Wesp komt steeds terug

23-04-2019 16:29 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar dagen hebben we steeds een wesp in huis. We hebben hem (of haar) al 3 keer gevangen en buiten gezet maar nu is ie al weer binnen. Is dit normaal? Moet ik er mee in de auto om m ver van huis lis te laten zodat ie de weg terug niet meer vind?

De weg naar buiten kan ie niet vinden, ondanks open deuren en ramen, maar de weg naar binnen is blijkbaar makkelijk.
Iemand nog een goede tip?
Geef hem een naam. :)
En je weet zeker dat je geen nest hebt ergens?
Ga er maar vanuit dat het steeds een andere is en dat er ergens een nest zit, dat lijkt me veel verklaarbaarder.

Anders zou ik hem gewoon doodslaan om uit te testen, weet je gelijk morgen of het steeds een andere was.
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
23-04-2019 16:32
En je weet zeker dat je geen nest hebt ergens?
Nee, maar het is er iedere keer maar 1 tegelijk, met een nest had ik er vast meerdere tegelijk gezien
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
23-04-2019 16:30
Geef hem een naam. :)
Bernard, ik vind het een Bernard.
Alle reacties Link kopieren
Oplader schreef:
23-04-2019 16:34
Bernard, ik vind het een Bernard.
Neuh, waarschijnlijk is het een koningin die op zoek is naar een plek om haar nest te maken. Elisabeth past beter!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
23-04-2019 16:34
Ga er maar vanuit dat het steeds een andere is en dat er ergens een nest zit, dat lijkt me veel verklaarbaarder.

Anders zou ik hem gewoon doodslaan om uit te testen, weet je gelijk morgen of het steeds een andere was.
Maar dat is wel zielig. En het geeft zo'n troep, ik heb net de ramen gelapt.
Oplader schreef:
23-04-2019 16:37
Maar dat is wel zielig. En het geeft zo'n troep, ik heb net de ramen gelapt.
dan moet je niet zeuren
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
23-04-2019 16:36
Neuh, waarschijnlijk is het een koningin die op zoek is naar een plek om haar nest te maken. Elisabeth past beter!
Oh ja, het is wel een grote inderdaad, maar dan vind ik het toch meer een Willemientje.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
oplader wijzigde dit bericht op 23-04-2019 16:44
96.47% gewijzigd
Als je een wesp doodslaat komen er meerdere wespen op af, ook al maak je het schoon. Wespen verspreiden een bepaalde geur als ze sterven.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
23-04-2019 16:37
dan moet je niet zeuren
:-o
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
23-04-2019 16:39
Als je een wesp doodslaat komen er meerdere wespen op af, ook al maak je het schoon. Wespen verspreiden een bepaalde geur als ze sterven.
Dat lijkt me niks, dus Willemientje mag blijven leven.
Cateautje schreef:
23-04-2019 16:39
Als je een wesp doodslaat komen er meerdere wespen op af, ook al maak je het schoon. Wespen verspreiden een bepaalde geur als ze sterven.
Domme beesten.
Alle reacties Link kopieren
Je wilt toch geen wespennest in je huis? Ik ga geen prikrisico lopen, een huiswesp gaat hier onder de krant of pantoffel of enkellaars. Onzin dat daar andere wespen op af komen.

Google zegt:
*Het gif in wespen bevat een feromoon dat ervoor zorgt dat andere wespen agressiever worden. Probeer geen wesp te doden in de buurt van zijn nest of in de buurt van andere wespen*

Prima als je ze dood mept dus maar niet in de buurt van andere wespen.
rooss4.0 wijzigde dit bericht op 23-04-2019 16:48
42.90% gewijzigd
...
Alle reacties Link kopieren
Oplader schreef:
23-04-2019 16:38
Oh ja, het is wel een grote inderdaad, maar dan vind ik het toch meer een Willemientje.

;-D
Hier ook zo'n koppige (wespen)koningin die het elke dag blijft proberen, sinds een paar dagen.
Eerst zette ik haar nog rustig buiten met een glas en een kaart, vandaag heb ik haar een fikse tik met een opgerolde krant gegeven.
Hopelijk begrijpt ze de boodschap.

Of het is telkens een ander omdat gewoon erg veel koninginnen de winter hebben overleefd. Tijd voor flinke regen, daar houden ze niet van.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
23-04-2019 16:45
Je wilt toch geen wespennest in je huis? Ik ga geen prikrisico lopen, een huiswesp gaat hier onder de krant of pantoffel of enkellaars. Onzin dat daar andere wespen op af komen.
Idd. Zo'n nest is echt niet prettig hoor!
Buiten dat, blijkbaar heb je ergens een gat, anders komt zo'n beest niet binnen.
Mogelijk tussen de binnen- en buitenmuur waarbij er af en toe eentje naar binnen komt.
En nee, het is niet zielig. Anders doe een gift aan een goed doel of zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Koop 'n fles wespenlokstof, vul je wespenvanger en hang die ergens waar ze langskomen.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
23-04-2019 16:48
Idd. Zo'n nest is echt niet prettig hoor!
Buiten dat, blijkbaar heb je ergens een gat, anders komt zo'n beest niet binnen.
Mogelijk tussen de binnen- en buitenmuur waarbij er af en toe eentje naar binnen komt.
En nee, het is niet zielig. Anders doe een gift aan een goed doel of zo.

Ja, klopt, de deur is dat, die staat open. Het raam ook trouwens.
Normaal zet ik wespen gewoon weer buiten en is het klaar, zo'n hardnekkige als deze heb ik nog niet eerder meegemaakt, als het dezelfde is tenminste
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-04-2019 16:55
Koop 'n fles wespenlokstof, vul je wespenvanger en hang die ergens waar ze langskomen.
Ja, kan ik ook nog doen inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Een hor misschien, doodslaan is behalve zielig ook niet goed, er zijn al te weinig insectien
Alle reacties Link kopieren
Praat gewoon met elkaar.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
23-04-2019 17:23
Praat gewoon met elkaar.
Maar Willemientje luistert niet naar me! Ze vliegt maar rond, zoemt, knalt met haar kop tegen het raam, maar luisteren naar wat ik te zeggen, nee hoor, ze doet het niet.
Alle reacties Link kopieren
Oplader schreef:
23-04-2019 17:00
Ja, kan ik ook nog doen inderdaad.
Doodmeppen is zielig maar langzaam verzuipen in de limonade niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven