Nieuwe wasdroger.

04-06-2019 09:50 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisterochtend heeft onze droger het begeven en nu zijn we dus op zoek naar een nieuwe.
We zitten in dubio om een goedkopere wasdroger te nemen rond de 300,- of een duurdere warmtepomp droger. Onze ervaring met drogers is dat ze snel ( binnen 4 jaar ) stuk gaan. Dit wordt onze vijfde droger. Wat is nu wijsheid? We hebben duurdere drogers gehad en goedkopere drogers maar ze gaan allemaal rond dezelfde tijd stuk. Deze keer is het de printplaat.
Wat is jullie ervaring met warmtepomp drogers? Zijn ze echt zo goed als men zegt en bespaar je er echt veel energie mee? Of gewoon weer een simpele condensdroger nemen?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Mijn warmtepompdroger is inderdaad een stuk zuiniger. Het duurt iets langer maar het ding draait toch s’nachts (is ook een heel stuk stiller dan de condensdroger). Ze schijnen wat gevoeliger te zijn omdat je niet zoals bij een condensdroger alle filtertoestanden eruit kunt nemen (je hebt 1 filter en een klepje onderin waar je op de gok wat stofzuigt). Hij staat nu twee jaar en ik heb nog geen problemen gehad ermee. Maar ja, net wat je zegt: na 4,5 jaar sta ik meestal ook maar wat suf een stekker in en uit een stopcontact te steken in de hoop dat ik het apparaat kan reanimeren.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
echt? ik heb met mijn eerste droger gedaan vanaf 2002 t/m 2018. toen ging mijn wasmachine kapot en heb ik gelijk ook een nieuwe droger. ik hoop er toch wel weer net zo lang mee te doen....
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Mijn droger heb ik ook al 15 jaar.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
04-06-2019 09:55
Mijn warmtepompdroger is inderdaad een stuk zuiniger. Het duurt iets langer maar het ding draait toch s’nachts (is ook een heel stuk stiller dan de condensdroger). Ze schijnen wat gevoeliger te zijn omdat je niet zoals bij een condensdroger alle filtertoestanden eruit kunt nemen (je hebt 1 filter en een klepje onderin waar je op de gok wat stofzuigt). Hij staat nu twee jaar en ik heb nog geen problemen gehad ermee. Maar ja, net wat je zegt: na 4,5 jaar sta ik meestal ook maar wat suf een stekker in en uit een stopcontact te steken in de hoop dat ik het apparaat kan reanimeren.
Ja daar ben ik dus bang voor dat we over vier jaar aan de droger reanimatie moeten :P We maken nu bij onze condensdroger ook altijd de filters schoon.. maar langer volhouden heeft hij het daarmee dus niet gedaan. Warmtepompdroger is nog gevoeliger daarvoor dus. Ik heb ook drogers met zelfreinigende condensors gezien, vroeg me af of dat iets zou zijn.
Wel fijn dat hij zo stil is, en zo energie zuinig dat is wel een voordeel.

Financieel zou een goedkopere droger momenteel ook beter uitkomen, net flinke uitgaven gehad aan de woonkamer en eigen risico's en vakantie ;-D

Bedankt voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
04-06-2019 10:00
echt? ik heb met mijn eerste droger gedaan vanaf 2002 t/m 2018. toen ging mijn wasmachine kapot en heb ik gelijk ook een nieuwe droger. ik hoop er toch wel weer net zo lang mee te doen....
Oh dat wil ik ook! :heart: :proud: Welke droger had/heb je en hoe duur was die? En wat doe jij voor onderhoud dat hij zo lang mee gaat?
Alle reacties Link kopieren
Misschien een rare vraag, maar is een printplaat vervangen niet goedkoper dan een nieuwe (goedkope) droger? Zo hebben we laatst (paar jaar geleden) de droger van mijn schoonmoeder gemaakt. Die droger was 5 jaar oud en is nu ruim 7.

Mijn vorige droger (condens) heb ik gekregen van een vriendin die ging samenwonen. Zij had ‘m al 8 jaar, en ik heb er zeker 12 jaar mee gedaan. Nu weer een condensdroger gekocht, omdat ik het fijn vind dat ik dan niet gebonden ben aan een bepaalde plek in huis om ‘m neer te zetten.
Ik gebruik de droger wel maximaal 2x per week, dus slijtage en verbruik waren niet mijn aandachtspunten, wel geluid en gemak.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Mijn derdehands Miele is destijds 8 jaar meegegaan. Hij kostte 150 euro. Is een tweedehands geen optie?
Alle reacties Link kopieren
ik heb al paar jaar een beko ,niet duur en superfijn ding!!!
Alle reacties Link kopieren
OpenHaardVuur schreef:
04-06-2019 10:21
Misschien een rare vraag, maar is een printplaat vervangen niet goedkoper dan een nieuwe (goedkope) droger? Zo hebben we laatst (paar jaar geleden) de droger van mijn schoonmoeder gemaakt. Die droger was 5 jaar oud en is nu ruim 7.

Mijn vorige droger (condens) heb ik gekregen van een vriendin die ging samenwonen. Zij had ‘m al 8 jaar, en ik heb er zeker 12 jaar mee gedaan. Nu weer een condensdroger gekocht, omdat ik het fijn vind dat ik dan niet gebonden ben aan een bepaalde plek in huis om ‘m neer te zetten.
Ik gebruik de droger wel maximaal 2x per week, dus slijtage en verbruik waren niet mijn aandachtspunten, wel geluid en gemak.
Nieuwe printplaat hebben we over nagedacht, maar hij droogde al even niet zo heel erg goed meer, dus toch de keuze gemaakt om een nieuwe te kopen.
Ik gebruik de droger ongeveer 5 keer per week. Alleen voor handdoeken, sokken enz. Geen kleding en ondergoed.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
04-06-2019 10:25
Mijn derdehands Miele is destijds 8 jaar meegegaan. Hij kostte 150 euro. Is een tweedehands geen optie?
Ik ben met tweedehands altijd zo bang dat ik een kat in de zak koop, omdat ik er geen verstand van heb. Maar misschien toch maar eens overwegen een tweedehands miele. Ik weet dat miele een heel goed merk is maar ik vind ze nieuw niet te betalen. Toch maar eens marktplaats afstruinen.
Alle reacties Link kopieren
ella70 schreef:
04-06-2019 10:32
ik heb al paar jaar een beko ,niet duur en superfijn ding!!!
Beko ook over nagedacht, maar die staan volgens mij juist weer niet zo goed bekent.. Heb je een condensdroger van beko of een warmtepompdroger?
Alle reacties Link kopieren
zijn er ook nog mensen die zich prima 'zonder' droger kunnen redden?
Ik vind het warme, energieslurpende, textiel vretende stofverspreiders.
Na het sneuvelen van mijn laatste droger in 2011, heb ik extra wasrekjes gekocht i.p.v zo'n omgekeerde koelkast..
En echt, het scheelt je minstens de helft aan strijkwerk!
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
04-06-2019 10:45
zijn er ook nog mensen die zich prima 'zonder' droger kunnen redden?
Ik vind het warme, energieslurpende, textiel vretende stofverspreiders.
Na het sneuvelen van mijn laatste droger in 2011, heb ik extra wasrekjes gekocht i.p.v zo'n omgekeerde koelkast..
En echt, het scheelt je minstens de helft aan strijkwerk!
Niet iedereen heeft een lege zolder, tuin of balkon om droogrekjes met hangcapaciteit voor een heel gezin aan textiel neer te zetten. Wat betreft strijken ben ik met de droger ook een stuk sneller uit.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
de mijne is echt achterlijk oud, misschien zelfs wel twintig jaar... maar wel de fijnste ooit, dus ik zou zo weer een tweedehandsje kopen
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik strijk nooit. Maar ik ben het met je eens dat aan de lucht drogen veel beter is. Het is een van de dingen die ik wil veranderen, maar deze is het arbeidsintensiefst dus ik hik er een beetje tegenaan...
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
04-06-2019 10:51
de mijne is echt achterlijk oud, misschien zelfs wel twintig jaar... maar wel de fijnste ooit, dus ik zou zo weer een tweedehandsje kopen
Ook een Miele?
Alle reacties Link kopieren
Ik strijk wel, maar heb geen plek in huis om was rekken neer te zetten en ik vind de handdoeken altijd zo hard als je ze aan de lucht laat drogen.
Alle reacties Link kopieren
Hier een Siemens warmtepompdroger met zelfreinigende condensor. Staat alweer 2,5 jaar. De droger daarvoor is een jaar of 10 oud geworden (stond eerst bij mijn ouders), dat was een condensdroger. Die daarvoor was een afvoerdroger en is ook een jaar of 10 oud geworden. Ik gebruik mijn droger in de wintermaanden vaker, in de zomer droog ik meer buiten. Droger gebruik ik 3-4 keer per week in de winter.
Het eerste jaar met de warmtepompdroger heb ik zo'n 1000 kWh energie bespaart. Moet ik wel bij zeggen dat in die periode ook een paar spaarlampen zijn vervangen door LED
Alle reacties Link kopieren
volgens mij geen Miele, maar ik ga straks thuis voor je kijken...

ik heb wel ook een hang-droogrekje, dat hangt in het strapgat of aan een deur zo staat het nooit in de weg
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
04-06-2019 11:17
Hier een Siemens warmtepompdroger met zelfreinigende condensor. Staat alweer 2,5 jaar. De droger daarvoor is een jaar of 10 oud geworden (stond eerst bij mijn ouders), dat was een condensdroger. Die daarvoor was een afvoerdroger en is ook een jaar of 10 oud geworden. Ik gebruik mijn droger in de wintermaanden vaker, in de zomer droog ik meer buiten. Droger gebruik ik 3-4 keer per week in de winter.
Het eerste jaar met de warmtepompdroger heb ik zo'n 1000 kWh energie bespaart. Moet ik wel bij zeggen dat in die periode ook een paar spaarlampen zijn vervangen door LED
Dankjewel, toch nog best wat bespaart dus. En hoe is de zelfreinigende condensor?
Alle reacties Link kopieren
Duffie_1 schreef:
04-06-2019 10:11
Oh dat wil ik ook! :heart: :proud: Welke droger had/heb je en hoe duur was die? En wat doe jij voor onderhoud dat hij zo lang mee gaat?
het was een siemens. was wel duur toen ik hem kocht. weet niet meer hoeveel maar een van de duurste toen. en hij is denk ik 2 keer schoongemaakt in al die tijd. verder denk ik ook een hoop geluk.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
04-06-2019 11:30
volgens mij geen Miele, maar ik ga straks thuis voor je kijken...

ik heb wel ook een hang-droogrekje, dat hangt in het strapgat of aan een deur zo staat het nooit in de weg
Lief, dankjewel!

Ik hang de kleding in het trapgat maar ik dan geen plek meer voor de handdoeken enz.
Mijn laatste zelf gekochte droger was van Whirlpool, dus echt niet duur, en die is 10 jaar meegegaan. Daarna kreeg ik een Miele uit 1995 (vriend wilde hem niet meer). Hij doet het nog, maar omdat er soms een schroeigeur uit komt durf ik hem niet meer te gebruiken. Als een apparaat maar vier jaar meegaat noem ik het een miskoop.
Nu doe ik alweer een paar jaar zonder. Gaat prima, ik heb alleen een extra set beddengoed gekocht omdat dat niet binnen een paar uur droogt.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
04-06-2019 12:53
Mijn laatste zelf gekochte droger was van Whirlpool, dus echt niet duur, en die is 10 jaar meegegaan. Daarna kreeg ik een Miele uit 1995 (vriend wilde hem niet meer). Hij doet het nog, maar omdat er soms een schroeigeur uit komt durf ik hem niet meer te gebruiken. Als een apparaat maar vier jaar meegaat noem ik het een miskoop.
Nu doe ik alweer een paar jaar zonder. Gaat prima, ik heb alleen een extra set beddengoed gekocht omdat dat niet binnen een paar uur droogt.
Verstandig! Misschien tijd om af te voeren?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven