Hitte werende raamfolie

16-05-2019 11:53 16 berichten
Met dank aan het 'verduisterende gordijnen' topic...
Ik wil er dit jaar werk van maken om mijn huis koeler te laten zijn in de zomer. Ik houd al alle gordijnen veel dicht, boven zijn dat verduisterende gordijnen.

Welk folie werkt echt om warmte buiten te houden? Wie heeft hier ervaring mee?
Kijk er wel mee uit, want de ramen die ik had op mijn slaapkamer (in mijn ouderlijk huis) zijn erdoor gebarsten.

Weet niet welk folie dat was, maar anderen kunnen je vast verder helpen :)
Ik lees eventjes mee
Ik ook. Zit er aan te denken om gewoon een isolerende ondervloer tegen de ramen te plakken, met de folie jaar binnen, zodat de koelte van de nacht hopelijk lekker in de kamer blijft.
Ja, lelijk, maar de kinderkamer staat vanaf het middaguur tot zonsondergang in de volle zon en de temperatuur is nu al niet te houden
TijdvoorTaart schreef:
16-05-2019 12:07
Ik ook. Zit er aan te denken om gewoon een isolerende ondervloer tegen de ramen te plakken, met de folie jaar binnen, zodat de koelte van de nacht hopelijk lekker in de kamer blijft.
Ja, lelijk, maar de kinderkamer staat vanaf het middaguur tot zonsondergang in de volle zon en de temperatuur is nu al niet te houden
Boven wil ik inderdaad best voor een lelijke oplossing, de gordijnen zijn toch dicht. Maar beneden wil ik nog wel naar buiten kunnen kijken :)
Alle reacties Link kopieren
Wees voorzichtig bij HR+ of HR++ glas.

https://www.raamfolie-winkel.nl/nl/folie-plakken-hr
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
16-05-2019 12:07
Ik ook. Zit er aan te denken om gewoon een isolerende ondervloer tegen de ramen te plakken, met de folie jaar binnen, zodat de koelte van de nacht hopelijk lekker in de kamer blijft.
Ja, lelijk, maar de kinderkamer staat vanaf het middaguur tot zonsondergang in de volle zon en de temperatuur is nu al niet te houden
Als de warmte niet gereguleerd kan worden, kan dit mogelijk leiden tot glasbreuk. Zoek het dus goed uit of dit kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik had gewoon aluminiumfolie aan de BUITENkant van het raam geplakt in mijn oude huis. Binnenkant wordt te heet en kan dan breken. Hielp goed!
-
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook folie op de ramen. Werkte prima totdat het raam barstte. Zou het je dus niet aanraden..
Hier ook kinderkamer in de zon. Ik heb een verduisterend rolgordijn, daarover verduisterende gordijnen en buiten een zonnescherm. Werkt erg goed!
rosings schreef:
16-05-2019 12:08
Boven wil ik inderdaad best voor een lelijke oplossing, de gordijnen zijn toch dicht. Maar beneden wil ik nog wel naar buiten kunnen kijken :)
Beneden hebben wij gelukkig zonwering, want daar wil ik idd ook geen lelijke folie plakken.

Dahlia, bedankt voor de tip en de link. Ik vraag me of af isolatiefolie gevaarlijk is als je het met de isolerende laag naar binnen plaatst, want in theorie wordt de warmte van buiten dan niet terug je raam in weerkaatst, maar het is zeker de moeite waard me hier wat verder in te verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
De zon niet op je ramen laten schijnen werkt het beste. Screens bijvoorbeeld of een zonnescherm. Als je screens duur vind, kun je ook van screenstof panelen laten maken die je met tourniquets op de kozijnen vastzet.
Als het buiten warmer is dan binnen, dan ramen en deuren dicht houden en ook alle tussendeuren goed dicht houden.
.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Phloxx schreef:
16-05-2019 12:28
Ik had gewoon aluminiumfolie aan de BUITENkant van het raam geplakt in mijn oude huis. Binnenkant wordt te heet en kan dan breken. Hielp goed!
Is denk ik erg effectief om de warmte buiten te houden, maar wij hebben nogal een grote raampartij en de zon er vol op... Ben bang dat iedereen die hier de straat in rijdt verblind wordt door onze bovenverdieping als we dat zouden doen
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
16-05-2019 13:55
Is denk ik erg effectief om de warmte buiten te houden, maar wij hebben nogal een grote raampartij en de zon er vol op... Ben bang dat iedereen die hier de straat in rijdt verblind wordt door onze bovenverdieping als we dat zouden doen
Zo zeg, inderdaad!
Ik vind ook wel erg onverzorgd ogen. Waarom niet screendoek op maat laten maken? Heb ik ook, scheelt heel veel, ziet er netjes uit en kun je jaren en jaren gebruiken. Maar goed, dat is wel een echte uitgave van een paar honderd euro.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
beneden aan de achterkant heb ik een luifel die naar beneden kan (heet dat zo? ) daar kan ik er voor de voorkant ook wel 1 voor kopen tweedehands even opmeten vanavond.

Boven zal ik even kijken of er HR of iets in het raam staat. Buiten zou natuurlijk beter helpen, maar daar kan ik niet bij :).

Geen positieve ervaringen met folie? of andere goede koelhoud tips?
Ik ben er uit; wij gaan voor radiotorfolie. Heb het nagekeken, maar wij hebben geen HR code in het raam, dus geen breukrisico, maar we gaan toch eerst proberen of het werkt om de reflecterende kant naar binnen te plaatsen. We willen onze buren niet verblinden en dan maak ik op de achterkant een leuke tekening zodat je niet tegen zo'n wit geheel aankijkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven