Alternatief voor douchegordijn?

03-06-2019 20:55 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik betrek dit weekend mijn nieuwe (woningbouw)woning. De badkamer is mooi geworden, maar wat aan de kleine kant en het enige aanwezige toilet zit er ook in. Nu wil ik om een waterballet te voorkomen een scheiding tussen douche en toilet, bij voorkeur geen douchegordijn, vanwege de rare indeling. Maar... Er mag in de grond niet geboord worden, of erop gelijmd. En aangezien het sociale woningbouw betreft, heb ik ook weinig zin om een (dure) douchewand te plaatsen. Ik heb wel een douchegordijn als rolgordijn gevonden. Best grappig, maar of het ook echt wat is? Als het wel uitloopt op een douchegordijn, zal het halfrond of een hoekgordijn moeten worden. Iemand aanraders?
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Je zou er een waterdicht kamerscherm kunnen zetten? Moet je alsnog wel de vloer trekkeren, maar dat moet je ws ook met een douchegordijn.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat is een goede, wist helemaal niet dat zoiets bestond! Trekkeren moet ik nu inderdaad met douchegordijn ook. Maar deze badkamer is gewoon ook zo onhandig ingericht. Geen idee wie deze indeling bedacht heeft en blijkbaar mocht het weer niet teveel kosten ;-)
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Gewoon geen.
Hmm ik heb ook geen douchegordijn maar ik heb geen toilet in mijn badkamer. Misschien dat het dan anders is maar ik heb er ook geen behoefte aan.
https://www.gamma.nl/assortiment/sealsk ... /p/B515505

Ik heb deze douchegordijnstang. Bevalt zeer goed, die haakjes schuiven gemakkelijk en de douchegordijnstang is stevig. Fijn ook die verticale stang. Daardoor gaat de stang niet doorzakken in de hoek. Vanuit de woningbouwvereniging hing er zo'n goedkope douchegordijnstang; die hing in de hoek altijd enorm naar beneden en viel regelmatig op mijn hoofd. Daarom zelf bovenstaande douchegordijnstang gekocht.

Gefeliciteerd en veel geluk in je nieuwe woning!
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 03-06-2019 21:08
5.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen douchegordijn en echt geen waterballet hoor.
.
Tijdschriftenverslindster schreef:
03-06-2019 21:05
https://www.gamma.nl/assortiment/sealsk ... /p/B515505

Ik heb deze douchegordijnstang. Bevalt zeer goed, die haakjes schuiven gemakkelijk en de douchegordijnstang is stevig. Fijn ook die verticale stang. Vanuit de woningbouwvereniging hing er zo'n goedkope douchegordijnstang; die hing in de hoek altijd enorm naar beneden en viel regelmatig op mijn hoofd. Daarom zelf bovenstaande douchegordijnstang gekocht.

Gefeliciteerd en veel geluk in je nieuwe woning!
Mooi met die haken!
Orișa schreef:
03-06-2019 21:04
Gewoon geen.

Als je dat hier niet ophangt, ben je elke dag onnodig druk met de hele badkamer reinigen. ;)
Dus dat hangt echt heel erg af van de grootte en inrichting van de badkamer.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 03-06-2019 21:10
0.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb liever ook geen douchegordijn. Kan het niet goed uitleggen, maar ik vind het wel noodzakelijk dat er een scheiding zit tussen toilet en het douchegedeelte.

@Tijdschriftenverslinder: Dankjewel! En precies dat inderdaad. Trekkeren zal altijd nodig zijn, maar zonder douchegordijn helemaal. En dat systeem kwam ik inderdaad tegen op bol.com, maar daar zijn de meningen nogal verdeeld. Het lijkt me wel een mooi systeem verder. Want ik zal inderdaad ook een hoekdouchestang nodig hebben, of een halfronde.
mockturtle wijzigde dit bericht op 03-06-2019 21:13
12.96% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Tijdschriftenverslindster schreef:
03-06-2019 21:10
Als je dat hier niet ophangt, ben je elke dag onnodig druk met de hele badkamer reinigen. ;)
Dus dat hangt echt heel erg af van de grootte en inrichting van de badkamer.
Ik haalde na het douchen even de trekker er doorheen.
Waarom moet je buiten de douche de trekker erdoor halen dan?

Alsjeblieft geen wand wil, dan blijft alleen een gordijn over. Ik klem hem tegen de muur met twee met water gevulde wasmiddelflessen. Hou niet van dat ding tegen mijn lijf :P (extreem kleine badkamer en dus douche).
Orișa schreef:
03-06-2019 21:07
Mooi met die haken!
Ja; veel beter dan die klemmen. Trouwens, zie nu pas dat ze twee foto's van de binnenkant hebben geplaatst.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
03-06-2019 21:13
Waarom moet je buiten de douche de trekker erdoor halen dan?

Alsjeblieft geen wand wil, dan blijft alleen een gordijn over. Ik klem hem tegen de muur met twee met water gevulde wasmiddelflessen. Hou niet van dat ding tegen mijn lijf :P (extreem kleine badkamer en dus douche).
Omdat mijn toilet niet heel ver van de douche af staat. Dus dan moet ik dat met een beetje pech ook nog drogen. Weinig zin in 's morgens ;-)
Ik ben echt ontzettend blij met mijn huis, alles is groot en ruim. Behalve... de badkamer. Maar daarom leek dat rolgordijnsysteem me ook zo mooi. Ik lees alleen nergens ervaringen.


https://www.badkamerwinkel.nl/kleine-wo ... 3324110737
mockturtle wijzigde dit bericht op 03-06-2019 21:20
18.05% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Orișa schreef:
03-06-2019 21:12
Ik haalde na het douchen even de trekker er doorheen.

Wastafel, spiegel, wasmachine, wasmand staan allemaal direct naast douche.
Er even een trekkertje doorhalen is geen enkel probleem. Maar alles is dan gewoon zeiknat; waardoor je alles van zijn plaats moet halen en droog maken. Is niet mijn hobby. Liever een douchegordijn.
Kleine douche hier
Tijdschriftenverslindster schreef:
03-06-2019 21:17
Wastafel, spiegel, wasmachine, wasmand staan allemaal direct naast douche.
Er even een trekkertje doorhalen is geen enkel probleem. Maar alles is dan gewoon zeiknat; waardoor je alles van zijn plaats moet halen en droog maken. Is niet mijn hobby. Liever een douchegordijn.
Kleine douche hier
Daar haalde ik na het douchen even een handdoek overheen. Was wel een ruimere badkamer dan ik nu heb.

Ik heb nu maar een doorgang van 60cm, dus een mooie dure stang is zonde. Zo’n rolgordijn lijkt me smerig, want rol je nat weer op en dat gaat stinken.
Orișa schreef:
03-06-2019 21:13
Waarom moet je buiten de douche de trekker erdoor halen dan?

Alsjeblieft geen wand wil, dan blijft alleen een gordijn over. Ik klem hem tegen de muur met twee met water gevulde wasmiddelflessen. Hou niet van dat ding tegen mijn lijf :P (extreem kleine badkamer en dus douche).

Douchegordijn komt nooit tegen mij aan hoor.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
03-06-2019 21:20
Daar haalde ik na het douchen even een handdoek overheen. Was wel een ruimere badkamer dan ik nu heb.

Ik heb nu maar een doorgang van 60cm, dus een mooie dure stang is zonde. Zo’n rolgordijn lijkt me smerig, want rol je nat weer op en dat gaat stinken.
Dat mag van mijn zelfs uit blijven hangen als het een mooie is. Een douchegordijn tegen de muur geplakt of uitgehangen is ook niet wat.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Orișa schreef:
03-06-2019 21:20
Daar haalde ik na het douchen even een handdoek overheen. Was wel een ruimere badkamer dan ik nu heb.

Ik heb nu maar een doorgang van 60cm, dus een mooie dure stang is zonde. Zo’n rolgordijn lijkt me smerig, want rol je nat weer op en dat gaat stinken.
Een doorgang van 60 cm klinkt voor mij als megaruim :rofl:
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 03-06-2019 21:25
0.51% gewijzigd
Tijdschriftenverslindster schreef:
03-06-2019 21:22
Een doorgang van 60 cm klinkt voor mij als een megaruim :rofl:
4 tegels. Of is dat 40?
MockTurtle schreef:
03-06-2019 21:21
Dat mag van mijn zelfs uit blijven hangen als het een mooie is. Een douchegordijn tegen de muur geplakt of uitgehangen is ook niet wat.
Wat is de reden dat je geen gordijn wil?
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetje Tijdschriftenverslinder... Dan heb jij écht een hele kleine douche. Durf al bijna niet meer te klagen :proud:
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Orișa schreef:
03-06-2019 21:23
4 tegels. Of is dat 40?
Hangt van het formaat tegels af. :proud:
Tijdschriftenverslindster schreef:
03-06-2019 21:27
Hangt van het formaat tegels af. :proud:
Standaard woningbouw. Zitten ook op de muur en in de keuken en wc. Ik ben te lui om op te staan om te gaan meten :hihi:
anoniem_385715 wijzigde dit bericht op 03-06-2019 21:28
11.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
03-06-2019 21:24
Wat is de reden dat je geen gordijn wil?
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat mijn huidige badkamer nauwelijks tot niet geventileerd is. Ik heb een klein bovenraam dat altijd openstaat, maar als ik heb gedoucht - en ik douche kort - dan druipt het water serieus langs de muren en druppelt van het plafond. Het douchegordijn wordt dan ook erg snel ranzig. Nu heb ik als het goed is een goed automatisch ventilatiesysteem, dus misschien dat het dan minder dramatisch is. Daarnaast is de indeling van deze badkamer gewoon gek. Want vlak op het douchegedeelte zit aan de ene kant het toilet en aan de andere kant de wastafel. Lastig, lastig.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven