Zijn aarde tabletten goed?

17-04-2019 16:40 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus sinds kort een mooi dakterras en ik vind het leuk om wat bloemen in potten te houden. Nu heb ik van die ‘aarde tabletten’ gevonden, dat is samengeperste aarde en als je er water bij doet dan heb je gewone aarde. Ideaal voor mij want heb weinig ruimte, maar zullen mijn bloemetjes hier wel goed in groeien?
bijna al deze tabletten zijn van cocosvezel dus moet je wel voeding toedienen met sticks of door het drinkwater.
Alle reacties Link kopieren
Wat wijsneus zegt. Handig maar er zit geen enkele voeding in. Dus dat moet je toedienen.
Alle reacties Link kopieren
ik zou een beetje half om half doen met potgrond
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Er zijn wel manieren om arme grond rijk te krijgen aan voeding stoffen. Zie ook youtube. Toevoegen van koffieprut is bijv. een optie. Soms kun je dat bij koffietentjes in overleg gratis meekrijgen. Bij Starbucks kun je al sinds 1999 gratis koffieprut ophalen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
ja koffieprut inderdaad!
ik doe trouwens ook doodleuk dode blaadjes van een plant onderin de pot en eierschillen en ik heb ook eens gehoord dat sommige planten graag theewater krijgen (wegens dode- blaadjesresidue)
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ah oké, goeie tips! Kan dus wel, maar zelf voedingsstof toevoegen :) ik ga ook voor bloemen die niet teveel poespas nodig hebben. Grappig, er gaat een hele wereld voor me open. Heb helemaal geen verstand van bloemen en planten
Alle reacties Link kopieren
Je kan zelfs van bananenschillen of brandnetel een vloeibare plantenvoeding maken. Onder water zetten laten fermenteren, zeven en met 1 op 10 verhouding aangemengd met water aan je planten geven.

Ik moes nu voor mijn 2de jaar en vroeger maakte ik niet eens gaatjes onder in mijn potten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft weinig ruimte hier mee te maken? Je kunt ook kleine zakjes potgrond kopen. Kies eerst wat potten en planten en dan weet je hoeveel potgrond je ongeveer nodig gaat hebben en dat haal je dan. Je hoeft echt geen zakken op voorraad te hebben. Ik zie geen voordeel van samengeperste blokjes. Of mis ik iets?
Alle reacties Link kopieren
Die koffie tip ga ik meteen ff toepassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf geen auto dus het scheelt wel sjouwen enzo.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
17-04-2019 17:58
Ik heb zelf geen auto dus het scheelt wel sjouwen enzo.

Ja dan begrijp ik het, maar TO heeft het over weinig ruimte hebben. Koffieprut ligt in de tuin trouwens :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Top! Wat leuk. Ik heb ook niet veel ruimte maar ik heb nu wat potgrond in de box liggen die ik meng met mijn oude grond. Ik heb vorig jaar compost gemaakt en dat kan er over heen. Ik heb vroegen wel van die coco aarde gebruikt maar ik knoei altijd met het water enzo.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Oh haha; ik dacht een nieuw soort supplement.

Er zijn verschillende kwaliteiten kokosvezel. De dure is duurder (veel duurder) dan gewone aarde en als die een kwaliteitskeurmerk heeft, is de kokos ontdaan van verontreinigingen waar planten dood van gaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het vereist een chemische reiniging om het spul geschikt te maken. De goedkope heeft al die zouten nog in zich en binnen een dag zie je de planten dan achteruitgaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
17-04-2019 18:28
Het vereist een chemische reiniging om het spul geschikt te maken. De goedkope heeft al die zouten nog in zich en binnen een dag zie je de planten dan achteruitgaan.
trap er niet in retro, ik gebruik al jaren de goedkoopste blokken van de Action en ook de tabletten als ze ze hebben en die gaan als een tierelier :-D.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
17-04-2019 18:31
trap er niet in retro, ik gebruik al jaren de goedkoopste blokken van de Action en ook de tabletten als ze ze hebben en die gaan als een tierelier :-D.
Ik ben erin getrapt, zo'n tien jaar geleden. Het kostte me wat research om uit te vinden waar die slachting vandaan kwam.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
17-04-2019 18:44
Ik ben erin getrapt, zo'n tien jaar geleden. Het kostte me wat research om uit te vinden waar die slachting vandaan kwam.
slachting? waar heb je het over?
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
17-04-2019 18:45
slachting? waar heb je het over?
Onder de planten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Maar kennelijk zijn die slechte kwaliteit tabletten er niet meer. Goede zaak. Mij heeft het heel veel gekost.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hier staat het nog genoemd: https://www.tuinenbalkon.nl/milieuvriendelijke-potgrond
Na o.a. een “ontzoutingsbehandeling” bleek dit gruis betere eigenschappen te hebben dan de reguliere potgrond.
Sommige handelaren verkochten het toen zonder die behandeling om de kosten te drukken denk ik en ik was de pineut.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
chocolol schreef:
17-04-2019 17:50
Wat heeft weinig ruimte hier mee te maken? Je kunt ook kleine zakjes potgrond kopen. Kies eerst wat potten en planten en dan weet je hoeveel potgrond je ongeveer nodig gaat hebben en dat haal je dan. Je hoeft echt geen zakken op voorraad te hebben. Ik zie geen voordeel van samengeperste blokjes. Of mis ik iets?
dit inderdaad. je doet het toch in de potten? dus waarom zou gewone aarde meer ruimte innemen?!
Alle reacties Link kopieren
Het spul is natuurlijk wel lekker licht op een dakterras. Dan zakt je dak niet in.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
chirimoya schreef:
17-04-2019 19:10
dit inderdaad. je doet het toch in de potten? dus waarom zou gewone aarde meer ruimte innemen?!
Ik bedoelde meer dat hele zakken met potgrond meer ruimte innemen dan samengeperste blokjes. Het is makkelijker mee te nemen en het hele voordeel is natuurlijk dat het een stuk compacter is.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
17-04-2019 19:41
Het spul is natuurlijk wel lekker licht op een dakterras. Dan zakt je dak niet in.
Is dit denigrerend bedoeld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven