Verduisterende gordijnen. Wat werkt nou echt?

16-05-2019 11:24 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze meervoudig beperkte zoon van 7 is de afgelopen weken weer heel vroeg wakker. Als de zon opkomt. En blijft dan jengelen totdat een van ons komt. Beheurlijk vermoeiend. We denken dat het met het licht te maken heeft.

Zijn slaapkamer heeft 3 grote ramen. We hebben nu verduisterende rolgordijnen in antraciet (zijn kozijnen zijn dat ook) maar daar komt toch nog teveel licht langs.

Wat werkt nou echt?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Gordijnen
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Rolluiken..
Alle reacties Link kopieren
Rolgordijnen combineren met verduisterende overgordijnen.
Dat hielp in ons vorige huis erg goed. Overdag was de slaapkamer ook pikke donker te maken (man had om de week nachtdienst).

Je kunt ook overwegen rolluiken (buitenkant huis dus) te nemen.
Rolluik naar beneden aan de buitenkant, rolgordijnen naar beneden aan de binnenkant. Dan komt er denk ik ook niet veel licht meer langs op.
Ik lees even mee @ nachtdiensten
Alle reacties Link kopieren
Verduisterende rolgordijnen icm gordijnen
Dubbel gevoerde gordijnen.

https://gordijnen.com/gevoerde-gordijnen/
Hou extra kwantum of de hema in de gaten die hebben soms maakkosten gratis.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 11:43
69.59% gewijzigd
Ik had in mijn vorige huis verduisterende gordijnen van de HEMA. Was er erg blij mee.
Maar ik heb voor de slaapkamerramen 3 grote foamboarden op maat gesneden, klitteband rondjes op het kozijn en op het board en het is pikkedonker. Omdat die boarden stijf, stevig en licht zijn, zijn ze ideaal als voorzetborden.

Ook ideaal voor tijdens migraineaanvallen.
anoniem_370054 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 12:07
Reden: Doos
20.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Verduisterende overgordijnen er indd bij. Hier ook met rolgordijnen en erg donker. Of indd rolluiken aan de buitenkant.
Gewone verduisterende gordijnen :)
Of de ramen afplakken met zwarte vuilniszakken als je echt met de handen in het haar zit.

Losse rolgordijnen zijn vrij kansloos.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
16-05-2019 11:40
Waarom gaat ie jengelen? Onze peuter vraagt 1x of ie dr uit mag en gaat dan in de huiskamer spelen. Kan je dat niet met je kind afspreken?

Maar ik heb voor de slaapkamerramen 3 grote foamboarden op maat gesneden, klitteband rondjes op het kozijn en op het board en het is pikkedonker. Omdat die boarden stijf, stevig en licht zijn, zijn ze ideaal als voorzetborden.

Ook ideaal voor tijdens migraineaanvallen.
Lees je over het meervoudig beperkt heen? Zoon kan niet zelfstandig uit bed en ook niet praten volgens mij....
vivapimpelmees wijzigde dit bericht op 16-05-2019 11:45
0.98% gewijzigd
Weet je zeker dat het door de gordijnen komt? Hier worden we rond die tijd wakker van eksters meeuwen en kraaien die elkaar de tent uitvechten,
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 11:45
3.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
16-05-2019 11:40
Waarom gaat ie jengelen? Onze peuter vraagt 1x of ie dr uit mag en gaat dan in de huiskamer spelen. Kan je dat niet met je kind afspreken?
Ik denk dat TO graag zou willen dat ze zulke afspreken zou kunnen maken.

TO, wij hebben rolluiken. Pikkedonker!
Zelf heb ik verduisterende rolgordijnen (werkt inderdaad niet 100%) en gewone 'hang'gordijnen daar nog overheen. Staat ook aangekleder, en je hebt het verduisterende effect dan helemaal.
Rolluiken aan de buitenkant. Werkt perfect!
Alle reacties Link kopieren
Gordijnen met een zware verduisteringsvoering erachter genaaid. Van muur tot muur en van vloer tot plafond, anders komt er onder en boven en links en rechts nog licht doorheen. Dat werkt echt heel goed.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
GlitterCupcake schreef:
16-05-2019 11:40
Waarom gaat ie jengelen? Onze peuter vraagt 1x of ie dr uit mag en gaat dan in de huiskamer spelen. Kan je dat niet met je kind afspreken?

Maar ik heb voor de slaapkamerramen 3 grote foamboarden op maat gesneden, klitteband rondjes op het kozijn en op het board en het is pikkedonker. Omdat die boarden stijf, stevig en licht zijn, zijn ze ideaal als voorzetborden.

Ook ideaal voor tijdens migraineaanvallen.
En hop, meteen je oordeel klaar. Fijn dat het bij jullie top geregeld is.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
16-05-2019 11:40
Waarom gaat ie jengelen? Onze peuter vraagt 1x of ie dr uit mag en gaat dan in de huiskamer spelen. Kan je dat niet met je kind afspreken?
Hij gaat jengelen omdat hij zelf niet zoveel kan. Hij kan door een dwarslaesie niet uit bed en niet zelfstandig zitten. En hij kan idd niet praten. En zichzelf heel lastig zelf vermaken behalve met de ipad. Maar om hem nou om 5u/half 6 al de ipad te geven... Bovendien willen we graag dat hij wat langer slaapt want hij is zichtbaar moe 's avonds en voor ons is het ook erg vroeg. En het is geen tijdelijk probleem zeg maar waar hij uit gaat groeien.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
16-05-2019 11:44
Weet je zeker dat het door de gordijnen komt? Hier worden we rond die tijd wakker van eksters meeuwen en kraaien die elkaar de tent uitvechten,
Ik denk het wel. In de winter hebben we er geen last van.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Rolluiken.
boannan schreef:
16-05-2019 11:59
Hij gaat jengelen omdat hij zelf niet zoveel kan. Hij kan door een dwarslaesie niet uit bed en niet zelfstandig zitten. En hij kan idd niet praten. En zichzelf heel lastig zelf vermaken behalve met de ipad. Maar om hem nou om 5u/half 6 al de ipad te geven... Bovendien willen we graag dat hij wat langer slaapt want hij is zichtbaar moe 's avonds en voor ons is het ook erg vroeg. En het is geen tijdelijk probleem zeg maar waar hij uit gaat groeien.


Ja kut heel erg sorry! Ik zat echt niet goed te lezen en wil je niet kwetsen. Sorry.

Ik ga maar even poetsen i.p.v. dingen typen. Excuus. Ik schaam mij.
Alle reacties Link kopieren
De gordijnen die kant en klaar worden verkocht bij leenbakker ect. zijn 70% die noemen ze al verduisterend :( Je heb meerdere opties bijv. rolgordijnen of rolluiken aan de buitenzijde voorkomt geluid, licht en opwarming.

een verduisterend rolgordijn is de goedkoopste oplossing en de bestaande gordijnen laten hangen. Bij goedkopere verduisterende rolgordijnen kun je slimmer een donkere kleur nemen hierbij is de kans dat hij goed verduisterd beter.
anoniem_272131 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 12:06
20.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind rolluiken wel een mooie strakke optie. Deze bijvoorbeeld. Zulk soort kozijnen hebben we namelijk http://villastar.nl/2015/wp-content/upl ... uiken3.jpg
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
edda8 schreef:
16-05-2019 12:04
De gordijnen die kant en klaar worden verkocht bij leenbakker ect. zijn 70% die noemen ze al verduisterend :( Je heb meerdere opties rolgordijnen of rolluiken aan de buitenzijde voorkomt geluid, licht en opwarming.

een rolgordijn is de goedkoopste oplossing en de bestaande gordijnen laten hangen.
In de OP staat toch echt duidelijk dat er al verduisterende rolgordijnen maar dat die nog teveel licht doorlaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven