijn vrouw keert me letterlijk de rug toe als ze me ziet. Blijkbaar was het erg onbeleefd van me dat ik niet blij was met die bezichtiging ;-)
Alle reacties Link kopieren
Gewoon leuk contact.

Ooit woonde ik in een buurt waarin een buurvrouw nadat ik een aantal keren haar had begroet, op mij af liep en vinnig tegen miij zei: ik stel geen prijs op contact met de buren, ik heb geen behoefte aan gezellig gedoe.


Mijn reactie : euhm ok... fatsoenshalve groeten van buren wordt blijkbaar ervaren als behoeftig zoeken naar contact. Dus ik ben haar gewoon blijven groeten ook al deed zij dit niet meer. Wat zij wil.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
@Labrujajoder, dat is inderdaad sneu zeg.

@Enn, jij klinkt ook wel erg opdringerig zeg ;-D
Alle reacties Link kopieren
Toen ik in mijn vorige woning kwam wonen was er niets aan de hand. Ik op 3 hoog, surinaamse man op 2 hoog en een student op 1 hoog. Met allebei prima contact. Niet zozeer op de koffie maar op de trap of voor de deur een praatje, uit het raam roepen dat er iets aangebrand ruikt en dat buur 2 vanaf de kroeg roept "zet maar uit, deur is open" etc. Buurman van 1 had zwangere vriendin (latten) en ben nog op kraam geweest vlak na de geboorte. Hij verhuist (logisch) en er kwam een wat vreemde man voor terug. Vragen waar de vuilniszakken lagen, gewoon de deur van mijn appartement open doen en naar binnen lopen etc. Die bleek vanuit een opname te komen en kreeg "begeleiding" Op zich was hij vreemd maar niet gevaarlijk.
Totdat zo'n geitenwollensokkentype vond dat hij zo'n raar gezicht kreeg van de medicatie en andere liet voorschrijven.
Bijna mijn toen nog baby van de trap gegooid, ging vrouwelijke visite achterna en had regelmatig psychoses waarbij hij op werd gehaald door een heel team agenten.
Heel wat gesprekken gehad met zijn hulpverleners en uiteindelijk werd er weer redelijk systematische begeleiding ingezet.
Ondertussen is buur van 2 helemaal doorgedraaid. Lekker dan, is 1 weer wat rustig begint die van 2. Toiletten steeds verstopt (heb ik als bovenbuur dan gelukkig niet veel last van) en gewoon met een fiets rakelings langs mijn of zoons hoofd gaan als wij (als langzame lopers) nog midden op een trap stonden. Deze is gelukkig door de huisbaas uiteindelijk uitgezet.
Is ook vaak politie voor geweest. Van een leuk contact werd het een man die 2 radio's snachts aanzette en dan wegging.
Gelukkig daarna allemaal normale buren. Iig voor mij normaal genoeg :D Een sekswerkster, die zodra ze van ons hoorde dat je haar over het hele portaal kon horen niets meer thuis deed, een aantal studenten en een "joch" die er tijdelijk woonde omdat hij bij flying dokters werkte. Hij was het grappigst. Je kon een half uur voordat hij op stap ging precies horen dát hij op stap ging :D Iedere keer dezelfde playlist :D

Maar goed. De buur van 1 is dus psychotisch. Woont er nog steeds en schreeuwt nog steeds. De buur van 2 was dus na een jaartje gelukkig weg.

Nu lekker rustig :D :D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een bardienst gedraaid maar ik kan helaas niet vertellen welke roddels mijn buren allemaal hebben verteld...ik heb een geheimhoudingsverklaring getekend.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer een heel boze bui van een buurvrouw over me heen gekregen. Reden: ze klaagde over de hond van een huis verder en wilde dat ik daar ook over ging klagen. Ik hoorde het beest alleen nooit maar dat kon niet waar zijn volgens buurvrouw :nut:
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Pfff, hou op schei uit.

- Terroriserende en vandaliserende Tokkie-buren (denk aan lekgestoken banden, ingegooide ruiten).
- Gewichtheffende werkloze bovenbuur die de godganse dag met halters aan het smijten was.
- Russische bovenbuurvrouw die graag dansfeesten gaf.
- Enorme kleerkast van een Antilliaanse buurman met gouden kettingen die de hele dag de radio hard had staan (toen ik eindelijk moed had verzameld om te vragen of het wat zachter mocht, zei hij "ja hoor", en zette hem nog wat harder).
- Buurman op de hoek die enorme speakers aan de buitenkant van zijn gevel had gemonteerd, want dat is zo gezellig.
- Buur met eindeloos blaffende hond in de tuin (en dan bedoel ik dus elke dag de hele dag in de zomer).
- Stokdove bejaarde buren met luidruchtige tv's en koekoeksklokken (waarom moet je in godsnaam 's nachts elk uur weten hoe laat het is?).

En dan ben ik er denk ik nog wel een paar vergeten. Het erge is nog dat het niet eens slechte buurten waren. :-[
Alle reacties Link kopieren
Foutief
anoniem_385081 wijzigde dit bericht op 14-04-2019 22:07
95.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
14-04-2019 20:26
Pfff, hou op schei uit.

- Terroriserende en vandaliserende Tokkie-buren (denk aan lekgestoken banden, ingegooide ruiten).
- Gewichtheffende werkloze bovenbuur die de godganse dag met halters aan het smijten was.
- Russische bovenbuurvrouw die graag dansfeesten gaf.
- Enorme kleerkast van een Antilliaanse buurman met gouden kettingen die de hele dag de radio hard had staan (toen ik eindelijk moed had verzameld om te vragen of het wat zachter mocht, zei hij "ja hoor", en zette hem nog wat harder).
- Buurman op de hoek die enorme speakers aan de buitenkant van zijn gevel had gemonteerd, want dat is zo gezellig.
- Buur met eindeloos blaffende hond in de tuin (en dan bedoel ik dus elke dag de hele dag in de zomer).
- Stokdove bejaarde buren met luidruchtige tv's en koekoeksklokken (waarom moet je in godsnaam 's nachts elk uur weten hoe laat het is?).

En dan ben ik er denk ik nog wel een paar vergeten. Het erge is nog dat het niet eens slechte buurten waren. :-[
Jij kan een boek gaan schrijven 😜
Alle reacties Link kopieren
Ik bedenk me nog iets. NIet van een lastige buur maar een vreemde actie van mijn vormalige verhuurder. Het huis was nog in oude staat anno 1895 en het toilet zat op de gang. Ik huurde er ook een zolder bij. Hoor ik gerucht op de trap, staat mijn huisbaas daar mét een aantal mensen en hoor ik nog net... U kunt van dit toilet gebruik maken :woa: Say whut????? Heb ook direct aangegeven dat het MIJN zolder is, MIJN toilet en dat ik er een slot op zou zetten.


Volendamse mafkees.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben eigenlijk allemaal rustige en vriendelijke buren. Heel gemoedelijk allemaal. Men loopt de deur niet bij elkaar plat, maar als je eens hulp nodig hebt...

Toch was ik eens verbaasd over mijn zwaar gereformeerde buren. Ze gaven een tuinfeestje op zaterdagavond. Dat kwamen ze ook netjes melden, dus we waren op het ergste voorbereid. Maar we hoorden helemaal niets. Iedereen zat braaf met koffie of thee in de tuin op fluisterniveau te praten. Tot een uur of 10, toen begon “het”. Heel zachtjes hoorden we ze opeens kerkelijke liederen met elkaar zingen. Dat ging nog een half uurtje zo door, en toen namen ze afscheid van elkaar. Tegen 11 uur was iedereen weer vertrokken, want tsja, voor zondag moest men weer thuis zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn buren komen rechtstreeks uit de hel. Dat ik al langere tijd bij een psycholoog onder behandeling ben vanwege o.a. ptss zegt waarschijnlijk wel genoeg. Ik probeer er mee te leren leven maar mijn huis is al heel lang geen veilige haven meer waar ik tot rust kan komen. Echt heel vervelend.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vreselijke buurman gehad. Een man die eerder onder begeleiding woonde vanwege autisme maar hij bleek een crimineel verleden te hebben en een strafblad. Crisisteam GGZ en de politie is er vaak bij geweest omdat hij zich enorm agressief gedroeg. Toen hij na verschillende incidenten heeft geprobeerd om mijn woning binnen te dringen ‘s avonds en luid schreeuwend alles kapot heeft gemaakt, inclusief mijn schutting en tuinmeubelen, is hij uit huis gezet. Daarna kwam er een gezin wonen, een alleenstaande vader met 2 kinderen. Vader schreeuwde ze vaak verrot en was ‘s avonds niet thuis waardoor de kinderen rottigheid uit ging halen zoals veel lawaai maken, belletje trekken ‘s avonds laat. Uit ellende ben ik verhuisd.

Ironisch genoeg heb ik nu weer een bovenbuur met psychische klachten, loopt vaak hele gesprekken met zichzelf te voeren en schreeuwt vaak (vooral op zondag is het vaak raak) Ik denk niet dat hij gevaarlijk is overigens, maar door de ervaring met mijn vorige buurman hou ik voor de zekerheid wel de sloten op slot.
vlamtosti wijzigde dit bericht op 14-04-2019 20:45
24.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nummer zoveel; :HA:
Mijn koekoeksklok heeft "automatische Nachtabschaltung" dus daar kunnen de buren geen last van hebben.
Ik had ooit eens een buurman met kippen en een haan in de tuin van zijn rijtjeshuis, maar dat vond ik wel gezellig.
De enige vervelende buren die ik ooit gehad heb waren jongens van het corps (nou ja, de b-garnituur van Albertus) die in hetzelfde studentenhuis woonden als ik. Die gunden niemand een blik waardig, maar stalen wel eens mijn lievelingspan.
Mijn maffe onderbuurvrouw had altijd hele verhalen, je kon er alleen geen touw aan vastknopen. Ze had ook een verslaafde, heel agressieve, zoon. Die woonde niet bij haar, maar kwam wel regelmatig de boel helemaal verbouwen. Haar vriend was zwaar alcoholist en stond tegen de deuren te schoppen als hij er niet in mocht. Is vaak politie bij geweest. Een tijdje terug is ze dood in huis gevonden. We hopen allemaal dat er nu fatsoenlijke mensen inkomen. Deze flats zijn een tijdlang 55 plus flats geweest, dus er wonen veel oudere mensen, die zijn vaak bang geweest.
Alle reacties Link kopieren
Labrujajoder schreef:
14-04-2019 20:12
Ik heb een buurman gehad met schizofrenie.
Hij liep de hele dag zijn tuin om te spitten en in zichzelf te praten.
Als hij binnen was zat hij gehurkt uit het raam te staren.
Uiteindelijk heeft hij zelfmoord gepleegd ':( in zijn woning.

Erg sneu want het was verder best een lieve man als hij uit de psychose was.
Wat verdrietig. Is dat toevallig onlangs gebeurd?

Mijn meest vreemde buurman was toen ik in mijn eerste appartementje woonde.
Hij was alcoholist, en daarnaast hoogbegaafd. Vreemde combi. Aardige man, maar als hij een bui had(en dat was regelmatig) stond de muziek knetterhard en kon je nog minder gesprek met m voeren dan normaal. Hij wilde wel graag weten als hij overlast bezorgde, meestal paste hij zich wel aan als ik aangaf dat ik er last van had. Hij heeft nog eens een cd met pianomuziek voor me gebrand omdat hij me piano hoorde spelen. Die heb ik nog steeds :) .
Alle reacties Link kopieren
Helemaal geen onaardige buren, maar die synthesizer :bonk:
Kennelijk kan je alleen maar oefenen door de liedjes minstens 10 keer achter elkaar te spelen, op maximaal volume. Vind je het gek dat je doof wordt?!
Alle reacties Link kopieren
In mijn vorige huis is het niet erger geworden dan een wat lawaaierige buurman met een voorliefde voor gangster rap.
Na 1x klagen is de muziek nooit meer hard gegaan.

Vijf jaar geleden verhuisd naar mijn huidige huis en volledig in de hemel gekomen qua buren. Met mijn buurvrouw heb ik prima contact, we zijn beiden niet moeilijk dus eventuele ideeen over de tuin en de afscheiding zijn altijd heel snel overlegd en akkoord.
De buren aan de andere kant zijn engelen, mensen van in de 60. Inmiddels zijn het vrienden geworden, we lopen de deur niet plat, maar we zijn er voor elkaar als nodig en de buurvrouw staat ook wel eens voor de deur met wat lekkers. Als ze me wat te lang niet hebben gezien komen ze even kijken of alles goed is.
In de zomer even een biertje in de voortuin hoort er ook bij.

De buurman is een zeer ervaren klusser met gouden handen die niets liever doet als anderen helpen.
Dus: mijn huis is aan de achterzijde door hem geschilderd (ik heb hoogtevrees), wat uit de klauwen gelopen coniferen verwijderd en daarna een mooi straatje aangelegd, ik kom wel eens thuis en de oprit is netjes aangeveegd en van blaadjes ontdaan en ga zo maar door.
Dus ik zorg in de zomer vaak voor barbecues met veel lekkere dingen en wijn waar we dan tot diep in de nacht zitten te drinken en eten.

Sorry, geen spannende verhalen hier.
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
14-04-2019 20:12
Gewoon leuk contact.

Ooit woonde ik in een buurt waarin een buurvrouw nadat ik een aantal keren haar had begroet, op mij af liep en vinnig tegen miij zei: ik stel geen prijs op contact met de buren, ik heb geen behoefte aan gezellig gedoe.


Mijn reactie : euhm ok... fatsoenshalve groeten van buren wordt blijkbaar ervaren als behoeftig zoeken naar contact. Dus ik ben haar gewoon blijven groeten ook al deed zij dit niet meer. Wat zij wil.
Ik denk dat ik nu in je huis woon. :-D
Onze buurman zei exact hetzelfde toen mijn man zich voorstelde als nieuwe buurman toen we net de sleutels hadden. Nu zijn ze gelukkig verhuisd.
Alle reacties Link kopieren
Auditor schreef:
14-04-2019 21:01
In mijn vorige huis is het niet erger geworden dan een wat lawaaierige buurman met een voorliefde voor gangster rap.
Na 1x klagen is de muziek nooit meer hard gegaan.

Vijf jaar geleden verhuisd naar mijn huidige huis en volledig in de hemel gekomen qua buren. Met mijn buurvrouw heb ik prima contact, we zijn beiden niet moeilijk dus eventuele ideeen over de tuin en de afscheiding zijn altijd heel snel overlegd en akkoord.
De buren aan de andere kant zijn engelen, mensen van in de 60. Inmiddels zijn het vrienden geworden, we lopen de deur niet plat, maar we zijn er voor elkaar als nodig en de buurvrouw staat ook wel eens voor de deur met wat lekkers. Als ze me wat te lang niet hebben gezien komen ze even kijken of alles goed is.
In de zomer even een biertje in de voortuin hoort er ook bij.

De buurman is een zeer ervaren klusser met gouden handen die niets liever doet als anderen helpen.
Dus: mijn huis is aan de achterzijde door hem geschilderd (ik heb hoogtevrees), wat uit de klauwen gelopen coniferen verwijderd en daarna een mooi straatje aangelegd, ik kom wel eens thuis en de oprit is netjes aangeveegd en van blaadjes ontdaan en ga zo maar door.
Dus ik zorg in de zomer vaak voor barbecues met veel lekkere dingen en wijn waar we dan tot diep in de nacht zitten te drinken en eten.

Sorry, geen spannende verhalen hier.
Fantastisch zulke fijne buren! :heart:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Mijn buurman is er een van uiterste.

In het begin haatte hij me gewoon. Of mijn ex, want de haat is gestopt sinds die weg ging. Maargoed, in het begin gingen zijn speakers zo hard aan dat mijn deuren trilde, vlogen er bierblikjes over de schutting. Ik heb zelf ptss en hij heeft tijdens een paniekaanval een keer staan schreeuwen dat ik mezelf van kant moest maken. :facepalm:

Uiteindelijk is hij sorry komen zeggen, en beter een goede buur dan een verre vriend. Dus ik doe maar mee. Alleen hij heeft van die beveiligingscamera’s hangen. En die pakken mijn voor en achtertuin ook mee. En ik heb me er bij neergelegd, als hij zit te gluren zegt dat meer over hem dan over mij. Er iets mee doen gaat me zo’n ruzie opleveren.

Maar hij valt regelmatig met zijn neus in de witte poeder. :facepalm: En dan komen er berichtjes, dat ie hoopt dat ik hem een keer naakt in de tuin betrap. Dat ik laatst lekker in de tuin bezig was. Lalalalala :nut:

Meestal ga ik dan maar hinten dat het tijd is om Tinder aan te slingeren. :facepalm: Hij zegt wel dat hij geluk heeft met mij als buurvrouw. En als ik een keer hulp nodig zou hebben met een poort ofzo zou hij het ook doen. Dus Achja, iedere gek heeft zijn gebrek.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
14-04-2019 20:36
Wij hebben eigenlijk allemaal rustige en vriendelijke buren. Heel gemoedelijk allemaal. Men loopt de deur niet bij elkaar plat, maar als je eens hulp nodig hebt...

Toch was ik eens verbaasd over mijn zwaar gereformeerde buren. Ze gaven een tuinfeestje op zaterdagavond. Dat kwamen ze ook netjes melden, dus we waren op het ergste voorbereid. Maar we hoorden helemaal niets. Iedereen zat braaf met koffie of thee in de tuin op fluisterniveau te praten. Tot een uur of 10, toen begon “het”. Heel zachtjes hoorden we ze opeens kerkelijke liederen met elkaar zingen. Dat ging nog een half uurtje zo door, en toen namen ze afscheid van elkaar. Tegen 11 uur was iedereen weer vertrokken, want tsja, voor zondag moest men weer thuis zijn.
Dit vind ik dan wel weer aandoenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven