Koelkast nacht zonder stroom geweest...

05-06-2019 09:41 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft gisteravond rond 23.00 uur alle stekkers eruit getrokken ivm het onweer.
Nu heeft hij per ongeluk ook de koelkast stekker eruit getrokken. Kwamen we vanmorgen rond 7.15 achter. Zullen de spullen uit de koelkast nog goed zijn? Of niet meer? We hebben net gisteren boodschappen gedaan...
Was het nog koel? En anders na het eten hooguit een dagje aan de diarree. Dat is het waard.
Alle reacties Link kopieren
wat niet aangebroken is, is zeker goed.
Denk dat de rest ook meevalt.
even goed je neus en ogen gebruiken.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.sante.nl/gezondheid/lijstje ... n-vriezer/
Moeten de stekkers eruit met onweer?
Alle reacties Link kopieren
Als de koelkast niet open geweest is vannacht, en daar ga ik van uit, dan is alles nog goed hoor.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
05-06-2019 09:43
Moeten de stekkers eruit met onweer?
Als het inslaat is al je apparatuur naar de knoppe. Wij doen het alleen als het onweer echt boven ons hangt. Anders niet
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een leek maar is dat niet waar de aardlekschakelaar voor is?
Alle reacties Link kopieren
Ligt er ook een beetje aan hoe laat je gisteren boodschappen hebt gedaan en of je relatief veel warme spullen in de koelkast hebt gelegd toen. Dus was je koelkast om 23u alweer goed op temperatuur met alles goed gekoeld?
Alle reacties Link kopieren
LadyL0101 schreef:
05-06-2019 09:43
Als de koelkast niet open geweest is vannacht, en daar ga ik van uit, dan is alles nog goed hoor.
Dit.

Het gaat niet zo hard. Meerdere keren door stroomstoring (ander land) meegemaakt. Spullen bleven gewoon goed.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Alle reacties Link kopieren
Wel ja joh, dat kan nog prima. Het is echt niet meteen +20C in je koelkast.
Sue-Heck schreef:
05-06-2019 09:48
Als het inslaat is al je apparatuur naar de knoppe. Wij doen het alleen als het onweer echt boven ons hangt. Anders niet
Dat hoeft niet hoor. Bij ons was eens alleen de tv kapot.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
05-06-2019 09:43
Moeten de stekkers eruit met onweer?
Het moet niet maar er is gewoon een kleine statistische kans dat je een inslag vlakbij hebt en dan voorkom je zeker schade.

Ik doe het alleen nog als het echt heftig losgaat of weet dat dit gaat gebeuren. Eigenlijk mag je niet meer aan kabels komen als het al boven je zit maar in ieder geval niet douchen of met stromend water werken.

De meeste defecte apparatuur ontstaat door piekspanning via het lichtnet en andere kabels naar buiten zoals kabel TV en telefoonlijn.
Sue-Heck schreef:
05-06-2019 09:48
Als het inslaat is al je apparatuur naar de knoppe. Wij doen het alleen als het onweer echt boven ons hangt. Anders niet
De kans dat het bij mij inslaat is minimaal. Ik heb veel hogere gebouwen en kerktorens om me heen. Meeste woonwijken hebben toch ook wel een bliksemafleider?
Alle reacties Link kopieren
Alleen van de tv trek ik de stekker eruit.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan. Rauwe vis niet. Gerookte dubieus. Ook lever zou ik niet vertrouwen Succes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een speciaal anti-onweer stopcontact voor elektronica.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou vlees(waren) toch echt weggooien.
retrostar schreef:
05-06-2019 09:58
Ligt eraan. Rauwe vis niet. Gerookte dubieus. Ook lever zou ik niet vertrouwen Succes.
de oplossing is natuurlijk dat soort producten vanavond op het menu te zetten, het bederft echt niet zooooo.....snel
gerookte producten bederven trouwens helemaal niet snel, roken is een conserveringsvorm.
Alle reacties Link kopieren
Zoiets: https://www.belkin.com/nl/p/P-BSV103%20/

Je hebt ze ook met 10 aansluitingen en vermoedelijk ook in de budgetwinkel. :)
retrostar wijzigde dit bericht op 05-06-2019 10:05
45.45% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
05-06-2019 09:53
De kans dat het bij mij inslaat is minimaal. Ik heb veel hogere gebouwen en kerktorens om me heen. Meeste woonwijken hebben toch ook wel een bliksemafleider?
Een hoog gebouw in de buurt is zeker geen afleider die een inslag in de buurt voorkomt! En als het dan in de toren slaat geeft de grote stroompuls die de grond ingaat vaak schade eromheen. Het is geen exacte wetenschap maar ik denk dat op meer dan 100 meter naast een toren het effect van de "paraplu" voor een inslag wel weg is.

Bliksemafleiders worden in Nederland langzaam aan steeds zeldzamer. Dat komt omdat er door de materialen weinig kans is op brand bij inslag. Bij een woonhuis heb ik het wel eens gezien toen we er langs reden en in mijn woonplaats een verhaal over bewoners die ineens de brandweer voor de deur hadden staan, niets gemerkt. Daar was een klein brandje in het dak en snel geblust.

Een bliksemafleider helpt nauwelijks tegen apparatuurschade maar is er vooral om brand te voorkomen. Het allergrootste deel van de schades is aan apparatuur en daar zijn speciale (dure) overspanningstechnieken voor.
In zou me geen moment druk over de inhoud van de koelkast. Is allemaal echt nog wel goed hoor, en ruik er anders even aan voor gebruik.

Mensen die vleeswaren weggooien nemen hun boterhammen zeker in een koelbox mee naar school en werk?
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
05-06-2019 10:03
de oplossing is natuurlijk dat soort producten vanavond op het menu te zetten, het bederft echt niet zooooo.....snel
gerookte producten bederven trouwens helemaal niet snel, roken is een conserveringsvorm.
Minder dan 24 uur dan gaat vis echt vissig ruiken hoor. Verse vis hoort niet naar vis te ruiken. Dat betekent dat er al eiwitten aan het bederven zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
ooitverlegen schreef:
05-06-2019 10:04
Een hoog gebouw in de buurt is zeker geen afleider die een inslag in de buurt voorkomt! En als het dan in de toren slaat geeft de grote stroompuls die de grond ingaat vaak schade eromheen. Het is geen exacte wetenschap maar ik denk dat op meer dan 100 meter naast een toren het effect van de "paraplu" voor een inslag wel weg is.

Bliksemafleiders worden in Nederland langzaam aan steeds zeldzamer. Dat komt omdat er door de materialen weinig kans is op brand bij inslag. Bij een woonhuis heb ik het wel eens gezien toen we er langs reden en in mijn woonplaats een verhaal over bewoners die ineens de brandweer voor de deur hadden staan, niets gemerkt. Daar was een klein brandje in het dak en snel geblust.

Een bliksemafleider helpt nauwelijks tegen apparatuurschade maar is er vooral om brand te voorkomen. Het allergrootste deel van de schades is aan apparatuur en daar zijn speciale (dure) overspanningstechnieken voor.
Ah oké. Nou ja, ik heb geen belangrijke apparatuur verder. Mocht mijn koelkast of waterkoker stuk gaan, dan jammer dan. Tv enzo heb ik allemaal niet.

Ik bedoel zo’n grote paal als bliksemafleider, die zijn er nog veel op kerken en gevouwen.
retrostar schreef:
05-06-2019 10:07
Minder dan 24 uur dan gaat vis echt vissig ruiken hoor. Verse vis hoort niet naar vis te ruiken. Dat betekent dat er al eiwitten aan het bederven zijn.
gisteravond is de stekker er uit gegaan en van ochtend er weer in
in 12 uur tijd is er echt niets aan de hand tenzij de versheid al dubieus is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven