Nieuwe badkamer: tips?

06-06-2019 13:42 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe badkamer en kan me heerlijk uitleven met kleuren, vormen en materialen. Ook uit de indeling ben ik al helemaal. Wat dat betreft komt het vast goed (al heeft mijn man een andere smaak en zal ik helaas water bij de wijn moeten doen ;) ).

Ook kan ik qua wat handig en fijn is wel wat dingen bedenken die ik wel of juist niet wil. Ik wil bijvoorbeeld geen regendouche, want ik wil de douche lager kunnen zetten en ik wil mijn haar droog kunnen houden tijdens het douchen. Verder wil ik een designradiator waar we handdoeken op kunnen hangen en absoluut geen lastig schoon te maken douchecabine. En ik wil iets waar ik mijn voet op kan zetten wanneer ik mijn benen scheer :idee: en ik denk ook dimbaar licht.
Maar verder? Ik vind het bijvoorbeeld mooi om twee ronde spiegels op te hangen met hanglampjes erbij, maar is dat wel praktisch (voor de rest komen er spotjes in het plafond)?
Wat voor soort putje waar geen haren in kunnen gaan zodat ik elke zoveel weken moet ontstoppen?
Misschien hebben jullie ook nog tips wat betreft makkelijk schoonmaken; onze huidige badkamer is verschrikkelijk wat dat betreft.

Ik ben benieuwd, alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Een regendouche kun je combineren met een gewone douche toch? Wel er even op letten dat je de hendel goed zet, anders heb je alsnog een nat hoofd (ja... ervaring :whistle: ).
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Gaan jullie zelf de badkamer verbouwen?
WIj hebben onlangs een nieuwe badkamer gekregen en ik vind ons vakje bij de douche om shampoo neer te zetten erg prettig.
Ook hebben we naast het hangend toilet een ingebouwde plek voor de wc-rollen. Dit kun je ook nog doen voor de wc borstel.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
https://thuiscomfort.nl/producten/looox ... 610995.jpg
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
06-06-2019 13:51
Een regendouche kun je combineren met een gewone douche toch? Wel er even op letten dat je de hendel goed zet, anders heb je alsnog een nat hoofd (ja... ervaring :whistle: ).
Vaak heb je dan zo'n handdouche erbij. In combinatie met een normale douche heb ik het nog niet gezien, lijkt me ook een beetje overbodig misschien... maar ik zal eens kijken.
Alle reacties Link kopieren
mrs.lamaze schreef:
06-06-2019 13:53
Leuk! Gaan jullie zelf de badkamer verbouwen?
WIj hebben onlangs een nieuwe badkamer gekregen en ik vind ons vakje bij de douche om shampoo neer te zetten erg prettig.
Ook hebben we naast het hangend toilet een ingebouwde plek voor de wc-rollen. Dit kun je ook nog doen voor de wc borstel.
Nisje voor de shampoo etc. had ik inderdaad al aan gedacht, maar voor de wc-rollen is het ook handig. Bedankt voor de tip!

We gaan trouwens niet zelf verbouwen, we hebben samen 4 linkerhanden dus dat lijkt me een slecht idee :mrgreen:
pamelacourson wijzigde dit bericht op 06-06-2019 13:58
10.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Top! We hebben alleen niet zo'n grote badkamer, dus misschien wel zonde van de ruimte die het in beslag neemt. Ga ik even uitrekenen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het niet natte deel (rondom inbouwkast en wastafel) na het stuccen met twee componenten verf laten verven. Geen tegels dus. Leek me leuk om dan tzt weer een andere kleur te kunnen doen. (Hoef je geen tegels te vervangen.) De rest van de badkamer is redelijk neutraal (wit).
Beton cire werd ons afgeraden omdat het resultaat toch altijd anders is dan wat je op een plaatje ziet.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
In veel badkamerkastjes zitten de planken te kort op elkaar, zodat een electrische tandenborstel daar niet rechtop in kunnen staan, en dus kunnen laden.

Ik heb bij de wasbak, dus niet in het kastje, een extra stopcontact. Was nog even puzzelen waar dit mocht, ivm de kraam. Maar wat ben ik daar blij mee.

GEEN afzuigen die automatisch aangaat wanneer je het licht aandoet.

Licht op een dimmer, of eventueel een kleine ledstrook, die je 's nachts aan kan doen wanneer je naar de wc moet. Of 's winters wanneer het donker is, wil je niet direct vol licht aan.

Kijk heel goed waar je je spots plaatst. Zodat deze niet gericht is op je achterhoofd wanneer je bij de spiegel staat of dat je je boek niet kan lezen in bad.

Wij hebben een dubbele wastafel met maar 1 chiffon, zodat je meer ruimte hebt in de laden onder de wastafels.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Nou ik wou dus ook die Loooooooooox noemen :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee, ben ook aan het oriënteren op een nieuwe badkamer.
Bad gaat eruit en daarvoor in de plaats een mooie inloopdouche. Douchen in bad vind ik zo'n armoe.

Weet al wel dat ik een glazen schuifdeur wil en een regendouche met daarbij een gewone douche (die bestaan gewoon, zodat je dus idd kan kiezen). Man wil zo'n nisje bij de douche. Wastafel ben ik nog niet uit, wil eigenlijk een dubbele, maar dan wordt het wel krap denk ik.

Die dimmer vind ik een heel goed idee. En ik wil een lamp in de spiegel en dan ook meteen een spiegel die niet beslaat. En kastruimte in de spiegel.

Oké ik weet het eigenlijk best al goed.
Alle reacties Link kopieren
Als er spotjes komen, betekent dat dat jullie het plafond verlagen?
Let dan in ieder geval op met leidingen en eventueel een raam dat nog open moet kunnen (onze aannemer was echt een dombo)
Waar het spotje moet komen bij de douche bepaal je door een fel zaklampje of plat ledlampje te gebruiken om uit te proberen. Hanglampjes zou ik niet doen. Dimmen is wel fijn.
En dat idee van een nisje of plankje maken op een normale of flinke hoogte is een goeie, liefst zo dat wat er staat niet al te veel spetters vangt waardoor je flesjes shampoo er ranzig uit gaan zien. In ieder geval alles beter dan steeds moeten bukken.
Leuke details vind ik, als er getegeld wordt, dat je de voegen een kleurtje kunt geven als je durft. Kies je voor bijzondere natuurstenen tegels houd dan rekening met beperkte mogelijkheden qua schoonmaakmiddel. Er bestaan trouwens tegenwoordig ook spiegels met verwarming, kan handig zijn tegen het beslaan ervan.
Wij hebben voor tegels gekozen met een houtlook voor de vloer, het oogt warmer...beetje sauna achtig zelfs. Door het ribbeltje erin zijn ze ook wat minder slipperig. Verder, ieder zijn eigen wastafel is zaaaalig.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Denk ook eens verder dan tegels.

Wij hebben een houten vloer en die is na 8 jaar nog steeds prachtig.
Muren afgewerkt met lambrisering, daarboven normaal stucwerk. Alleen de douche is betegeld.
Alle reacties Link kopieren
Mijn badkamer is nu in de maak, afschot is een drama dus let daarop.

We hebben een bankje in de douche, regendouche en aparte stang met douchekop. Wastafel van 1.40 breed met 4 stopcontacten.
Alle reacties Link kopieren
Ja wij hebben een bankje en een nisje ernaast. Dat bankje is zo fijn. Verder handige haken vlak buiten de douchecabine en een glazen deur en gelijkvloerse inloop.
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat de geplaatste dingen of zo naast elkaar staan dat er geen vuil tussen kan komen, of zoveel afstand van elkaar dat je er met een dweilstok, harde borstel of wat dan ook makkelijk tussenkomt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Stopcontacten. Vooral voldoende stopcontacten.

Ik ben het meest gelukkig met een zwevend kastje dat over een dubbel stopcontact heen is gehangen waardoor al die elektrische tandenborstels en altijd verkleurende snoeren aan het oog zijn ontrokken. In het deurtje zit een rekje waar je de borstels zelf in kunt hangen (en wat zich heel makkelijk en snel laat schoonmaken, ook los te klikken en in de vaatwasser te gooien).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Haakjes bij de douche lijken me ook fijn!

Oh ja, en een tip voor de anderen die de badkamer gaan verbouwen: zorg dat de knoppen om de douche aan te zetten een stuk van de douche af zitten waar je erbij komt zonder nat te worden. Dat hebben de vorige bewoners van ons huis echt helemaal verkeerd gedaan.

Hier gaat ook het bad eruit en komt er een douche met een muurtje en een glazen deur. Ik ben nogal een koukleum en een inloopdouche (dus open kant) wordt snel koud.

Voor wie het vroeg: de spotjes zitten er al, die zijn ingebouwd in het plafond (erboven zit een vliering en plafond verlagen was niet nodig). Ik vind ze wel handig, alleen vind ik het voor de gezelligheid wel leuk om ook een paar hanglampjes op te hangen.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
06-06-2019 14:51
Zorg dat de geplaatste dingen of zo naast elkaar staan dat er geen vuil tussen kan komen, of zoveel afstand van elkaar dat je er met een dweilstok, harde borstel of wat dan ook makkelijk tussenkomt
Dat is bij onze huidige badkamer echt verschrikkelijk gedaan. Overal randjes en richeltjes en plekken waar je niet bij kunt. Ik heb het in vorige woningen nooit erg gevonden om de badkamer schoon te maken, maar hier HAAT ik het. Ik ben dan ook van plan om het een beetje te laten versloffen tot de verbouwing ;-)
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met matzwarte kranen? Ik lees veel negatieve ervaringen, maar ook mensen die nergens last van hebben. Misschien een bepaald merk dat goed is?
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
06-06-2019 14:31
Ja wij hebben een bankje en een nisje ernaast. Dat bankje is zo fijn. Verder handige haken vlak buiten de douchecabine en een glazen deur en gelijkvloerse inloop.
Is dat een los bankje of ingebouwd?
Ik dacht dat bankjes in de douche voor hulpbehoevende waren? Wat is voor de fitte en complete mens daar het voordeel voor?
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
06-06-2019 14:18
Als er spotjes komen, betekent dat dat jullie het plafond verlagen?
Let dan in ieder geval op met leidingen en eventueel een raam dat nog open moet kunnen (onze aannemer was echt een dombo)
Waar het spotje moet komen bij de douche bepaal je door een fel zaklampje of plat ledlampje te gebruiken om uit te proberen. Hanglampjes zou ik niet doen. Dimmen is wel fijn.
En dat idee van een nisje of plankje maken op een normale of flinke hoogte is een goeie, liefst zo dat wat er staat niet al te veel spetters vangt waardoor je flesjes shampoo er ranzig uit gaan zien. In ieder geval alles beter dan steeds moeten bukken.
Leuke details vind ik, als er getegeld wordt, dat je de voegen een kleurtje kunt geven als je durft. Kies je voor bijzondere natuurstenen tegels houd dan rekening met beperkte mogelijkheden qua schoonmaakmiddel. Er bestaan trouwens tegenwoordig ook spiegels met verwarming, kan handig zijn tegen het beslaan ervan.
Wij hebben voor tegels gekozen met een houtlook voor de vloer, het oogt warmer...beetje sauna achtig zelfs. Door het ribbeltje erin zijn ze ook wat minder slipperig. Verder, ieder zijn eigen wastafel is zaaaalig.
Wij hebben ook houtlook tegels op de vloer in de badkamer en ook in de inloopdouche. Het staat prachtig, niet zo kil als de meeste badkamers. Ik vind het enige nadeel dat de tandpasta resten in de ribbels blijven zitten. En dan bedoel ik dus als je je tanden poetst onder de douche.
muybien wijzigde dit bericht op 06-06-2019 15:19
Reden: Spelfout
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
06-06-2019 15:16
Ik dacht dat bankjes in de douche voor hulpbehoevende waren? Wat is voor de fitte en complete mens daar het voordeel voor?
Om je voet op te zetten bij het scheren :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al iets in mijn hoofd qua kleuren en tegels etc. en houtlook past daar niet bij. Maar het kan zeker mooi zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven