Net verhuisd, weer verhuizen

26-04-2019 08:21 97 berichten
Wij wonen in een leuke wijk en wonen hier nog niet zo lang. Nu hebben we ons oog laten vallen op een huisje vlakbij maar meer het centrum in (en jaren 30)
Nu twijfelen we heel erg. Willen we al zo snel verhuizen, of niet?
Edit: huis is al verkocht. Helaas pindakaas.
anoniem_385230 wijzigde dit bericht op 01-05-2019 11:35
85.77% gewijzigd
Wat zou je doen als iedereen zou staan te juichen bij je plan?
anoniem_199331 wijzigde dit bericht op 26-04-2019 08:24
5.00% gewijzigd
Ik zou het doen! Waarom niet, nu heb je de kans.. Lekker boeiend wat anderen er van vinden
Als het je droomhuis is,je kan het betalen en je huis is goed verkoopbaar GELIJK DOEN!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed toch? Gewoon doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Doen wat jij wil, niet wat andere mensen willen. Dus als dat je droomhuis is en je kunt het financieel, zeker doen.
Dat is toch geen reden: wat anderen zeggen?

Als het kan en jullie willen dat graag, doen!
Alle reacties Link kopieren
Ja, doen, volg je hart! Laat een ander maar kletsen, als jij en je partner het aankunnen, dan zou ik er geen seconde langer over nadenken.
Doen! Zo'n kans moet je niet laten lopen.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat er spijt van krijgen als je het niet doet en er straks iemand anders in jouw droomhuis woont.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
jouw geld, jouw gedoe qua verbouwing, jouw droomhuis.

als het kan, als je het wil en als je er blij van wordt. waarom niet?
En doooooor!
Yolo!!!
Gewoon doen in deze situatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zeker doen. Ik ben zelf binnen 3 jaar verhuisd binnen de buurt. Kreeg wel wat opmerkingen van verbaasde mensen. Maar nu praat niemand daar meer over. Zelf geen seconde spijt. Je moet je kans grijpen als het kan anders kijk je nog heel je leven naar dat huis terwijl een ander er woont. Als het financieel kan zijn er toch geen risico s? Wat andere mensen denken moeten ze zelf weten. Ga ervoor!
Alle reacties Link kopieren
Je komt hier alvast peilen wat ongeveer de reacties zullen zijn? Je weet nog niet of het allemaal gaat lukken en je weet ook nog niet hoe mensen dan reageren. Geen zorgen voor de dag van morgen.

Als ik zou doen wat iedereen een goed idee vindt voor mijn leven, zou ik helemaal vastlopen want iedereen vindt wel weer wat anders belangrijk.

Ik heb zeker weten dingen gedaan die andere mensen stom vinden. Ik heb zelf ook weleens dingen achteraf van mezelf stom gevonden. Soit.
Alle reacties Link kopieren
zet alles eens goed op een rijtje. Maak de berekeningen, kijk hoeveel je het gaat kosten. Kan je makkelijk jullie huis weer verkopen?

Er zitten ook kosten aan het kopen en verkopen van een huis, en natuurlijk de verhuizing, verbouwing, inrichting. Neem deze kosten ook mee in het totaalplaatje voor de nieuwe woning. Dus ook de kosten die je voor je huidige woning hebt gemaakt.

Laat niet alleen je gevoel spreken, maar kijk ook of dat het financieel haalbaar is.

Kijk ook naar de overdrachtsbelasting. Dit zegt de belastingdienst.
Huis doorverkopen binnen zes maanden of 36 maanden in 2019
Bij de doorverkoop van een woning kan de koper met twee regelingen te maken krijgen:
Is de woning gekocht voor 1 januari 2015 en wordt die binnen 36 maanden doorverkocht, dan hoeft de koper alleen over de meerwaarde (aankoopbedrag destijds minus aankoopbedrag nu) te betalen.
Is de woning gekocht na 1 januari 2015 dan is er een termijn van zes maanden waarbinnen de woning met een gedeeltelijke vrijstelling van overdrachtsbelasting kan worden verkocht.


Wat "mensen" zeggen, daar zou ik me niets van aantrekken. Maar hoe mijn financiële plaatje na de kook van de overburen zou zijn wel.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
doen!
en snel! voor je droomhuis verkocht is, en er anderen mensen in wonen
Alle reacties Link kopieren
als je nog energie hebt en je relatie kan wel tegen een nieuwe uitputtingsslag.... doen!
Lorem Ipsum
Je geeft zelf het antwoord al.....

Vrienden van ons hebben dit ook gedaan. Ze zijn heel gelukkig met de keuze. Als je mensen de vrijheid geeft zullen ze overal wat van vinden. Als je over 10 jaar terugkijk zullen ze hoogstens zeggen....weet je nog...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook doen. Anders kijk je straks elke dag tegen een huis aan waar je had willen en kunnen wonen!

Ik trek me nooit zoveel aan wat 'anderen' daar dan van zullen denken. Zij hoeven er niet te wonen... Als zij wel de mensen zijn die helpen met klussen en verhuizen zou ik daar dan nu misschien andere mensen voor vragen of inhuren.
Alle reacties Link kopieren
Doen! Anders blijf je nog járen met spijt vanuit je huidige huis naar de overkant kijken. Dat wil je niet.

Wat anderen zeggen... niet boeiend. En zoals Lady_Day al zegt, ze roepen toch allemaal wat anders.

Zelf eens na anderhalf jaar mijn huis weer te koop gezet (en zonder verlies verkocht) omdat ik ineens een baan elders had gevonden. Niemand heeft er iets van gezegd, vermoedelijk kent mijn omgeving me vrij goed :proud: Alleen de makelaar was wel verbaasd, maar die klaagde niet :proud:
The owls are not what they seem
De vraag is dus: blijf je de rest van de tijd dat je daar woont naar de overkant kijken en je afvragen waarom je de stap niet gezet hebt, of neem je het commentaar van je familie voor lief en volg je gewoon je hart? Mensen zullen best wat te zeggen hebben, maar ze wennen er wel weer aan hoor.
Lekker interessant wat mensen ervan vinden. Gewoon doen als jij daar blij van wordt. Dat oordeel mogen ze in hun zak steken. Who cares?
Doen! Als je het niet doet krijg je spijt.
Dat wil zeggen; als je het aan kan qua energie die het je gaat kosten om nog een keer te moeten verbouwen enz.

Als voorbeeld: Mijn ouders deden het niet toen er tegenover hun huis nieuwe huizen werden gebouwd. En ze hebben hun hele verdere tijd daar, naar die huizen gekeken met een gevoel van 'hadden we maar'.
anoniem_160762 wijzigde dit bericht op 26-04-2019 08:52
39.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt het uit wat een ander vindt of gaat zeggen? Jij leeft jouw leven, bent een volwassen mens en leeft voor je eigen geluk, niet voor dat van een ander.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Dit nieuwe huis is een levensloophuis met slaap-badkamer op de beganegrond en twee woonkamers. Het is echt een prachtig modern herenhuis alleen dan net even aan de andere kant van de groenstrook zeg maar. (wij wonen in de gewone huizen, ook mooi maar daar wonen meer gezinnen, en tegenover wonen de mensen met praktijk aan huis, zoals de huisarts etc)
Het zou maar een snippertje duurder worden dan nu. We nemen huidige hypotheek mee. Kunnen lopend verhuizen. En dit huis is zo weg met rente.
Maar ja, we zitten er net. Voelt en dubbel, en als een buitenkans...
Ik weet niet wat ik met mezelf aan moet....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven