Geen fris ruikende kleding tijdje na het wassen

19-04-2019 13:06 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat onze was niet lang lekker fris ruikt als het uit de machine komt.
De machine is nog geen jaar oud .
Vanalles al geprobeerd:
Diverse merken geprobeerd.Ik maak die rubberen ring geregeld schoon .
Was regelmatig op 90 en 60 graden . Laat het deurtje open staan na het wassen .
Waspoeder,vloeibaar ,wasverzachter en pads gebruikt ( die laatste maken de was wel wat frisser maar de geur blijft niet hangen ) Droogtrommeldoekjes , buiten laten drogen .
Met azijn en baking soda een lege machine laten draaien.
Van die korrels gebruikt in de trommel om alles fris te laten ruiken .
Met die korrels en tabs ruikt het wel wat langer fris maar het is niet zo dat je het echt een dag ruikt. Bij mijn zus bv ruik je echt het wasmiddel in hun kleding als ze langs je lopen nog en ook als ze de kleding kast opendoet ruik je gewoon frisse wasmiddel of wasverzachtergeur . Wat doe ik fout ? De machine zelf stinkt niet .
Je moet juist eens soda of azijn ( niet gelijktijdig) bij de kleding in de was doen en mee laten wassen! Ik had het zelfde en nu doe ik er tegenwoordig een scheut schoonmaakazijn bij en heb geen last meer, en de gewassen kleding gaat er niet zuur van ruiken als je naast de azijn ook gewoon wasmiddel en wasverzachter gebruikt.

En de was goed laten drogen. Als het niet helemaal droog is en je vouwt het op en ligt het in de kast dan gaat het ook stinken ;)
anoniem_63cc40bea39de wijzigde dit bericht op 19-04-2019 13:12
Reden: aanvulling
35.91% gewijzigd
Draag jij andere stoffen dan jouw zus? Bijvoorbeeld zij katoen, jij polyester o.i.d.?
En heb je haar wasmiddel al eens gebruikt?
Kan ook aan de ruimte liggen waar jouw kleding hangt/ligt.
Waarom denk je dat het aan de wasmachine ligt? Het komt er toch fris uit?
Ik voorkom geurtjes door vloeibare ossegalzeep toe te voegen aan het wasmiddel. Werkt als een tierelier. Mijn was ruikt altijd heerlijk fris.
was de machine is even met azijn op 90 graden en laat daarna de wasverzachter voor wat het is. Ik denk dat je dan al een heel eind komt
Someonenew schreef:
19-04-2019 13:10
Je moet juist eens soda of azijn ( niet gelijktijdig) bij de kleding in de was doen en mee laten wassen! Ik had het zelfde en nu doe ik er tegenwoordig een scheut schoonmaakazijn bij en heb geen last meer, en de gewassen kleding gaat er niet zuur van ruiken als je naast de azijn ook gewoon wasmiddel en wasverzachter gebruikt.
Azijn gebruik je dan in plaats van wasverzachter. En dan gewone natuurazijn.

Wasverzachter is troep, niet goed voor je machine, kleding, huid en het milieu.
Check ook of het filter niet toch verstopt is. Lijkt alsof hij niet goed spoelt. Niet te vol doen ook.
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 19-04-2019 13:27
12.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan het wasmiddel van je zus eens gebruiken.
En verder goed de dosering aanhouden.
Alle reacties Link kopieren
Helaas is dit een veelvoorkomend probleem bij de wasmachines van tegenwoordig. Dit komt oa doordat ze met minder water wassen.

Gebruik bij voorkeur een klein beetje waspoeder en geen wasverzachter.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij lag het aan de wasverzachter. Robijn blauw en wit gaat muffen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Geen vloeibaar spul meer gebruiken, gewoon poeder. En ja azijn bij de was echt een halve fles en niet een ieniemienie scheutje en geen wasverzachter. Niet in de droger maar lekker luchten aan de lijn.
Dahlia74 schreef:
19-04-2019 13:34
Helaas is dit een veelvoorkomend probleem bij de wasmachines van tegenwoordig. Dit komt oa doordat ze met minder water wassen.

Gebruik bij voorkeur een klein beetje waspoeder en geen wasverzachter.

Vloeibaar wasmiddel is vaak de boosdoener inderdaad.
En gewoon eigenlijk altijd te veel wasmiddel en verzachter gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk niet normaal dat als je zus langs je loopt dat je dan het wasmiddel dat ze gebruikt ruikt.

Dat vind ik juist vies zo'n overduidelijke kunstmatige wasmiddel geur.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
19-04-2019 13:42
Geen vloeibaar spul meer gebruiken, gewoon poeder. En ja azijn bij de was echt een halve fles en niet een ieniemienie scheutje en geen wasverzachter. Niet in de droger maar lekker luchten aan de lijn.
Een halve fles per was O_O
Ik doe een scheutje. Maal een heleboel wasjes is al best veel azijn.
Alle reacties Link kopieren
Als stiefdochter hier is ruikt het hele huis ook naar wasmiddel. Ik vind dat niet prettig maar ieder zijn zin. Zij gebruiken Ariël. Volgens mij zit daar erg veel parfum in.

Maar mijn collega gebruikt robijn net als ik en ook bij haar ruikt het anders.

Wij hadden ook een nieuwe wasmachine, merk met een S, en die hebben we nu na een jaar weer ingeruild voor een whirlpool. De was stinkt nu niet meer maar geen enorme wasmiddel lucht.
Ik had het probleem vooral met donkere kleding waar synthetische vezels inzitten. Dettol toevoeging voor de was bleek de oplossing.
Alle reacties Link kopieren
clemance schreef:
19-04-2019 13:24
Azijn gebruik je dan in plaats van wasverzachter. En dan gewone natuurazijn.

Wasverzachter is troep, niet goed voor je machine, kleding, huid en het milieu.
Dit, geen schoonmaakazijn maar gewone natuurazijn IPV wasverzachter. heerlijk zacht en geen vieze geurtjes!
Heb je dat bakje waar je wasverzachter in giet er weleens uit gehaald? Grote kans dat daar onder allemaal viezigheid zit wat de vieze geur achterlaat.
Alle reacties Link kopieren
Ruikt je was echt vies/muf/smerig of is het gewoon de wasmiddelgeur die je niet ruikt?

In het laatste geval kan het ook zijn dat je neus gewend raakt aan een geur en je hem daarom niet ruikt. Dat heeft natuurlijk niets met je machine te maken.
Was hoort niet naar chemische bloemetjes te ruiken.
Alle reacties Link kopieren
Jee wat een tips.. dankje
De meeste heb ik al geprobeerd inderdaad.Te volle machine dat zou wel eens kunnen ! Filter is ook al een peer keer nagekeken .
De was ruikt niet vies als het uit de machine komt maar gewoon niet lang fris . Ik merk dat dat bij mijn zus oa dus wel zo is . Het liefst droog ik het buiten zoals de dekbedovertrekken nu die ruiken nu fris maar morgen is die wasmiddelgeur er gewoon al uit ( :lol: geen grapjes )Maar ook bij jassen bv. Voor de rest wordt het meeste 1 dag gedragen en kan het weer gewassen worden .

Wasverzachter gebruik ik alleen nog voor gordijnen,bakje is schoon.

Azijn bij de was neutraliseert dat de geur juist niet dan ? Dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik ga al die tips eens testen die ik nog niet getest had , bedankt.

PS zij heeft Ariel maar dat heb ik ook al gehad zowel vloeibaar,poeder als die tabs .
ippy schreef:
19-04-2019 15:45
Als stiefdochter hier is ruikt het hele huis ook naar wasmiddel. Ik vind dat niet prettig maar ieder zijn zin. Zij gebruiken Ariël. Volgens mij zit daar erg veel parfum in.

Maar mijn collega gebruikt robijn net als ik en ook bij haar ruikt het anders.

Wij hadden ook een nieuwe wasmachine, merk met een S, en die hebben we nu na een jaar weer ingeruild voor een whirlpool. De was stinkt nu niet meer maar geen enorme wasmiddel lucht.
Mijn ex klaagt regelmatig tegen onze dochter over de geur van mijn wasmiddel. Momenteel Robijn met eucalyptus of zo, dat vind ik zelfs een beetje too much.
Ik wissel wel regelmatig van geur omdat ik het meestal wel lekker vind als je het blijft ruiken.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 19-04-2019 16:51
6.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet kleding na 1 dag ruiken naar wasmiddel? Schoon is toch schoon?
Volgens mij is het probleem niet helemaal duidelijk TO:

- stinkt je was/ruikt het muf na een tijdje,

of

-bedoel je dat het eigenlijk nergens naar ruikt maar jij graag wil dat het nog een tijd naar wasmiddel ruikt?

Voor situatie 1: alle bovenstaande tips (azijn ect neutraliseert idd de nare geurtjes).
Voor situatie 2: sowieso een wasmiddel en wasverzachter in dezelfde geur gebruiken en dan van beiden flink veel toevoegen, het liefst een die geparfumeerd is. En dan in de kast kun je er nog geurzakjes tussen leggen. Veel wasmiddel en verzachter is alleen niet zo goed voor je was, je portemonnee en het milieu. En het zou me niks verbazen als het dan alsnog neutraliseert door je eigen lichaamsgeur ect.

Maar als het om probleem 2 gaat, besef je dan dat je zus een uitzondering is en ongeveer iedereen gewoon in neutraal ruikende kleding rondloopt...ik spuit liever een lekker geurtje op.
Alle reacties Link kopieren
@Because gaat me om de geur


@Lluvia Dit : ik wil graag wil dat het nog een tijd naar wasmiddel ruikt :-D
vind het gewoon lekker ruiken
man en ik gebruiken sowieso deo en een luchtje maar de kinderen niet .
voor dekbedovertrekken bv vind ik het ook gewoon lekker ruiken .



Machine stinkt niet ik heb een Bosch
Alle reacties Link kopieren
Je raakt gewend aan de geur en ruikt hem dan niet meer (bewust). Anderen ruiken jullie wel ;-))

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven