Slapen met het raam open

03-06-2019 09:18 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij slapen aan de tuinkant en de slaapkamer grenst aan de uitbouw. Het is via het muurtje van de zijkant van het huis niet moeilijk om bij ons naar binnen te komen.

Vannacht was het qua hitte echt niet te doen dus toch ramen volledig open maar ja, echt een fijn gevoel geeft dat niet.

Slapen jullie met het raam open en hoe doen jullie dat qua beveiliging. Iemand tips om deze ramen te beveiligen? Het zijn naar buiten slaande ramen met een telescoop stang.
diamantje123 wijzigde dit bericht op 03-06-2019 11:52
0.43% gewijzigd
Nee, te veel herrie en niet veilig.
Wij slapen altijd met het raam open. Dat raam gaat eigenlijk nooit dicht, tenzij het vriest en mijn man het koud krijgt in bed.
Ook de keukenraampjes aan de voorkant van het huis gaan praktisch nooit dicht. Ook niet als we op vakantie gaan.
Die keukenraampjes, daar kan niemand doorheen. De slaapkamer theoretisch gezien wel, met wat breekwerk. Maar dat is aan de voorkant van het huis en wordt verlicht door de straatlantaarn.

Mijn gedachte is dat een inbreker toch wel binnenkomt als hij/zij dat wil en ik dat niet ten koste wil laten gaan van mijn leefplezier in mijn eigen huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen een deur in mijn slaapkamer en heb daar een anti-inbraak kierstandhouder gemonteerd. De deur moet eerst helemaal dicht voordat je die kunt ontgrendelen. Ik heb die haken ook op alle ramen en de tuindeur gezet. Ze zijn van dik rvs, niet zomaar door de knippen. Het is zo smal afgesteld dat er geen kat uit kan ontsnappen.

Maar als het erg warm is, slaap ik met de deur open.
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap met het raam volledig open. Heerlijk frisse lucht in de slaapkamer. Wel zit dit raam op de eerste verdieping en zou iemand dus enige moeite moeten doen om naar binnen te komen. Maar ik maak me geen illusie dat inbrekers dat niet zullen doen. Maak me er niet zo’n zorgen om eigenlijk.
Mijn huis tocht als de neten dus een raam open of dicht maakt niet zoveel uit.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde probleem, het koelde vannacht gewoon niet af boven. We hebben aan de achterkant in twee kamers ramen met een telescoopstang, maar die grenzen aan een laag dakje waar je heel makkelijk bij komt. Mijn dochter slaapt in één van die kamers en ik vind het geen prettig idee om die open te laten. Maar nu bleef het dus 30 graden.

Ik zit er zelf aan te denken om een hor te bevestigen en dan op een inbraak-proof manier. Maar ik heb geen idee of dat mogelijk is.
Raam helemaal open ik word al wakker van een mug, dus ik denk dat ik de inbreker wel hoor.

Verder nog nooit ingezeten over inbrekers.
Alle reacties Link kopieren
Oeh...Ik zou dan het raam ook niet vrij open laten als men er zo makkelijk bij kan komen. Dan maar de staande ventilator aan.

Ik heb een schuin dak + velux raam die ik op een kier zet met de beveiliging erop zodat ie niet verder open kan. Alleen als een inbreker een 3.5 meter hoge ladder op één of andere manier de tuin in krijgt (hek+dichte begroeing daarboven)....daar ben ik niet zo bang voor.
Heb er wel echt aan moeten wennen om het raam 's nachts open te laten, aangezien de raamsituatie bij mijn vorige huis ong hetzelfde was als bij TO nu. Toen liet ik het raam echt niet open staan als ik sliep!
pimpom wijzigde dit bericht op 03-06-2019 09:42
0.25% gewijzigd
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
In Spanje hadden we rejas voor de ramen. Voor de deur heb je die in nederland ook, gewoon bij de praxis. Weet niet of je die in Nederland ook voor de ramen kunt krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ff google gedaan :rofl: heet hier gewoon hekwerk :rofl: Zoeken op hekwerk voor raam.
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
03-06-2019 09:38
Hier hetzelfde probleem, het koelde vannacht gewoon niet af boven. We hebben aan de achterkant in twee kamers ramen met een telescoopstang, maar die grenzen aan een laag dakje waar je heel makkelijk bij komt. Mijn dochter slaapt in één van die kamers en ik vind het geen prettig idee om die open te laten. Maar nu bleef het dus 30 graden.

Ik zit er zelf aan te denken om een hor te bevestigen en dan op een inbraak-proof manier. Maar ik heb geen idee of dat mogelijk is.
Een inbraak-proof hor? Ik heb pollenhorren maar daarmee verminder je alleen de luchtstroom (en de insecten en pollen natuurlijk). Een inbreker is daar zo doorheen. Dan zou ik eerder denken aan een (sier)hekwerk. Hebben ze veel in warme landen.
Alle reacties Link kopieren
we hebben een kantel raam, hier staat die dus open met warme nachten en sowieso overdags
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ik slaap altijd met het raam open maar de slaapkamer is op de 1e verdieping en je kan daar niet zo maar bij tenzij je een lange ladder bij je hebt. Bovendien mocht er iemand in de achtertuin komen gaan de schijnwerpers aan dus dan is die persoon wel weg hoor.
fiona2018 schreef:
03-06-2019 09:38
Hier hetzelfde probleem, het koelde vannacht gewoon niet af boven. We hebben aan de achterkant in twee kamers ramen met een telescoopstang, maar die grenzen aan een laag dakje waar je heel makkelijk bij komt. Mijn dochter slaapt in één van die kamers en ik vind het geen prettig idee om die open te laten. Maar nu bleef het dus 30 graden.

Ik zit er zelf aan te denken om een hor te bevestigen en dan op een inbraak-proof manier. Maar ik heb geen idee of dat mogelijk is.

Dat is net zoiets als een slotje op de rits van je tent.

Met een aardappelschilmesje snijd je zo door het doek heen!
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
03-06-2019 09:42
Ff google gedaan :rofl: heet hier gewoon hekwerk :rofl: Zoeken op hekwerk voor raam.
Dat is goede oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
03-06-2019 09:34
Ik heb alleen een deur in mijn slaapkamer en heb daar een anti-inbraak kierstandhouder gemonteerd. De deur moet eerst helemaal dicht voordat je die kunt ontgrendelen. Ik heb die haken ook op alle ramen en de tuindeur gezet. Ze zijn van dik rvs, niet zomaar door de knippen. Het is zo smal afgesteld dat er geen kat uit kan ontsnappen.

Maar als het erg warm is, slaap ik met de deur open.
Wij hebben ook wel een kierstandhouder maar het is nog geen halve cm dat het raam dan open kan. Veels te benauwd dus. Zal anders eens kijken of die wat ruimer kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ja altijd open. Wel met wat geïmproviseerde wapens onder het bed. :-D
Hier zit alles dicht snachts omdat we in de binnenstad wonen, naast een uitgaansgebied. Soms vergeet ik het wel eens en dan wordt ik ‘snachts wakker van dronken mensen die hele domme gesprekken staan te voeren.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
03-06-2019 09:49
Ja altijd open. Wel met wat geïmproviseerde wapens onder het bed. :-D
Ja hier dus ook wel. Mijn man slaapt met een knuppel onder zn bed. Maar ik ben het liever voor. Straks als de baby er is en slaapt aan de andere kant van het huis op 1 hoog wil ik ook veilig kunnen ventileren.
Er is echt geen inbreker die binnenkomt in een slaapkamer waar mensen liggen te slapen
S-Meds schreef:
03-06-2019 09:53
Er is echt geen inbreker die binnenkomt in een slaapkamer waar mensen liggen te slapen
Ow, mijn tante heeft dat verzonnen. Ik zal het even doorgeven. :roll:
S-Meds schreef:
03-06-2019 09:53
Er is echt geen inbreker die binnenkomt in een slaapkamer waar mensen liggen te slapen
Dat zat ik me dus ook af te vragen. Welke inbreker neemt dat risico nou?
Wij slapen met het raam open, maar wij hebben screens aan de buitenkant. Je kunt dus niet van buiten zien dat het raam open staat. En we slapen op de eerste verdieping, waar je niet zo gauw bij komt.

Aan de andere kant van het huis hebben we een plat dak en geen screens, daar staan de ramen 's nachts wel dicht.
anoniem_299267 wijzigde dit bericht op 03-06-2019 10:02
Reden: Aanvullen
41.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dan neem je toch een airco? Kan het raam dichtblijven.
Creativity is intelligence having fun

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven