Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!
Leuk!

Hamtaro zit zich zo enthousiast te wassen dat ik alweer nieuwe wondjes zie!
Hoe krijg ik nu die kraag weer aan? :facepalm:

@calamitycat veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, een nieuw topic!

Die foto in de begin post :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Dank je Labrujajoder en lastig met dat wassen en die wondjes. Kan je de kraag weer proberen om te doen als hij slaapt of is het al paniek als je met het ding komt aanzetten?

Drackie, ik hoop dat poes er weer helemaal bovenop komt en duim!

Leuk die is dat plaatje hè Parachutes :)

Ik ga op tijd naar bed vanavond, morgenochtend vroeg op om richting broer en schoonzus te reizen en naar mam te gaan.
Alles is geregeld maar ik zie als een berg tegen het afscheid op. Nu ik een paar dagen thuis ben geweest is het -behalve dat ik niet op mijn werk ben- soms alsof het leven zijn normale gang gaat maar vrijdag is daar dan toch het definitieve afscheid. Kan het niet goed uitleggen maar pffff…. ben een beetje bang dat de ergste klap nog gaat komen :|
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Hij loopt al weg zodra die de kraag ziet en gaat dan extra hoog ergens zitten zodat ik er niet bij kan.

Ik ga nu ook slapen.
Ik houd Hamtaro gewoon lekker bij me vannacht.
Dan slaapt hij hopelijk de hele nacht door.
Ha gelukt. Welterusten Calamitycat. Voor jou staat het leven even stil :redrose:
Goed om morgen bij elkaar te zijn en te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk alweer een tweede deel. Ik probeer veel met mijn 2 monsters te spelen, maar toch houden ze me een halve nacht wakker haha. Het hoort bij de puberteit denk ik.
BabyGroot schreef:
01-05-2019 22:44
Leuk alweer een tweede deel. Ik probeer veel met mijn 2 monsters te spelen, maar toch houden ze me een halve nacht wakker haha. Het hoort bij de puberteit denk ik.
Ah pubers. Eten die van jou ook zo veel? Jarenlang oudjes gehad en was vergeten hoeveel ze op kunnen.
Alle reacties Link kopieren
:cat:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
01-05-2019 22:49
Ah pubers. Eten die van jou ook zo veel? Jarenlang oudjes gehad en was vergeten hoeveel ze op kunnen.
Ze eten super veel. En zodra ik naar de keuken loop en eten voor mezelf klaar maak, dan gaat er eentje gillen voor natvoer. Ook als hij net al heeft gehad en er altijd droge brokken staan.
Maar de kat bij mijn moeder waarmee ik ben opgegroeid is nu 14 en die eet ook nog super veel. Ergens denk ik dat het het ras is.
Alle reacties Link kopieren
Hier proberen ze het ook maar krijgen niks behalve een aai over hun bol. Er staat altijd brokken en ik bepaal wanneer het snoep tijd is..
Natvoer krijgen ze hier als ik uit bed kom.
Mijn kat eet ook wel redelijk veel vind ik. Een bakje brokjes per dag en een aantal keer een beetje natvoer, meestal een blikje per dag. Hij bedelt eigenlijk nooit om eten. Maakt me er ook niet wakker voor gelukkig. Soms gaat hij wel uit bed om brokjes te eten, die staan er altijd voor hem.
Dat speciaalvoer wat ik bij de dierenwinkel had gehaald lust hij ook weer niet. Zucht.

Ik ga nog maar even wachten met het overige voer bestellen bij zooplus, moet vandaag mijn fiets ophalen bij de fietsenmaker, die grote beurt kost me 300 euro. Het zit niet mee deze maand, maar ja het moest want ik kon nog amper remmen en met een E-bike is dat levensgevaarlijk.
Hoe is het met je poes Drackie? Al nieuws?

Heel veel sterkte vandaag Calamitycat! Ik denk aan je. :hug:
Hamtaro heeft helaas vraatzucht.
Ik kan niks even op de aanrecht laten liggen, want hij eet alles op.
Zelfs mijn boterhammen zijn niet veilig.

Ik moet voor hem alles afwegen anders krijgt hij weer last van obesitas.
Echt zielig want hij wil echt continue eten.
Zodra ik de koelkast maar open maak, duikt hij er al in.
Heeft met zijn traumatische verleden te maken ':(
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat, :hug:

Madrid, oef, wat een bedrag, maar fijn dat je fiets in ieder geval weer gemaakt is. Hopelijk zit het aankomende maand wat meer mee en kan je dan het overige voer bestellen.

Mijn kat eet, denk ik (?), niet overdreven veel. Ze heeft onbeperkt brokjes staan, maar eet vaak nog geen bakje per dag. Elke dag (eind van de middag, begin van de avond) krijgt ze een beetje gekookte kipfilet en dat is het wel, eigenlijk :)

Ze is ook dol op die sticks van Vitakraft, maar die krijgt ze niet elke dag. Misschien één of twee in de week.
Ik kon vannacht niet slapen en was zo stom om nog even naar de spookverhalen op Spike te kijken. Ik werd wakker door een nachtmerrie, ik droomde namelijk dat ik werd vastgehouden door bewegende boomtakken. Eenmaal wakker probeerde ik even te landen om weer verder te kunnen slapen springt plotsklaps mijn wildje grommend omhoog en loopt vervolgens grommend naar het einde van mijn bed en ze blijft kijken naar de deuropening. Een witje zit ook rechtop en kijkt in dezelfde richting. Nou ben ik helemaal wakker en doe snel het licht aan. Brrrr. Ik dacht misschien is de steenmarter terug die ik vorig jaar op zolder had. Dus druk ik daar op het lichtknopje, doet ie het niet. En hij is pas vervangen. Naar beneden om mijn foon te pakken voor het licht. Niks aangetroffen. Nou dat was mijn spooknacht en daarom pas om 11.00 vanochtend weer wakker.

What's going on??
Alle reacties Link kopieren
Kom deze vaak tegen op pinterest :rofl:

Afbeelding
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
02-05-2019 12:08
Ik kon vannacht niet slapen en was zo stom om nog even naar de spookverhalen op Spike te kijken. Ik werd wakker door een nachtmerrie, ik droomde namelijk dat ik werd vastgehouden door bewegende boomtakken. Eenmaal wakker probeerde ik even te landen om weer verder te kunnen slapen springt plotsklaps mijn wildje grommend omhoog en loopt vervolgens grommend naar het einde van mijn bed en ze blijft kijken naar de deuropening. Een witje zit ook rechtop en kijkt in dezelfde richting. Nou ben ik helemaal wakker en doe snel het licht aan. Brrrr. Ik dacht misschien is de steenmarter terug die ik vorig jaar op zolder had. Dus druk ik daar op het lichtknopje, doet ie het niet. En hij is pas vervangen. Naar beneden om mijn foon te pakken voor het licht. Niks aangetroffen. Nou dat was mijn spooknacht en daarom pas om 11.00 vanochtend weer wakker.

What's going on??
O_O

Ik zou diep onder de dekens kruipen, mijn ogen stijf dichthouden en hopen dat ik snel in slaap val!
Ik geloof niet echt in iets tussen hemel en aarde, maar af en toe gedragen de poezels zich (in mijn ogen) zo vreemd dat er wel iets moet zijn wat alleen zij kunnen zien/voelen.

Iets meer down-to-earth: kleine poes kwam vanochtend weer met een noodvaart binnen en gelijk naar boven. Dat betekent dat zij iets gevangen heeft. Ik was al voorbereid op de zoveelste muis, heeft ze dit keer een mus te pakken! Voor zover ik weet heeft ze nog niet eerder een vogel te pakken gehad.
Dus ik grijp poes en ga bovenop haar zitten om zo haar bekje open te krijgen. Sterke kaken! En ze was niet zo blij met me op dat moment aan het gegrom te horen. Ze liet wel los en mus fladderde de andere kant op een laars in. Kleine wil er natuurlijk achteraan, dus die heb ik in de houdgreep genomen en in een andere kamer gezet met de deur dicht.
Kom terug in mijn slaapkamer, zit grote poes geïnteresseerd bij die laars naar binnen te kijken :facepalm: Zij was wel wat makkelijker weg te jagen.
Ik die laars gepakt, hand op de schachtopening en zo de tuin in gegaan. Musje vloog zo weg, dus ik hoop dat het verder goed gaat.
Kleine poes vrijgelaten, die luid mauwend op zoek ging naar het musje.

Even wat beweging zo op de ochtend terwijl ik al zo weinig energie heb op het moment, bijkomend van een nogal heftig verkoudheidsvirus :sick:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
miekemv, klinkt als een ware horrornacht! :O Ik kan me voorstellen dat je dan wat langer blijft liggen in de ochtend. Ik vind het altijd zo griezelig als mijn kat iets lijkt te zien wat ik niet zie. Hopelijk blijft het aankomende nacht rustig en slaap je ook wat beter!

PimPom, hahaha, heerlijk plaatje! Die kop :rofl:
Alle reacties Link kopieren
ik was stille meelezer in het vorige topic, maar zal nu toch ook eens gaan meeschrijven.

Hier een heeeeeeeeel leuke boerderijpoes van nu bijna 3. Het is onze 4e kat en echt de leukste ooit. Heel lief, een schootkat, sloopt niks, heeft geen problemen met dr tuigje als ze naar buiten wil, en heel speels.

Mijn man is eigenlijk niet zo'n kattenmens, maar zelfs hij vindt deze leuk.
vivapimpelmees schreef:
02-05-2019 13:08
ik was stille meelezer in het vorige topic, maar zal nu toch ook eens gaan meeschrijven.

Hier een heeeeeeeeel leuke boerderijpoes van nu bijna 3. Het is onze 4e kat en echt de leukste ooit. Heel lief, een schootkat, sloopt niks, heeft geen problemen met dr tuigje als ze naar buiten wil, en heel speels.

Mijn man is eigenlijk niet zo'n kattenmens, maar zelfs hij vindt deze leuk.
Klinkt als een match made in heaven :heart:
Fijn dat he zo kunt genieten van een top poezel.
@ Pimpom die blik in de ogen van de zwarte kat op het plaatje, geweldig!!

Handig dat jouw andere kat bij de laars zat, zo wist je in elk geval waar mus zat.

Ik ben nog steeds brak en Wildje nog steeds van de leg. Dikke, grote pupillen. Straks nog even kijken naar het licht op zolder.
Het stinkt daar enorm door marter. Is ook geen raampje om te luchten. Vorig jaar zijn alle gaten dichtgemaakt met Pur en zie geen nieuwe.
parachutes schreef:
02-05-2019 13:01
miekemv, klinkt als een ware horrornacht! :O Ik kan me voorstellen dat je dan wat langer blijft liggen in de ochtend. Ik vind het altijd zo griezelig als mijn kat iets lijkt te zien wat ik niet zie. Hopelijk blijft het aankomende nacht rustig en slaap je ook wat beter!

PimPom, hahaha, heerlijk plaatje! Die kop :rofl:
Ja griezelig.
Alle reacties Link kopieren
Labrujajoder schreef:
02-05-2019 08:57
Hamtaro heeft helaas vraatzucht.
Ik kan niks even op de aanrecht laten liggen, want hij eet alles op.
Zelfs mijn boterhammen zijn niet veilig.

Ik moet voor hem alles afwegen anders krijgt hij weer last van obesitas.
Echt zielig want hij wil echt continue eten.
Zodra ik de koelkast maar open maak, duikt hij er al in.
Heeft met zijn traumatische verleden te maken ':(
Of aanleg................
Wij hebben een dame die opgegroeid is in een huishouden waar altijd eten klaar stond. Haar moeder was een dikke theemuts.
En onze dame heeft de aanleg ook. Trek de kast open en mevrouw zit op een van de planken :-) om te kijken of er nog iets te halen valt.
We wegen haar eten af en het eten van haar 'broertje' (niet echt haar broer, maar even oud) ook, want anders eet zij zijn eten ook op.
En we hebben een activitity board voor haar, waardoor ze rustiger moet eten en niet kan schrokken.
Het is de enige methode om haar niet moddervet te laten worden. In het begin deden we dat niet, ze werd zo zwaar dat ze niet meer van de grond op het aanrecht kon springen.
Voor ons makkelijk, want ze kon niet bij ons eten, maar zij zat toen echt minder lekker in haar vel dan nu met een kilo minder.

En de Nutella-kat: wat een leuke foto!
Het zou die van ons kunnen zijn...............
Dolfine schreef:
02-05-2019 14:57
Of aanleg................
Wij hebben een dame die opgegroeid is in een huishouden waar altijd eten klaar stond. Haar moeder was een dikke theemuts.
En onze dame heeft de aanleg ook. Trek de kast open en mevrouw zit op een van de planken :-) om te kijken of er nog iets te halen valt.
We wegen haar eten af en het eten van haar 'broertje' (niet echt haar broer, maar even oud) ook, want anders eet zij zijn eten ook op.
En we hebben een activitity board voor haar, waardoor ze rustiger moet eten en niet kan schrokken.
Het is de enige methode om haar niet moddervet te laten worden. In het begin deden we dat niet, ze werd zo zwaar dat ze niet meer van de grond op het aanrecht kon springen.
Voor ons makkelijk, want ze kon niet bij ons eten, maar zij zat toen echt minder lekker in haar vel dan nu met een kilo minder.

En de Nutella-kat: wat een leuke foto!
Het zou die van ons kunnen zijn...............
Ja aanleg kan ook.
Ik zal het nooit echt weten.

Voor Hamtaro heb ik van die "voerballen" en automatische voerbakjes voor als ik weg moet.

Verder doe ik veel voer spelletjes met hem zodat hij ook echt moet werken voor zijn voer.
En natuurlijk ook de nodige beweging krijgt.

Hij woog 8 kg! toen ik hem uit het asiel ophaalde.
Nu weeg hij 4.8 kg! Een hele verbetering.


@mieke wat een eng verhaal.
Ik persoonlijk geloof wel in energieen en zie Hamtaro ook weleens ergens op gefixeerd, terwijl ik dan niks zie.
Ook krijgt hij dan een dikke vacht en zet zijn staart uit.
Ogen zijn dan helemaal zwart, best eng om te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven