Nieuwe keuken, waar?

22-05-2019 14:32 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe woning, nieuwe keuken!
We hebben nooit eerder een nieuwe keuken aangeschaft en ik zie door de bomen het bos niet meer.
Zoveel keukenboeren, zoveel aanbod, zoveel keuzes.
Ik hoop dat jullie tips hebben!
- waar raden jullie ons aan een keuken te kopen?
- ik weet dat je flink kunt onderhandelen over de prijs, hoe werkt dat? Hoe weet je dat je een oké prijs betaalt?
- kochten jullie de apparatuur bij dezelfde winkel?
- waar koop je voor een goede prijs een natuursteen blad? (Of is dat helemaal niet handig?)
- raden jullie een quooker aan?
-los fornuis met oven of inbouw?
- zijn Ikea keukens een aanrader?
- 2 spoelbakken, handig of zonde van de ruimte?

Wij zoeken een hoogglans keuken zonder handgrepen in een hoekopstelling.
Ikea keuken met niet Ikea apparatuur en niet Ikea blad?

Het gaat om een jaren 30 huis, voor de beeldvorming. De vloer is granito (heet dat zo? Zwart wit gespikkeld steen).

Ik lees jullie ervaringen/tips graag!
Alle reacties Link kopieren
* hoogglans wit
Alle reacties Link kopieren
Niet bij de Mandemakers oplichtersgroep.
Ga naar een keukenzaak die vaste prijzen hanteren.
Ga voor goede apparatuur, en geen budgetmerk.
Quooker, heel handig. Verbruikt wel veel stroom?
Inbouw natuurlijk. Los fornuis en koelkast ziet er niet uit in een mooie nieuwe keuken.
Ikea keukens zijn prima qua kwaliteit.
2 spoelbakken vind ik zonde van de ruimte. Je neemt toch een vaatwasser?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
het ligt volkomen aan je budget maar ik zou zeker ook kijken naar een complete maatwerk keuken, dus speciaal voor jullie ontworpen /gemaakt.

Daarnaast: JA! Je wil een quooker!!!
Alle reacties Link kopieren
Misschien een lokale keukenboer? Zzp’er? Als ik mn keuken zou vervangen:
Geen bovenkastjes
Afzuigding geïntegreerd in werkblad
Granieten/natuurstenen blad
Inductie extra groot (zag laatst op fb een hele mooie.. met grillfunctie)
2 ovens, waarvan 1 stoomoven
Quooker
Vaatwasser
Alle reacties Link kopieren
Ikea keuken is ok, maar om alles goed samen te stellen is heel veel werk. En het advies wat ik in Ikea kreeg vond ik mwa.
Ik heb uiteindelijk voor een Tulp keuken gekozen. Stukje duurder maar zeer goede service, perfect geplaatst in de tijd die er voor stond. Ze leverden ook een heel technisch plan aan mbt aansluitingen en elektriciteit e.d.
Bij het samenstellen van de keuken en het maken van de offerte, kregen we een week bedenktijd. Als we binnen die week de order vast legden, kregen we een korting. Dat vond ik een net voorstel. Ik voelde me zeker niet 'onder druk gezet'. Omdat wij zeker van onze zaak waren heb ik op dat moment heel brutaal gevraagd hoeveel meer korting we kregen als ik ter plaatse mijn handtekening zou zetten. En dat leverde een zeer leuke extra korting op.
Ik had enkel een kookplaat nodig en die heb ik ook via hen gekocht. Ik heb wel spijt dat ik niet voor een grotere plaat gegaan ben. Handiger als je vaak uitgebreid en met grote pannen kookt. Tulp heeft trouwens al de apparatuur die ik al had ook ingebouwd en aangesloten.
Quooker zeker doen! 2 spoelbakken is zonde van de ruimte (als je een vaatwasser inbouwt).
oudblond wijzigde dit bericht op 22-05-2019 14:52
4.60% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Aha. Een Quooker dus. Schrijf m op de lijst.

Ja, uiteraard een afwasmachine. Zie wel eens twee bakken bij mensen en dacht dan; zou dat handig zijn? Hmm. Of een grote en een kleine bak ernaast (voor de vaatdoek enzo).

Niet naar Mandemakers. Goede tip, die slaan we over.

Met een los fornuis bedoel ik zo’n Smeg (achtig) fornuis met 6 pitten en oven. Vind ze mooi!

Budget, tja... geen idee hoe die prijsverschillen zijn. Niet cheapy budget en niet loeiduur :lol:
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je ook nog wat aan de tips uit dit topic:

klussen/nieuwe-keuken/list_messages/440674
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben gewoon elke keukenzaak in de stad bezocht. We hebben gezegd dat we een budget hadden van €4000,- (wel zelf geplaatst) en dat we daar een hoekopstelling voor wilden, vaatwasser, koelkast, kookplaat, combi oven, , wasbak, kraan, aanrechtblad (geen graniet en geen waterkering). Extra hoge kastjes (en daarmee ook een extra hoge vaatwasser) en extra stootvast ivm kleine kinderen en driewielers. Alle kastjes en lades softclose.
Al met al hebben we uiteindelijk €4600 betaald voor de keuken.

Lijkt een beetje op deze maar dan met drie hoge bovenkastjes en een hogere kast met een oven i.p.v. magnetron.
https://images.app.goo.gl/GRwKm14x8Xi3L9to8
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de greeploze keuken van ikea. We zijn er erg tevreden over. Strak, tijdloos en stevig. We hebben hem uitgezocht in de winkel, daarna is er een man van ikea langsgeweest voor inmeten. Alles is geleverd en onze aannemer heeft hem geplaatst. Wij hebben ook een jaren 30 woning en hij kon dan waar nodig ter plekke dingetjes zo doen dat het in de ruimte paste (scheef huis, rare hoekjes). Daarnaast hebben wij los een betonnen blad gekocht op maat gemaakt en die ook apart geplaatst is. Overigens zijn wij zelf hier niet tevreden over, het is heel gevoelig materiaal. Apparatuur van de ikea zelf, ben er erg tevreden over.

Al met al, een ikea keuken is echt heel goed voor de prijs, maar dan heb je natuurlijk niet alles super de luxe. In combinatie met het dure luxe blad maakt het voor ons toch weer iets specialer.
flamingo35 schreef:
22-05-2019 14:32

- ik weet dat je flink kunt onderhandelen over de prijs, hoe werkt dat? Hoe weet je dat je een oké prijs betaalt?
Grotendeels flauwekul.
Keukenboer A zegt ‘deze keuken kost 20.000 euro maar als je nu tekent kost ie 12.000 euro’.
Keukenboer B zegt ‘deze keuken kost 12000 euro en dat is de vaste prijs. ‘
Gaat om dezelfde keuken.

De koper bij A loopt op alle verjaardagen op te scheppen dat hij zo geweldig onderhandeld heeft. De koper bij B haalt zijn schouders erover op.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja stom: mijn huidige keuken is van mandemakers (ander huis gekocht). Mij viel op dat de maatvoering een beetje gek was. Er zat geen vaatwasser in maar die kon ik niet kwijt omdat de kasten te smal waren. De vorige keuken van mijn vorige bericht is van de keukenconcurrent. Ik vond brugman afzetters. Grando vond ik een hele fijne winkel maar daar konden we niet tot overeenkomst komen voor de prijs die wij wilden uitgeven.
Ik heb nu een wasbak met daarnaast een klein spoelbakje. Dat is handig! Ik mis een qooker niet. Ik zet heel snel de waterkoker even aan. In het huurhuis waar ik tussendoor zat, zat een keukenboiler waar heet water (85 graden) uit kwam maar dat ding blijft het water dus steeds warm houden, dat lijkt me met een qooker ook zo. En neemt ruimte in je keukenkastje in. Een qooker vast minder dan de boiler.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja Brugman is zo vervelend. Kijk uit dat je niet overal je gegevens gaat achterlaten want de rest kan er ook wat van.

Als je voor een natuurstenen blad gaat met een hoek, kijk uit dat de kleur wel mooi aansluit op de naden.
Ik vind het wel jammer dat we voor hout hebben gekozen... een goede keukenboer zorgt zelf voor de leverancier en de plaatsing.
Quooker zou ik niet doen.
Ga je voor een fornuis dan neem ik aan dat je inductie kiest?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Fluithaas schreef:
22-05-2019 15:00
Grotendeels flauwekul.
Keukenboer A zegt ‘deze keuken kost 20.000 euro maar als je nu tekent kost ie 12.000 euro’.
Keukenboer B zegt ‘deze keuken kost 12000 euro en dat is de vaste prijs. ‘
Gaat om dezelfde keuken.

De koper bij A loopt op alle verjaardagen op te scheppen dat hij zo geweldig onderhandeld heeft. De koper bij B haalt zijn schouders erover op.

Dit ja!
Wij zijn bij Superkeukens geweest. Stomme naam, maar fijn advies en vaste, normale prijzen, niet dat gezeik met teken nu en krijg 6000 euro korting.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je zeker een Quooker aanraden, wij hebben hem al 4 jaar en ik ben er nog steeds heel blij mee. Mijn moeder heeft een kokend waterkraan van een ander merk, maar ik vind onze Quooker echt beter. Wij hebben een losse (dus niet alles in 1 kraan, maar 2 kranen) zodat we de pan gewoon op het aanrecht kunnen zetten als we er kokend water in doen. Daar ben ik ook heel blij mee, het enige nadeel van de Quooker vind ik dat ons normale warm water uit de andere kraan ook behoorlijk warm is.

We hebben onze keuken in Duitsland gekocht. Gewoon normale prijzen, allemaal a-merken apparatuur met ruime garantie en heel duidelijk wat wel of niet in je budget kan. Heel anders dan in Nederland waar ze als je zegt dat je budget €10.000,- is een keuken van €18.000,- tekenen om vervolgens te willen onderhandelen naar €12.000,- waarbij je meteen moet tekenen. Echt vreselijk vind ik dat, maar ik neem aan dat er ook wel keukenwinkels zijn waar ze wel meteen normale prijzen geven, ik ken ze alleen niet want ik was er na 2 winkels al wel klaar mee. Ik heb vroeger een IKEA keuken gehad. Prima keuken, maar ik merk het kwaliteitsverschil met mijn huidige keuken wel, maar die is ook een stuk duurder dan mijn oude IKEA keuken.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het als volgt gedaan.

Hebben al het app en het werkblad gekozen en online een offerte opgevraagd.

Toen zijn we naar een keukenboer gegaan binnen de mandemakers groep en hebben onze keuken samengesteld. Doordat we de prijs van de app en het blad wisten, wisten we ook wat ze ongeveer vroegen voor de kasten. Omdat we ons hadden voorbereid was er niet heel veel onderhandelingsruimte voor de verkoper.
Alle reacties Link kopieren
Je wil een quooker. Eentje die geïntegreerd is in de kraan, geloof me. ;-D Ik was altijd tegen maar men wat ben ik er blij mee. (En nee, zoveel stroom verbruikt hij niet) Helaas kwam de versie waar je ook bubbelwater uit krijgt, net uit nadat wij de onze hadden geplaatst. Mochten we gaan verhuizen dan wil ik die.

Denk eraan dat je de vaatwasser niet naast de muur laat plaatsen. Dat hebben wij en dat wil je echt niet aangezien er best nog wel eens een restje koffie of iets dergelijks in een kopje of glas zit en dat spettert dan ‘lekker’ tegen je muur @( je blijft poetsen.

Verder ben ik heel blij met twee ovens (een combimagnetron en een gewone oven) maar moeten de koelkast en vriezer de volgende keer groter. Als je een keuken in hoekopstelling neemt is een Le mans kast handig, dan trek je de plank waar je pannen op zet er zo uit. Apothekerskast had ik in m’n vorige huis wel en nu niet omdat er geen plaats voor is. Dat vond ik in het begin heel jammer maar aangezien we onder geen kasten hebben maar alleen laden valt er prima mee te leven. Onderkasten wil ik nooit meer, laden zijn echt veel fijner. Ik zie dat iemand anders bovenkasten afraadt, dat doe ik dan weer niet. Ik zou niet weten waar ik m’n spullen moest laten als ik geen bovenkasten had.
De tip voor een brede kookplaat zag ik ook al voorbij komen. Met grote pannen is dat wel een must.

Mijn laatste tip: zorg voor voldoende stopcontacten. Anders moet altijd de broodrooster eruit als je de mixer wil gebruiken en zo. Kan aan mij liggen maar ik vind dat gedoe.
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan
Alle reacties Link kopieren
ja veel stopcontacten en op meerdere plaatsen, en maak een heeeeel uitgebreid lichtplan
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
We hebben onze keuken uit Duitsland, scheelde op dezelfde keuken met dezelfde apparatuur in vergelijking met een zaak in Nederland toen €4000. Ik heb veel lades. En een quooker, ideaal!
Ik vind de ikea koelkasten te ondiep.

Een spoelbak is voldoende

Als je een open keuken hebt dan zou ik kijken naar geluidsstille apparatuur

Wij hebben een grote oven en een combimagnetron, die laatste gebruiken we zelden.
Alle reacties Link kopieren
Het grote nadeel van een los fornuis vind ik dat het lastiger schoonhouden is dan een fornuis dat ingebouwd is. Er kunnen dingen achter en naast vallen, die bij inbouw op je aanrecht belanden.

Graniet is en blijft ook mooi, zolang je er maar geen bijtende/zure vloeistoffen op morst. Mocht je daar wel een kluns mee zijn, dan raad ik het je af.

Als je voor Ikea gaat, houd er dan rekening mee dat Ikea-maten afwijken, en je dan ook op hen aangewezen bent voor het blad en voor de apparatuur (als je geen duur maatwerk wil). Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar ik geloof dat hun kastjes net 2cm dieper zijn oid. En de kasten voor inbouwapparatuur hebben ook vaste maten, waar je inbouw dan maar net in moet passen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn nieuwe keuken komt onder zo'n twee maanden. Het is een grote kastenwand met kookeiland voor een enorm bedrag, ik dacht dat het goedkoper kon maar we kwamen er na paar winkels achter dat ik dus een dure smaak heb. Ik heb wel alles genomen wat ik wilde, geen concessies. En niet gelijk ja zeggen als je twijfelt.

Mijn tips:

Als het kan, aparte vriezer en koelkast , zo'n een van 1.78 hoog
Een Quooker idd, eerste wat ik wilde.
Vaatwasser van AEG waarbij de onderste lade naar boven kan, dus hoef je niet meer te bukken
Twee ovens,, ik krijg een hetelucht en combi
Inductie maar zonder afzuiging in de plaat, lijkt mij dat er veel vuil in komt
heksenketels wijzigde dit bericht op 22-05-2019 20:10
22.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben net een half jaar onze nieuwe keuken. Gekocht bij Bruynzeel. Daar hanteren ze vaste prijzen. Ik vond de transparantie daarvan erg fijn. En ik hou niet van onderhandelen.

Mijn tips zouden zijn:
- zeker de quooker doen. Wij hebben de flex. Geen moment spijt van gehad.
- 1 spoelbak is echt genoeg.
- ga voor inductie, gas wordt steeds duurder en is aflopende zaak.
- koop je apperatuur evt zelf online. Ons scheelde dat bijna €600,- (wel veel apperatuur)
- een la/kastje zonder bestemming opnemen in het ontwerp. Want bij het inruimen en gebruiken vd keuken heb je altijd wel wat spullen waarvan je dan pas denkt 'ohja, waar laat ik dit dan?'
Alle reacties Link kopieren
Ik heb goede verhalen over Icook in Eindhoven gehoord
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de keuken van Bruynzeel nu 5 jaar. Ik heb geen Quooker, mis hem ook niet.
Ik heb een breed fornuis met zes gaspitten, daar ben ik erg blij mee. Koken van meerdere maaltijden tegelijk is een stuk prettiger geworden.
Misschien zou ik nu inductie nemen.
Ik heb een vaatwasser op hoogte, dat vind ik erg prettig.
Ik heb een natuur stenen blad, ben ik erg blij mee. Ik heb een grote afzuigkap boven mijn kook schiereiland. Deze hangt bijna tegen het plafond aan. Ook erg blij mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven