Heeft iemand hier het HEMNES bedbank van IKEA?

16-05-2019 10:51 37 berichten
Mijn beide zoons zijn toe aan een nieuw bed. Het zijn 2 pubers en nu zit ik te denken aan het Hemnes bed van IKEA. Ook omdat je die kunt ombouwen naar een 2 persoonsbed. Maar nu zie ik dat het bed maar 80 cm breed is. Slaapt hij comfortabel? En is hij ook geschikt voor bijna volwassen posturen? Heeft iemand ervaring met dit bed? In de reviews kom ik niet echt tot het antwoord.
Wie niet. ;-) Super leuk bed.

Oke, ik niet... nog.

Maar alleen omdat de matras breedte 80 centimeter is en we 2 hele goede matrassen van 90 hebben. Die duurder waren dan het Hemnes bed nu kost.
Alle reacties Link kopieren
hier ook onlangs voor puber gekocht, is er superblij mee.
Heel degelijk is ie niet maar dat verwacht je ook niet voor die prijs. Geen spijt van in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het prima slapen, niets mis met een 80cm bed. Als je echt heel vaak van plan bent tussen 1-persoons en 2-persoons bed te switchen (bijv paar keer per week), zou ik hem niet aanraden. Daarvoor is hij niet degelijk genoeg op de lange termijn.
Let er wel op welke matrassen je erbij koopt. Als suggestie geven ze een 10cm dik matras. Dat ligt prima als je op het 1-persoons bed ligt (2x10=20cm), maar als los matras (in de uitgeschoven optie) ligt het net niet fijn.
coravanmora schreef:
16-05-2019 10:58
hier ook onlangs voor puber gekocht, is er superblij mee.
Hij is dus wel geschikt voor een zo goed als volwassen postuur? Mijn oudste is 18 en woont nog wel even thuis.

Mocht er wat serieuse verkering komen dan is ook wel makkelijk dat je er een 2 persoons bed van kan maken en als ze uit huis gaan en ze het bed niet meewillen vind ik hem ook mooi en functioneel als opberg en logeerbed.
Wat is een bijna volwassen postuur? Zijn ze lang? Mijn broer (1.90) slaapt er bij mijn moeder wel eens in als hij gaat stappen, prima voor een nachtje, maar niet voor langer. Even gevraagd net.
Voor een volgroeide puper/jongvolwasse zou ik dit niet kopen.
masatu schreef:
16-05-2019 11:10
Ik vond het prima slapen, niets mis met een 80cm bed. Als je echt heel vaak van plan bent tussen 1-persoons en 2-persoons bed te switchen (bijv paar keer per week), zou ik hem niet aanraden. Daarvoor is hij niet degelijk genoeg op de lange termijn.
Let er wel op welke matrassen je erbij koopt. Als suggestie geven ze een 10cm dik matras. Dat ligt prima als je op het 1-persoons bed ligt (2x10=20cm), maar als los matras (in de uitgeschoven optie) ligt het net niet fijn.
Bedankt! Deze info vind ik dus niet echt in de reviews. Hij zal niet vaak uitgeschoven worden maar vind het heel gemakkelijk dat die optie er is.
Lucifer2018 schreef:
16-05-2019 11:12
Voor een volgroeide puper/jongvolwasse zou ik dit niet kopen.

Ik ook niet. Vind het ook geen puber/jong volwassen mannen bed eigenlijk.
Hij is 1,80 m, gewicht ongeveer 75 kg. Lastig denk dat we misschien toch voor ander bed moeten gaan.
Alle reacties Link kopieren
In principe kan je er ook een 90cm matras op leggen. Dan staat de lade alleen 10 cm uitgeschoven. Alleen het 2e matras voor de logeerpartijen is dan een pietsje lastiger.
Leg er een 80 cm matras onder zie je er niets van, maar naast elkaar ligt het een stukje op de rand.
Dan is de overweging hoe vaak gaat er gelogeerd worden. ;)
Dat is toch echt een kinderbed?
Alle reacties Link kopieren
Take-a-Break schreef:
16-05-2019 11:14
Bedankt! Deze info vind ik dus niet echt in de reviews. Hij zal niet vaak uitgeschoven worden maar vind het heel gemakkelijk dat die optie er is.
Ter aanvulling: mijn (inmiddels) man heeft er ook regelmatig op geslapen. Maar, omdat hij lang is (1,95m), sliep hij wel altijd op het uitgeschoven gedeelte zodat hij zijn voeten een beetje over de rand kon uitsteken. Op het normale bed kan dit niet door de ledikantvorm. Inmiddels hebben we dus een 2-persoonsbed van 2,20m lang ;-)
Als je puberzonen ook die lengte hebben (of krijgen), zou ik dus niet gaan voor dit bed.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
16-05-2019 11:18
Dat is toch echt een kinderbed?
In studentenland zeer populair om op krappe kamers toch een mogelijkheid voor logés te hebben!
Heb hem zelf ook gehad tot mijn 21e! Als ik alleen sliep was het een prima een persoonsbed en als mijn vriend kwam slapen schoof ik ‘m binnen 10 seconde uit. Ideaal.
80cm breed is hier geen probleem. Maar mijn kinderen zijn een stuk jonger.
Overigens heeft Ikea meerdere soortgelijke bedden, die ook uit te schuiven zijn tot een tweepersoonsbed, die je zonen misschien mooier vinden.
Hier had dochter voorkeur voor het Hemnes bed, terwijl zoon toch liever een andere versie had (Flekke).
Rosalind schreef:
16-05-2019 11:26
80cm breed is hier geen probleem. Maar mijn kinderen zijn een stuk jonger.
Overigens heeft Ikea meerdere soortgelijke bedden, die ook uit te schuiven zijn tot een tweepersoonsbed, die je zonen misschien mooier vinden.
Hier had dochter voorkeur voor het Hemnes bed, terwijl zoon toch liever een andere versie had (Flekke).
De Flekke is inderdaad ook een mooie optie omdat hij aan de achterkant ook laag is en er een voet uit kan steken. ;-)
Ik zou ook voor ander minder kinderlijk model gaan en wel 90 cm breed op zijn minst.
Mijn dochter heeft hem ook. In de praktijk gebruikt ze hem als tweepersoonsbed en heeft daar lekkere dikke matrassen op. Het is wel een bed wat je niet overal zet omdat het een ombouw heeft. Daarnaast is het een bed wat snel kraakt ookal draai je alles weer vast.
Als ik had geweten dat het meteen een tweepersoonsbed zou worden had ik een gewoon tweepersoonsbed gekocht.
Ik logeer wekelijks een nachtje op een Brimnes. Die is dan iets uitgeschoven, er ligt een matras van 90cm breed op. De matras is ook van de Ikea, de Hyllestad.
En ik moet zeggen, ik lig dan erg lekker! Met mijn 85kg en zenuwaandoening aan schouders en nek (!) slaap ik er goed op.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hebben jaren op dat bed geslapen in hun vakantiehuis en ik heb ze nooit horen klagen dat het een te krap bed was.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
masatu schreef:
16-05-2019 11:20
In studentenland zeer populair om op krappe kamers toch een mogelijkheid voor logés te hebben!

Ik ben geen student, maar slaap al jaren op dat bed. Eerst alleen, nu met vriend.

We wonen in een kleine studio waar geen plek is voor zowel een bank als een bed. Wij maken van de bank dus iedere avond een bed. Niks mis mee, ik zou 'm zeker aanraden. Er is ook behoorlijk wat opbergruimte in de lades.
Lucifer2018 schreef:
16-05-2019 12:01
Ik zou ook voor ander minder kinderlijk model gaan en wel 90 cm breed op zijn minst.

Wat is er kinderlijk aan?
Alle reacties Link kopieren
Take-a-Break schreef:
16-05-2019 11:11
Hij is dus wel geschikt voor een zo goed als volwassen postuur? Mijn oudste is 18 en woont nog wel even thuis.

Mocht er wat serieuse verkering komen dan is ook wel makkelijk dat je er een 2 persoons bed van kan maken en als ze uit huis gaan en ze het bed niet meewillen vind ik hem ook mooi en functioneel als opberg en logeerbed.
Waarom geen 140 bed dan? Kan echt prima met 2 en ligt waarschijnlijk comfortabeler dan 80 cm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven