Robotstofzuiger die niet botst

17-04-2019 19:09 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wij willen graag een robotstofzuiger in huis. Nu had ik al een paar topics gelezen, maar ik kon er helaas geen reactie meer plaatsen. Nou zijn er vele soorten robotstofzuigers en ik zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn ook vele opties. Ik vind het eigenlijk vooral belangrijk dat de stofzuiger niet te hard botst. Wij hebben namelijk een hoogglans keuken en die keuken is erg gevoelig voor beschadigingen.

Natuurlijk is een betaalbare optie ook leuk, liefst onder de €450,-

Hebben jullie een idee welk merk ideaal zou zijn hiervoor?

Indruk van de kamer:
- stenen vloer
- vloerkleed bij de bank
- gevoelige keuken
- geen huisdieren
Alle reacties Link kopieren
Een roomba. Maar dan niet onder de 450!
Spijt krijg je er niet van. Dat durf ik wel te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Neato. Die verkent je huis, scant het en maakt er een plattegrond van. Zo leert hij het huis steeds beter kennen. Hij botst niet echt, tikt heel rustig dingen aan, dus zeker geen probleem met een hoogglans keuken. Ik heb een app en zet hem op afstand aan als ik naar huis vertrek en dan is het huis schoon als ik aankom. Wij hebben 2 langharige katten, dus ik zet em zowat elke dag aan.
Oh, sorry. Ik had je budget niet gezien. Deze is te duur.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Anders plak je vilt op de randen.
Alle reacties Link kopieren
flowery schreef:
17-04-2019 19:12
Een roomba. Maar dan niet onder de 450!
Spijt krijg je er niet van. Dat durf ik wel te zeggen.
Geweldig ding! Heerlijke luxe. Net als de Quooker, daar ben ik ook zo blij mee!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een Roomba. Hij remt af in de buurt van objecten, maar botst nog wel zacht.
Laagpolig tapijt kan hij wel aan, hoogpolig gaat hij omheen.
Wij hebben de Roomba 650, was 2 jaar geleden €299 bij coolblue. Er is ondertussen vast een opvolgend model in dezelfde prijsklasse.
Alle reacties Link kopieren
Je kan overigens ook met infraroodapparaatje een scheiding maken, dan gaat je Roomba daar niet door.
Ik heb het wel (zat er bij) maar nog nooit gebruikt. Misschien een optie voor je keuken mocht je toch bang zijn dat het beschadigd.
Ik heb een neato. In de plattegrond in de app kan ik aangeven waar ie niet mag komen. Moet ie wel een keer een rondje voor rijden. Maar hier rijdt hij los rond. Heel blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Tamago schreef:
17-04-2019 19:30
Ik heb een neato. In de plattegrond in de app kan ik aangeven waar ie niet mag komen. Moet ie wel een keer een rondje voor rijden. Maar hier rijdt hij los rond. Heel blij mee!
We hebben dezelfde denk ik. Ik vind het ook handig om hem na het koken alleen even door de keuken te sturen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Zenzeo schreef:
17-04-2019 19:16
Anders plak je vilt op de randen.
Heb ik bij mijn roomba gedaan en werkt goed.
Alle reacties Link kopieren
Zenzeo schreef:
17-04-2019 19:16
Anders plak je vilt op de randen.
Goeie tip, nog helemaal niet aan gedacht!
Alle reacties Link kopieren
Oja vilt op de randen is een goed idee :lightbulb:
Bij ons raken de plinten niet beschadigd maar er komen soms wel strepen van het rubber op, scheelt weer poetsen.
+1 voor de roomba. Maar test wel even wat ie doet met zwart hoogglans. Onze oude zag niet alles wat echt heel donker was. Maar de nieuwe heb ik nog niet getest want we hebben nu geen zwart meer in huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee..
Alle reacties Link kopieren
Is het hoogglans tot aan de vloer dan? Geen plint? Stofzuiger is maar 8 cm hoog ofzo
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er wel een willen met een dweilfunctie, weet iemand of dat wat is?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Oudblond schreef:
17-04-2019 19:53
We hebben dezelfde denk ik. Ik vind het ook handig om hem na het koken alleen even door de keuken te sturen.
Doe ik ook! En drie keer per week rijdt ie sowieso zijn route. Hij komt op plekken waar ik zelf moeilijk bij kan, echt zo fijn. We hebben nog een losse stofzuiger, maar die is nog zelden nodig.
Alle reacties Link kopieren
Tamago schreef:
17-04-2019 21:25
Doe ik ook! En drie keer per week rijdt ie sowieso zijn route. Hij komt op plekken waar ik zelf moeilijk bij kan, echt zo fijn. We hebben nog een losse stofzuiger, maar die is nog zelden nodig.
Zeker geen tapijten want dan blijft er een hoop vuil liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven