Overnemen luxaflex koophuis

22-05-2019 09:12 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Als het goed is kopen wij volgende week ons eerste huis (financiën moeten nog rond). De eigenaren waarvan wij het huis gaan kopen hebben een aantal zaken ter overname aangeboden, waaronder luxaflex die wij willen gaan overnemen.
Het gaat om specifieke maten (in een erker, 4 of 5 losse delen om het passend te maken) en in een andere ruimte ook nog 5 (4 kleine delen en 1 grotere luxaflex). Het ziet er zeer netjes uit en het is opgehangen door een bedrijf. Maar nu... wat gaan we daarvoor geven? Ik heb geen idee wat ze ervoor willen hebben, maar als zij ons nu gaan vragen wat we willen geven? Waar zetten we dan op in?
*ik weet niet hoe oud het is
Erger je niet, verwonder je slechts.
Alle reacties Link kopieren
Als het speciaal voor dat huis is gemaakt, past het nergens anders, dus alleen in dit huis heeft het waarde. En dan heeft het voor jou enkel waarde als het iets is wat jij ook mooi vindt.
Wat zou je zelf aan zoiets uitgeven als je het nieuw moest kopen? Een percentage daarvan zou ik willen betalen, omdat het ook tweedehands is. Dus, even onderzoek doen naar de nieuwwaarde van zoiets.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Vraag wat ze ervoor willen hebben en bedenk dan of je dat er voor over hebt.Niet zelf een voorstel doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst kijken wat het ongeveer zou kosten om het zelf nieuw te kopen.
Dan heb je idee van waarde en kun je zelf ook bedenken wat het jou waard is dat de luxaflex die er nu hangen ook blijven.
Zelf kunnen ze er waarschijnlijk niets meer mee dus de hoofdprijs hoef je er ook niet voor te betalen.
Alle reacties Link kopieren
ava75 schreef:
22-05-2019 09:15
Vraag wat ze ervoor willen hebben en bedenk dan of je dat er voor over hebt.Niet zelf een voorstel doen.
En daar begint het mee, inderdaad. Degene die iets te koop aanbied, noemt een prijs. Zo gaat dat overal. En daarna is het aan jullie om akkoord te gaan of om een tegenvoorstel te doen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Is dat niet ontzettend smerig als het er al langer hangt, of hebben ze dat reepje voor reepje schoongemaakt?
In een nieuw huis zou ik voor nieuwe spullen gaan en geen ouwe meuk overnemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had al even op de website van het betreffende bedrijf gekeken, maar daar gaat alles per offerte. Goed om te weten dat we hen eerst een prijs voorstel laten doen. We hebben al besloten de keukenapparatuur en de overige gordijnen etc. niet over te nemen. Die luxaflex is gewoon netjes en hangt er strak en op maat in. Ik weet niet of ik direct zelf hiervoor had gekozen, maar het is prima ter overname en op de lange duur eens te kijken voor iets anders.
Erger je niet, verwonder je slechts.
Alle reacties Link kopieren
Als het er smerig o.i.d. uit had gezien hadden we het uiteraard niet overgenomen.
Erger je niet, verwonder je slechts.
Alle reacties Link kopieren
zomermeiske schreef:
22-05-2019 09:19
We hebben al besloten de keukenapparatuur en de overige gordijnen etc. niet over te nemen.

Keukenapparatuur hoort toch gewoon bij de keuken - en dus bij het huis?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-05-2019 09:18
In een nieuw huis zou ik voor nieuwe spullen gaan en geen ouwe meuk overnemen.
Ja maar jij hebt geld zat, ieder ander moet echt wel op zn centen letten.
ik geef mn bek ook maar een douw
Wat staat er in de lijst over de spullen. Wat is er bij de koop inbegrepen? Wij hebben het in overleg gewoon laten hangen, omdat het speciaal voor het huis is.
oude huiseigenaar kan er niets meer mee he
dus niet te veel geven
De vorige eigenaar van ons huis had alle raambekleding gewoon laten hangen (na navragen; wij vonden het prima) en ook alle lampen.
Daar hebben we niks voor betaald.
We hebben wel wat andere dingen overgenomen (meubels en wat kasten) maar we hadden niet veel toen we hier kwamen en het was tegen gering bedrag. Het scheelde de vorige eigenaar namelijk nogal met verhuizen, dus voor iedereen een win-win.
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet jij dat het door een speciaal bedrijf is opgehangen?
Je kunt online ook op maat bestellen en het daarna zelf ophangen.

Ik zou vragen wat ze er voor willen hebben. Is het een hoog bedrag dan zou ik vragen of ze de factuur kunnen overleggen. Je ziet dan hoe oud het is en wat het heeft gekost.
Ook zelf even online kijken wat de prijs is.

Voor originele luxaflex, dus van het merk luxaflex, in goede staat. Plus aankoopbewijs aanwezig.
Tussen de 1 en 3 jaar oud 40 tot 50%
Bij 10 jaar oud niet meer dan 75 euro.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn een aantal zaken die ze laten staan (oa werkbank in de berging), dit staat echt omschreven als 'ter overname' en dat benoemden ze bij het tekenen van het voorlopig koopcontract ook nog eens.
Met keukenapparatuur bedoel ik koelkast en vriezer trouwens; overig blijft inderdaad gewoon staan!
Inderdaad, ze zullen we in een nieuw huis niks meer mee kunnen vanwege de (zeer) specifieke maten. Ook goed om in het achterhoofd te houden.
Ben zo benieuwd wat ze ervoor vragen.. ik kan er gewoon geen goede inschatting van maken.
Erger je niet, verwonder je slechts.
Alle reacties Link kopieren
Zij zeiden toen dat ze het al eens hadden opgehangen maar dat het niet goed paste o.i.d. en toen na veel bellen en gedoe is dat bedrijf gekomen om het goed op te hangen.. dat was het verhaal.
Erger je niet, verwonder je slechts.
Bij ons zat het ook bij de prijs van het huis in. Vermoed wel dat het op dat moment al 15 jaar oud was maar het functioneerde en zag er prima uit. Inmiddels willen we eigenlijk wel wat anders maar ik vind dit een lastige zoektocht en lopen tegen allerlei dingen aan.

Als je ervoor moet betalen zou ik de prijs die het gekost heeft delen door het aantal jaren dat het er gehangen heeft en dat aan de verkoper betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap nooit zo goed waarom mensen nog geld willen voor (soms jaren oude) spullen waar je na je verhuizing niks meer mee kunt. Wij hebben vorig jaar ons huis verkocht en het kwam niet eens bij ons op om geld te vragen voor de op maat gemaakte luxaflexen (2 grote voor de huiskamer en een wat kleinere voor de keuken). Ook het pas 3 jaar oude zonnescherm, de plissee hordeur, alle horren, lampen enz. hoorden wat ons betrof gewoon bij de prijs in. De kopers wilden dolgraag nog wat kasten, dus die kregen ze. Scheelde ons weer een belletje naar de kringloop.

On topic: ik zou ook even wachten wat ze er zelf voor vragen. En als het je dat waard is (en je ze mooi vindt) kun je het doen. Scheelt jou zelf weer een zoektocht. Het is enorm druk in de bouw (breedste zin van het woord), dus mss weken of maanden wachten op nieuwe is ook niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
De verkoper van ons huis had echt de hoofdprijs genoemd (na de sleuteloverdracht) na discussie aangegeven dat ze er €.. voor konden krijgen of even moesten langskomen om het eruit te schroeven.

Vraag wat ze ervoor willen en Inderdaad niet teveel voor betalen, het is niet nieuw en past nergens anders. Het is voor hen fijn als ze er niet iets leuks voor krijgen maar het hoeft geen verdienmodel te zijn ;-)
Ik zou er niks voor betalen. Het gaat om relatief superkleine bedragen die normaal gesproken in het huisbedrag zijn opgenomen. Ik zou iets zeggen als "Jullie mogen de oude luxaflex wel laten hangen, dan hebben we even wat voor tijdelijk". Dat hebben wij ook gedaan, met ook echt de verwachting dat het tijdelijk was en we nieuwe gingen ophangen. Dat is er alleen nooit van gekomen en het is wel best zo :-)
Alle reacties Link kopieren
Als jullie het niet overnemen moeten ze het zelf verwijderen en weggooien. Dus alles wat jullie betalen is voor de verkopers mooi meegenomen.
Wintertime16 schreef:
22-05-2019 10:20
Als jullie het niet overnemen moeten ze het zelf verwijderen en weggooien. Dus alles wat jullie betalen is voor de verkopers mooi meegenomen.
Er zijn ook mensen die er de moeite voor doen om de luxaflex er echt wel af te halen en weg te gooien als ze vinden dat ze er niet genoeg voor krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er echt niet veel voor geven hoor. Kom op zeg, ze kunnen niks meer met die luxaflex dus het hoort in feite gewoon bij het huis. Ik vind het inhalig om er per se geld voor te willen hebben. Toen we ons appartement kochten hebben we de vloerbedekking in de woonkamer overgenomen. Achteraf spijt van want veel te veel voor betaald. Bij de aankoop van ons vorige huis konden we een simpele grenen keukentafel/stoelen en badkamerkastje overnemen. Voor 750 euro :-? . Toen we aangaven dat ze het dan konden meenemen waren ze nog beledigd ook. Later vonden we tussen de papieren nog een factuur van het betreffende badkamerkastje: 80 gulden (gùlden ja). Mensen die nog ergens geld voor vragen proberen je vaak nog op te lichten ook. Ik doe het niet meer, als je er geld voor wil dan neem je het maar mee.

Wij hebben vanalles laten staan en hangen in ons oude huis, van luxaflex tot rookmelders en koelkast. Ik had het niet meer nodig en zij waren er blij mee. Echt niet dat ik daar geld voor heb gevraagd en heb zelf ook niks hoeven betalen voor sommige spullen in ons nieuwe huis. Je kunt mensen ook gewoon eens iets gunnen ookal is het geen familie.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben destijds op maat gemaakte houten luxaflex in de woonkamer en keuken (5 stuks), 3 rolgordijnen boven, een zonnescherm van 5 meter en een parasol overgenomen van de vorige bewoner voor €150,- Hij hoefde niet de hoofdprijs maar wilde het ook niet helemaal gratis weggeven.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven