Wie is ook op jacht naar een koophuis?

06-05-2019 19:47 3351 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt.. wie is er ook op zoek naar een koopwoning in deze moeilijke markt?

Ik ben samen met mij vriend op zoek naar een kluswoning in de randstad. Het wordt ons eerste koophuis samen, op dit moment huren we nog.

We zijn op zoek naar een woning van minimaal 100m2 van rond de 300k en dan willen we voor nog ongeveer 100k eraan verbouwen.

We zijn nu zo'n 3 maanden actief aan het zoeken. We hebben 6 huizen bezichtigd en één keer een bod gedaan. Komend weekend staat weer een bezichtiging op de planning. Dit huis lijkt op Funda echt perfect wat we zoeken en we hebben al bedacht hoeveel we gaan (over) bieden als het in het echt ook zo fantastisch is.

Ik vind het heel spannend, maar vooral heel leuk allemaal. Ik hoop dat er hier meer mensen zijn die op zoek zijn en die gezellig mee willen kletsen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dat ontzettend moeilijk in de randstad, toch?

We hebben een huis op het oog en morgen brengen we een bod uit. Het heeft lang geduurd, maar nu het huis een jaar te koop staat (ja, echt!) gaan we er toch maar voor. Ze zullen er nu wel graag vanaf willen.
Hier ook. Ons huis staat sinds vandaag op funda en we gaan hopelijk van de week kijken naar huis dat we al langer op het oog hebben.

Het is voor ons allebei de tweede keer dat we een huis kopen alleen nu samen.

En ik vind het rete spannend!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Vavavoem en Lindybopophelia! Ik neem aan dan dat jullie niet in de randstad kijken als die huizen al langere tijd te koop staan?

In de randstad is echt gekkenhuis. We hadden laatst een bezichtiging met nog 40 anderen. De verkoper had een blind bod ontvangen (koper had het huis dus niet gezien) van 40k boven de vraagprijs.

Ik blijf positief haha..
Bedoel jij met Randstad dan eigenlijk Amsterdam, huismuziek, of is dat bod zo ver boven de vraagprijs ( :bonk: ) buiten Amsterdam?
Altijd positief blijven! Wij konden niet eerder een huis kopen en bezichtigen vanwege gezeik van de huidige hypotheek.( na lang gezeur heeft mijn vriend dit huidige huis volledig op zijn naam gekregen. Ex wou niet meewerken.) Maar nu is dat helemaal geregeld en kunnen we eindelijk iets. Lang moeten wachten en een paar mooie huizen moeten laten schieten daardoor. Maar we hebben nu goede hoop voor dit huis.

En nee niet in de randstad maar rond het gooi. We gaan uit het gooi weg naar een dorp verderop. Tenminste dat is dan de bedoeling. Een huis met 5 slaapkamers en een grote tuin.

Dus ik hoop dat de huizenmarkt daar niet zo overspannen is als rond de randstad...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook op zoek. Maar 5 teleurstellingen verder vind ik het nog steeds spannend, maar helemaal niet meer leuk. Eerst moesten we wachten op een vast contract i.v.m. de hypotheek, en nu zijn we al zo lang bezig dat de ander van baan wil wisselen maar moeten wachten i.v.m... juist, de hypotheek. Ben er helemaal klaar mee, met die gekte.
Alle reacties Link kopieren
De Randstad is best groot. En de helft van Nederland woont er.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
06-05-2019 20:44
Bedoel jij met Randstad dan eigenlijk Amsterdam, huismuziek, of is dat bod zo ver boven de vraagprijs ( :bonk: ) buiten Amsterdam?
We kijken ook in Amsterdam, maar dit huis stond daar niet.
Alle reacties Link kopieren
Aan de anderen die op zoek zijn: hebben jullie een aankoopmakelaar?
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
06-05-2019 20:50
Ik ben ook op zoek. Maar 5 teleurstellingen verder vind ik het nog steeds spannend, maar helemaal niet meer leuk. Eerst moesten we wachten op een vast contract i.v.m. de hypotheek, en nu zijn we al zo lang bezig dat de ander van baan wil wisselen maar moeten wachten i.v.m... juist, de hypotheek. Ben er helemaal klaar mee, met die gekte.
Oh 5 teleurstellingen is niet leuk meer. Welke omgeving zoek je? Heb je boven de vraagprijs geboden?
Tickel schreef:
06-05-2019 21:16
De Randstad is best groot. En de helft van Nederland woont er.
Nou ja, de grap is: er is geen vaste definitie van de Randstad. Amsterdam ligt er zeker wel in en Zwolle zeker niet. Maar er zijn vooral veel plaatsen die afhankelijk van de definitie wel of niet in de Randstad liggen.

--- knip en plak van wiki ---
Een zeer krappe definitie zou alleen de vier agglomeraties Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht omvatten. Een ruimere definitie gaat uit van twee stedelijke zones Dordrecht-Rotterdam-Den Haag-Leiden (de Zuidvleugel) en Haarlem-Zaanstad-Amsterdam-Utrecht (de Noordvleugel). In de derde definitie bestaat de Randstad uit de vier provicies Noord-Holland, Zuid-Holland, Flevoland en Utrecht.
Huismuziek schreef:
06-05-2019 21:29
Aan de anderen die op zoek zijn: hebben jullie een aankoopmakelaar?
Ja. Kost wel wat maar als hij voor elkaar krijgt wat hij beloofd... Dan is hij het geld zeker waard!
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
06-05-2019 21:34
Nou ja, de grap is: er is geen vaste definitie van de Randstad. Amsterdam ligt er zeker wel in en Zwolle zeker niet. Maar er zijn vooral veel plaatsen die afhankelijk van de definitie wel of niet in de Randstad liggen.

--- knip en plak van wiki ---
Een zeer krappe definitie zou alleen de vier agglomeraties Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht omvatten. Een ruimere definitie gaat uit van twee stedelijke zones Dordrecht-Rotterdam-Den Haag-Leiden (de Zuidvleugel) en Haarlem-Zaanstad-Amsterdam-Utrecht (de Noordvleugel). In de derde definitie bestaat de Randstad uit de vier provicies Noord-Holland, Zuid-Holland, Flevoland en Utrecht.
Ik heb hetzelfde gelezen, je vergeet de zin die er voor staat.
De exacte grootte van de Randstad is onduidelijk, omdat de Randstad niet hard gedefinieerd is, en verschillende bronnen geven verschillende definities.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
06-05-2019 21:34
Nou ja, de grap is: er is geen vaste definitie van de Randstad. Amsterdam ligt er zeker wel in en Zwolle zeker niet. Maar er zijn vooral veel plaatsen die afhankelijk van de definitie wel of niet in de Randstad liggen.

--- knip en plak van wiki ---
Een zeer krappe definitie zou alleen de vier agglomeraties Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht omvatten. Een ruimere definitie gaat uit van twee stedelijke zones Dordrecht-Rotterdam-Den Haag-Leiden (de Zuidvleugel) en Haarlem-Zaanstad-Amsterdam-Utrecht (de Noordvleugel). In de derde definitie bestaat de Randstad uit de vier provicies Noord-Holland, Zuid-Holland, Flevoland en Utrecht.
Ik zei Randstad, maar ik bedoel eigenlijk een straal van 30km rondom Amsterdam. We wonen nu ook in deze omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Ik met mijn vriend. We hebben vanavond een bod uitgebracht op een voor ons geweldig huis. Nu duimenduimenduimen en hopen dat de verkoper met ons verder wil.
Alle reacties Link kopieren
War spannend Swimkim! Welke regio ongeveer en kun je iets meer vertellen over het bod wat jullie hebben gedaan?
Ik duim mee, swimkim! En ben verder even nieuwsgierig als Huismuziek.
Alle reacties Link kopieren
Huismuziek schreef:
06-05-2019 23:36
War spannend Swimkim! Welke regio ongeveer en kun je iets meer vertellen over het bod wat jullie hebben gedaan?
Regio is Zuid-Limburg. Hier vallen de prijzen nog wel mee gelukkig.
We hebben de vraagprijs geboden. Het huis is helemaal af en heeft een super indeling. We zien ons er al wonen.
Maar we gaan ervan uit dat het niks wordt, dan kan het alleen maar leuker worden.
swimkim schreef:
06-05-2019 23:26
Ik met mijn vriend. We hebben vanavond een bod uitgebracht op een voor ons geweldig huis. Nu duimenduimenduimen en hopen dat de verkoper met ons verder wil.
En? En? En? Weet je al wat meer?
Alle reacties Link kopieren
lindybopophelia schreef:
07-05-2019 17:16
En? En? En? Weet je al wat meer?
Nog niet, maar de makelaar heeft in ieder geval het bod doorgegeven en de verkoper ging erover nadenken.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
06-05-2019 20:44
Bedoel jij met Randstad dan eigenlijk Amsterdam, huismuziek, of is dat bod zo ver boven de vraagprijs ( :bonk: ) buiten Amsterdam?
Met zulke bedragen overbieden gebeurt tegenwoordig ook buiten Amsterdam. In Nijmegen, bijvoorbeeld. Al paar keer meegemaakt dat er zo'n €40.000 boven vraagprijs geboden wordt...

Als je echt leuk wil wonen op een goede locatie, heb je minstens €400.000/€450.000 nodig.
Alle reacties Link kopieren
Vavavoem schreef:
06-05-2019 20:26
Volgens mij is dat ontzettend moeilijk in de randstad, toch?

Ik zie anders behoorlijk wat huizen lang in de verkoop staan. Zelfs in Amsterdam zie ik panden tussen de 3 en 4 ton staan die al een paar maanden te koop staan.
Hier even kleine verbazing: gisteren is onze woning in de verkoop gegaan en nu vrijdag al 3 bezichtigingen!! O_O. Wist niet dat het zo snel zou gaan!

Nu hopen dat ie ook gelijk verkocht is. Dat zou helemaal geweldig zijn!
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat het snel gaat, @lindybopophelia.

Wij hebben vandaag een overbruggingshuis bekeken. Wij zijn koopwoningvrij, maar vanaf 1 juni ook dakloos (we huren momenteel een vakantiewoning). We gaan nu de voorwoning van een joekel van een boerderij huren. Echt heel gaaf. En, ik heb vandaag een openingsbod uitgebracht op de woning waar we uiteindelijk willen wonen. Prijs onder voorbehoud van financiering en bouwtechnische keuring per 1 augustus.

Spannend! :whistle:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven