Kat met kap

17-04-2019 15:17 22 berichten
Allo allo,

Mijn allerliefste poezeman moet rond de 2 weken een kap om zijn kopje.
Dit om te voorkomen dat hij wondjes aan zijn koppie blijft open krabben.
Ook moet ik deze wondjes 3 x daags insmeren met honingzalf.

Toen ik net thuis kwam met hem was hij helemaal wild, want wil natuurlijk die kap niet op.

Nu is hij wat bedaard en ligt bij me op schoot.

Zijn er mensen waarbij de kat ook een kap op moest?
Hoe lang duurde het voordat ze helemaal aan de kap gewend waren?

En daarna, toen de kap weer af mocht, bleef de kat getraumstiseerd?

Ik hoop dat de wondjes helen anders is DA bang dat het misschieb tumortjes zijn!!!

Ik zit dus in zak en as de komende weken.

Echt zielig om mijn lieve poezemannetje zo te zien.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang het duurde voordat een kat er aan wende weet ik niet meer precies, maar ik geloof niet dat een kat er een trauma van krijgt.
Laat hem er in ieder geval niet mee naar buiten! En zorg voor een bak met eten/water die niet kan verschuiven als hij er met die kap tegenaan stoot.
ben jij thuis als hij de kap op heeft
Mijn kat moest vorig voorjaar een kap op voor een wondje op haar oor. Dat bleef ze maar openkrabben. Telkens als de kap even kort af zodat ze zichzelf kon wassen, krabte ze het gelijk weer kapot. Daarom daarmee gestopt en heb haar regelmatig met een washandje zelf gewassen...
Uiteindelijk heeft ze hem 3 maanden om gehad :facepalm:

Maar, geen trauma. Geen gedoe. Ze vond het niet leuk. Maar het moest. Anders had ze nu nog een kapot oor :whip:.

Succes ermee. Gewoon doen.
anoniem_131446 wijzigde dit bericht op 17-04-2019 15:29
Reden: Aanvulling
11.29% gewijzigd
huisduif schreef:
17-04-2019 15:24
Hoe lang het duurde voordat een kat er aan wende weet ik niet meer precies, maar ik geloof niet dat een kat er een trauma van krijgt.
Laat hem er in ieder geval niet mee naar buiten! En zorg voor een bak met eten/water die niet kan verschuiven als hij er met die kap tegenaan stoot.
Bedankt!
Hij is gelukkig een binnenkat.
Ik zal dadelijk het houdertje van zijn bakjes proberen te fixeren.
Hij heeft ook nog een fonteintje voor te drinken.
chrys schreef:
17-04-2019 15:24
ben jij thuis als hij de kap op heeft
Ik ben zeker de eerste dagen thuis.
Daarna zal ik natuurlijk wel eens een boodschapje moeten doen.

Maar ik probeer zoveel mogelijk thuis te zijn.
drakenvlieg schreef:
17-04-2019 15:27
Mijn kat moest vorig voorjaar een kap op voor een wondje op haar oor. Dat bleef ze maar openkrabben. Telkens als de kap even kort af zodat ze zichzelf kon wassen, krabte ze het gelijk weer kapot. Daarom daarmee gestopt en heb haar regelmatig met een washandje zelf gewassen...
Uiteindelijk heeft ze hem 3 maanden om gehad :facepalm:

Maar, geen trauma. Geen gedoe. Ze vond het niet leuk. Maar het moest. Anders had ze nu nog een kapot oor :whip:.

Succes ermee. Gewoon doen.
Bedankt!
Ja ik blijf volhouden, het is immers voor zijn eigen bestwil.
Maar het ziet er gewoon zo zielig uit.
Hij botst ook overal tegen aan.
Alle reacties Link kopieren
Binnenkater heeft 2,5 week een kap gehad in het begin een ramp natuurlijk ze lopen achteruit omdat ze hem af willen maar het went.Hij liep wel eens ergens tegen aan in het begin omdat hij gewend was ergens langsaf te lopen wat nu iets meer ruimte nodig had..Ik nam hem op schoot en deed de kap dan af. In de nacht en als ik niet thuis was heb ik hem in een hele grote bench gedaan waar een open kattenbak in paste ( anders kon hij niet door het deurtje) en water en brokjes er bij in een heel grote bak want hij kon niet eten uiteen klein voerbakje ,drinken heb ik zo'n fontein voor en in de bench heb ik een fles gehangen en een grote pan water gezet .Na een dag of 2 is hij wel gewend denk ik .
Alle reacties Link kopieren
Onze theemuts was er na een uurtje wel aan gewend. Nou ja, ze had zich er bij neergelegd zullen we maar zeggen. :)
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Ja hier ook....even doorbijten in het begin.
Alle reacties Link kopieren
is zoiets niet veel handiger?

Afbeelding


ik neem aan dat je nu zo`n standaard doorzichtige lampenkap hebt? Mijn hond vond dat een doodeng en vooral onhandig kut ding, deze kragen zijn veel prettiger
Xienix schreef:
17-04-2019 15:33
Binnenkater heeft 2,5 week een kap gehad in het begin een ramp natuurlijk ze lopen achteruit omdat ze hem af willen maar het went.Hij liep wel eens ergens tegen aan in het begin omdat hij gewend was ergens langsaf te lopen wat nu iets meer ruimte nodig had..Ik nam hem op schoot en deed de kap dan af. In de nacht en als ik niet thuis was heb ik hem in een hele grote bench gedaan waar een open kattenbak in paste ( anders kon hij niet door het deurtje) en water en brokjes er bij in een heel grote bak want hij kon niet eten uiteen klein voerbakje ,drinken heb ik zo'n fontein voor en in de bench heb ik een fles gehangen en een grote pan water gezet .Na een dag of 2 is hij wel gewend denk ik .
Bedankt!
Ja de kap van de kattenbak heb ik er ook af moeten halen want dat ging niet me kap.

Waarom moest jouw kat in een bench?
Was hij zo gedesorienteerd door de kap?
Oja, ik had voor de nacht een comfy cone:

Afbeelding
[quote=guppekop post_id=29824632 time=1555508229 user_id=318749]
is zoiets niet veel handiger?

Mijn kat heeft een soort romper gehad nadat een wondje moest helen.
Ze vond het niet leuk, maar kon nog wel makkelijk eten, drinken etc.
Gekocht bij de dierenarts.

https://www.google.com/search?client=ms ... ATCAeO9cYg
anoniem_322035 wijzigde dit bericht op 17-04-2019 15:49
Reden: Link toegevoegd
49.92% gewijzigd
sneeuwball schreef:
17-04-2019 15:48
Mijn kat heeft een soort romper gehad nadat een wondje moest helen.
Ze vond het niet leuk, maar kon nog wel makkelijk eten, drinken etc.
Gekocht bij de dierenarts.

https://www.google.com/search?client=ms ... ATCAeO9cYg
Dat was dan denk ik geen wondje aan haar hoofd?
Alle reacties Link kopieren
sneeuwball schreef:
17-04-2019 15:48
Mijn kat heeft een soort romper gehad nadat een wondje moest helen.
Ze vond het niet leuk, maar kon nog wel makkelijk eten, drinken etc.
Gekocht bij de dierenarts.

https://www.google.com/search?client=ms ... ATCAeO9cYg
dat gaat bij wondjes op de kop niet helpen ;-)
Ik weet niet of dit lukt bij katten
https://www.dogfysion.nl/revalidatie-en ... -cover-mps
Alle reacties Link kopieren
onze kat was 2 dagen heel zielig, lag alleen maar op de leuning van de bank.

Daarna was ze gewend aan de kap. Behalve dat ze wel steeds tegen deurposten en meubels aanliep, vergat steeds dat ze breder was.

Eten en drinken op een hoogte aanbieden zodat ze er makkelijk bij kon.

Ze was vooral heel zielig dat ze niet naar buiten mocht. Ze bleef maar bij de deur en kattenluik staan mauwen.

De dierenarts raadde aan om naar 1-1,5 week de kap te verwijderen en kijken of dat ze weer begon te likken (wond probleem aan de voorpoot). Zo niet, dan kon de kap er af blijven, en anders er weer om. Dit was gelukkig niet nodig.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Oh stom, verkeerd gelezen. Was in haar nek inderdaad.
polydox schreef:
17-04-2019 16:22
Ik weet niet of dit lukt bij katten
https://www.dogfysion.nl/revalidatie-en ... -cover-mps
Ziet er grappig uit maar dan kan hij nog steeds aan zijn snoet krabben.
De wondjes zitten op zijn koppie en snuitje.
hamerhaai schreef:
17-04-2019 16:22
onze kat was 2 dagen heel zielig, lag alleen maar op de leuning van de bank.

Daarna was ze gewend aan de kap. Behalve dat ze wel steeds tegen deurposten en meubels aanliep, vergat steeds dat ze breder was.

Eten en drinken op een hoogte aanbieden zodat ze er makkelijk bij kon.

Ze was vooral heel zielig dat ze niet naar buiten mocht. Ze bleef maar bij de deur en kattenluik staan mauwen.

De dierenarts raadde aan om naar 1-1,5 week de kap te verwijderen en kijken of dat ze weer begon te likken (wond probleem aan de voorpoot). Zo niet, dan kon de kap er af blijven, en anders er weer om. Dit was gelukkig niet nodig.
Ja zielig he.
Hij stoot zich ook telkens en komt dan weer heel zielig dicht tegen me aanliggen met zo'n smekende blik van" mag dat ding nu a.u.b. af"!

Ik weet dat het voor zijn eigen bestwil is maar het is zo moeilijk om aan te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven