Hor voor dit raam, hoe dan?

30-05-2019 22:40 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben boven dit soort ramen:
Afbeelding

Nu wil ik graag horren/horrengaas voor de ramen maken. Misschien zie ik iets heel voor-de-hand-liggends over het hoofd, maar hoe doe ik dat met die ‘uitschuifarmen’?
The time is now
Andere uitschuifarmen!
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
30-05-2019 22:42
Andere uitschuifarmen!
Welke dan?
The time is now
Banba schreef:
30-05-2019 22:43
Welke dan?
Soort koker die in/uit elkaar schuift.
Alle reacties Link kopieren
Deze bijvoorbeeld

Afbeelding
...
Je kan een raamuitzetter gebruiken die de kamer niet niet inschuift.

Zoals deze:

Afbeelding
Ik ben mosterd, dus ga er weer vandoor.

Succes TO.
Alle reacties Link kopieren
En dan zou ik een rolhor nemen die je van boven naar beneden trekt.
...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben van die simpele plakhorren. O.a. te koop bij Xenos. Die schuifarm steekt tussen de onderrand door. Blijft dan geen ruimte over waar een mug doorheen kan.
Alle reacties Link kopieren
Zo eentje?

Afbeelding

Edit: Oh, plaatje werkt niet. Raamuitzetter moet je op googlen. Zoals hierboven op de plaatjes!
Andere uitschuifarmen!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn voornemens binnen een jaar te verhuizen, dus ik wil liever niet investeren in nieuwe armen ;-D
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Maline schreef:
30-05-2019 22:45
Wij hebben van die simpele plakhorren. O.a. te koop bij Xenos. Die schuifarm steekt tussen de onderrand door. Blijft dan geen ruimte over waar een mug doorheen kan.
Maar dan moet je het gaas toch over de arm heen laten lopen.. dat zorgt dan aan beide kanten van de arm toch voor gaten?
The time is now
Banba schreef:
30-05-2019 22:47
Wij zijn voornemens binnen een jaar te verhuizen, dus ik wil liever niet investeren in nieuwe armen ;-D
Hordoek met punaises in je kozijn duwen.
anoniem_385715 wijzigde dit bericht op 30-05-2019 22:49
0.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voor een tientje heb je er al een.
...
Alle reacties Link kopieren
Banba schreef:
30-05-2019 22:47
Wij zijn voornemens binnen een jaar te verhuizen, dus ik wil liever niet investeren in nieuwe armen ;-D
Je zou ze kunnen meenemen? En de oude er weer opzetten later.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
30-05-2019 22:47
Andere uitschuifarmen!

Afbeelding
Maar ook hier hou je toch het probleem dat kozijn en raam verbonden zijn door die arm? Waardoor er geen hor tussen past...
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Als je de arm helemaal op het laatste gaatje zet, steekt hij dan nog voor het hout uit? Zo niet, dan kun je een hor “op de dag” monteren, die dus voor het kozijn langs gaat.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook dat soort ramen. Ik gebruik van die plakhorren van xenos/action en knip die op maat. Inkeping maken voor die arm en daaronder goed aanplakken. Het is even een werkje, maar dan ben je voor een paar euro klaar.
Alle reacties Link kopieren
Een simpele en goedkope oplossing is van die plakhorren. En onderin waar je arm zit maak je ff een gaatje in dat gaas. Dan kan je dat doek eromheen doen. Werkt prima hoor. Alleen als je hem dan helemaal dicht doet moet je ff je hor ook aan de kant doen.
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
30-05-2019 22:49
Je zou ze kunnen meenemen? En de oude er weer opzetten later.
:lightbulb:
The time is now
Banba schreef:
30-05-2019 22:50
Maar ook hier hou je toch het probleem dat kozijn en raam verbonden zijn door die arm? Waardoor er geen hor tussen past...
Een hor zet je dan ook tegen het kozijn :idee:
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
30-05-2019 22:49
Je zou ze kunnen meenemen? En de oude er weer opzetten later.

Precies, dit. Hebben wij ook zo gedaan. En dan horren met magnetische sluiting. De hor komt idd niet tussen het raam en kozijn, maar ervoor 😉.
ghost79 wijzigde dit bericht op 30-05-2019 22:55
13.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oké, knippen en plakken it is! Op naar de Xenos dan morgen, dank!
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Banba schreef:
30-05-2019 22:50
Maar ook hier hou je toch het probleem dat kozijn en raam verbonden zijn door die arm? Waardoor er geen hor tussen past...
De hor zet je ervoor. Tegen het kozijn.
Ik heb een voorzethor en dat gaat prima. Met zo'n raamuitzetter. Als je wilt kan ik wel een keer een foto maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven