kat wilt niet eten.

05-06-2019 21:09 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat moet morgenvroeg onder narcose voor een onderzoek.. daarvoor moet hij nuchter zijn en mag hij sinds vandaag 20.00 niks meer eten.

Nu is het volgende probleem, mijn kat heeft uitgezonderd van zijn 6 snoepjes voor het laatst vannacht gegeten en wilde erna helmaal niks meer eten, zelfs zijn natvoer niet (waar hij altijd zo dol op is).

Dat zou betekenen dat als hij morgen uit de narcose komt het al langer dan 24 uur geleden is dat hij voor het laatst heeft gegeten.
En aangezien ik een persoon ben die dan weer enge dingen op het internet leest over 'levervetting' etc. als een kat zolang niet eet.
Zie ik er toch wel een beetje tegenop voor dat hele narcose gebeuren morgen.

Ik hoop dat er hier iemand is die zoiets ook wel eens heeft meegemaakt en me gerust kan stellen dat ik me nergens zorgen over hoef te maken.

Groetjes,
Simone
Alle reacties Link kopieren
Waarom leg je het niet gewoon voor aan de dierenarts?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben eens op een kat gepast die 3 dagen niks at. We wisten niet waar hij was, maar had zich al die tijd verstopt ergens. At niet omdat hij ziek was.
Toen hij weer beter was (wel door toedoen van de dierenarts), at hij meteen weer.
Leeft nog.

Waarvoor moet hij onder narcose? Is hij ziek?
Alle reacties Link kopieren
Meld het morgen voor de operatie bij de dierenarts. Mocht het gevaar kunnen opleveren dan zal een goede dierenarts niet opereren.
Grote kans dat je kat al door heeft dat er iets gaat gebeuren en daardoor niet heeft gegeten van de stress.
Alle reacties Link kopieren
Dit moet je voordat de kat onder narcose gaat aan de dierenarts voorleggen.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
de kat is ziek? bespreek het met de dierenarts
Alle reacties Link kopieren
Wat zei de dierenarts toen je hier eind van de middag over belde?
Gewoon morgenochtend even melden als je poes brengt.
Klopt dat een kat inderdaad moet blijven eten, anders komt hij in een vicieuze cirkel en zal zichzelf gaan vergiftigen als er geen voeding binnen komt. Een dierenarts kan altijd via een infuus bepaalde stoffen toedienen om dit tegen te gaan. Gewoon even overleggen. Toen onze kat ziek was en niet wilde eten hebben we dwangvoeding toegediend met spuit in bekje
Alle reacties Link kopieren
LolitaFleur schreef:
05-06-2019 21:49
Klopt dat een kat inderdaad moet blijven eten, anders komt hij in een vicieuze cirkel en zal zichzelf gaan vergiftigen als er geen voeding binnen komt. Een dierenarts kan altijd via een infuus bepaalde stoffen toedienen om dit tegen te gaan. Gewoon even overleggen. Toen onze kat ziek was en niet wilde eten hebben we dwangvoeding toegediend met spuit in bekje
DWANGvoeding? Bah. Wat nou als dat beestje zelf voelde dat het wel genoeg was geweest?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
05-06-2019 21:17
Wij hebben eens op een kat gepast die 3 dagen niks at. We wisten niet waar hij was, maar had zich al die tijd verstopt ergens. At niet omdat hij ziek was.
Toen hij weer beter was (wel door toedoen van de dierenarts), at hij meteen weer.
Leeft nog.

Waarvoor moet hij onder narcose? Is hij ziek?
Hij heeft waarschijnlijk astma of bronchitis daarvoor gaan ze morgen wat slijm van zijn longen afhalen omdat te onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
05-06-2019 21:34
Wat zei de dierenarts toen je hier eind van de middag over belde?
Eerlijk gezegd maakte ik me vanmiddag nog geen zorgen, omdat mijn katten het grotendeels in de avond eten.

Toen ik hem een blikje natvoer wilde geven om 19.00 en zag dat hij daar niet naar omkeek, begon ik pas te panikeren. Heb nog wat snoepjes gegeven maar deze liet hij ook liggen zelfs een stukje vlees laat hij liggen.

Mijn andere kat heb ik vandaag ook nog niet zien eten, maar die hoor ik sowieso alleen savonds eten ( voerbakjes staan op de slaapkamer naast ons) .
pejeka schreef:
05-06-2019 21:52
DWANGvoeding? Bah. Wat nou als dat beestje zelf voelde dat het wel genoeg was geweest?
Alsjeblieft zeg, denk je nou echt dat we hem helemaal overvoerd hebben? Is op advies van de dierenarts gegaan. Wat hadden we dan moeten doen, hem dood laten gaan omdat hij uit zichzelf niet meer wou eten door misselijkheid van de lever vervetting? Verdiep je hier eens in voordat je wat uitkraamt
LolitaFleur schreef:
05-06-2019 22:06
Alsjeblieft zeg, denk je nou echt dat we hem helemaal overvoerd hebben? Is op advies van de dierenarts gegaan. Wat hadden we dan moeten doen, hem dood laten gaan omdat hij uit zichzelf niet meer wou eten door misselijkheid van de lever vervetting? Verdiep je hier eens in voordat je wat uitkraamt
Gewoon negeren
SimOone92 schreef:
05-06-2019 22:06
Eerlijk gezegd maakte ik me vanmiddag nog geen zorgen, omdat mijn katten het grotendeels in de avond eten.

Toen ik hem een blikje natvoer wilde geven om 19.00 en zag dat hij daar niet naar omkeek, begon ik pas te panikeren. Heb nog wat snoepjes gegeven maar deze liet hij ook liggen zelfs een stukje vlees laat hij liggen.

Mijn andere kat heb ik vandaag ook nog niet zien eten, maar die hoor ik sowieso alleen savonds eten ( voerbakjes staan op de slaapkamer naast ons) .
Geen paniek, nogmaals gelijk morgenvroeg even aangeven. Hij heeft 24 uur geleden nog gegeten en vandaag wat snoepjes, dus dat gaat echt nog wel goed.

Is poes buiten geweest en misschien een muis gegeten?
Alle reacties Link kopieren
Ik zal morgen inderdaad met DA overleggen.. alleen spoken dan weer allemaal horrorscenario's door mijn hoofd.

Liefste zegde ik morgen gewoon af, maar aangezien het onderzoek wel belangrijk is.. lijkt me dat ook niet heel erg verstandig of de da moet zelf al aangeven om het te verplaatsen.
Alle reacties Link kopieren
LolitaFleur schreef:
05-06-2019 22:06
Alsjeblieft zeg, denk je nou echt dat we hem helemaal overvoerd hebben? Is op advies van de dierenarts gegaan. Wat hadden we dan moeten doen, hem dood laten gaan omdat hij uit zichzelf niet meer wou eten door misselijkheid van de lever vervetting? Verdiep je hier eens in voordat je wat uitkraamt
Ik vond DWANGvoeding niet zo lekker klinken, vandaar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
05-06-2019 22:09
Geen paniek, nogmaals gelijk morgenvroeg even aangeven. Hij heeft 24 uur geleden nog gegeten en vandaag wat snoepjes, dus dat gaat echt nog wel goed.

Is poes buiten geweest en misschien een muis gegeten?
Ja wel buiten geweest maar dat is onder toezicht in de tuin dus dat zal het niet zijn.
SimOone92 schreef:
05-06-2019 22:10
Ik zal morgen inderdaad met DA overleggen.. alleen spoken dan weer allemaal horrorscenario's door mijn hoofd.

Liefste zegde ik morgen gewoon af, maar aangezien het onderzoek wel belangrijk is.. lijkt me dat ook niet heel erg verstandig of de da moet zelf al aangeven om het te verplaatsen.
Anders bel je eerst even voordat je hem brengt?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
05-06-2019 22:12
Anders bel je eerst even voordat je hem brengt?
Dat is inderdaad wel een goed idee! Zal ik zeker doen.
Alle reacties Link kopieren
Oo sterkte!
Maar ik zal je niet al te druk maken. Katten zijn eigenwijs en eten niet op commando. Het kan ook zijn dat hij door de astmatische verschijnselen minder eetlust heeft? Dan is het goed dat dat morgen al onderzocht wordt.
In elk geval even de dierenarts bellen ja voor het geval dat. Succes!
SimOone92 schreef:
05-06-2019 22:15
Dat is inderdaad wel een goed idee! Zal ik zeker doen.
Maak je geen zorgen. Je laat het even weten van te voren aan de arts. Zoals ik al zei kunnen ze per infuus medicatie / voedings stoffen toedienen ALS het nodig is. Wat voor ingreep? Nuchter zijn is voor standaard zaken tegen misselijkheid van de narcose. Als het zoiets is kun je dr altijd nog een paar snoepjes geven voor je eigen gemoedsrust. Dat kan geen kwaad (zie net dat ie niet wou, gewoon laten liggen. Ws voelt de kat jouw spanning ook wel )
anoniem_386754 wijzigde dit bericht op 05-06-2019 22:44
8.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Morgen bespreken met je dierenarts en dan kan je dierenarts een plan maken. Er zijn meerdere opties. Ze kunnen bijvoorbeeld een infuus geven etc. Het is wel belangrijk dat je goed observeert en dat doe je gewoon heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Katten zijn behoorlijk eigenwijs natuurlijk. Ik ben vandaag met kat 1 naar de dierenarts geweest, zonder operatie. Die voelde het blijkbaar aan dus heeft daarvoor ook niet gegeten.
Kat 2 eet dan uit sympathie niet mee.
Nu is de dierenarts 12 uur geleden en eet kat 1 weer. Kat 2 hopelijk ook weer snel.

Zo gaat het hier bijna altijd als de dierenarts in het spel is.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
LolitaFleur schreef:
05-06-2019 22:42
Maak je geen zorgen. Je laat het even weten van te voren aan de arts. Zoals ik al zei kunnen ze per infuus medicatie / voedings stoffen toedienen ALS het nodig is. Wat voor ingreep? Nuchter zijn is voor standaard zaken tegen misselijkheid van de narcose. Als het zoiets is kun je dr altijd nog een paar snoepjes geven voor je eigen gemoedsrust. Dat kan geen kwaad (zie net dat ie niet wou, gewoon laten liggen. Ws voelt de kat jouw spanning ook wel )
Nuchter wil zeggen helemaal geen eten, ook geen snoepje.
Heeft met veiligheid te maken.
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven