Hoe een touw of lint spannen om kaarten aan vast te maken?

08-06-2019 16:54 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel simpele vraag. Ik wil graag een touw of lint tegen de muur spannen om kaarten aan vast te maken. Hoe maak ik dit touw/lint vast? Er is niets om het aan vast te knopen en ik vermoed dat een punaise niet het gewicht van zoveel kaarten kan dragen. Ideeën?
boor een gat, zet er een muurplug in met een haak eraan
Alle reacties Link kopieren
Ik kan helaas niet met een boormachine werken en aangezien het een huurwoning is ben ik beetje bang om schade te veroorzaken die ik niet meer kan herstellen... toch bedankt voor de tip!!
Alle reacties Link kopieren
Klevende spijkers (bv van teva)?
Alle reacties Link kopieren
Dat zou wel eens een heel goed idee kunnen zijn, aangezien die waarschijnlijk wel het gewicht van de kaarten kunnen dragen en toch geen schade aan de muur veroorzaken. Bedankt!
Heb je al eens van die Tesa spijkers geprobeerd, dat schijnt goed te werken.
Slingerklemmen of een plek zoeken tussen twee uiteinden van hout en met een spijker of oogje vastmaken.
Alle reacties Link kopieren
Klevende spijkers van Tesa werken perfect!

Heb ze gebruikt om geboortekaartjes aan op te hangen en het bleef een paar weken goed hangen.
Alle reacties Link kopieren
slingerklemmen (wist niet dat ze zo heten eigenlijk) zijn echt ideaal. klem je tussen het plafond of een 2 hoeken en klaar.
felyar90 schreef:
08-06-2019 18:01
Klevende spijkers van Tesa werken perfect!

Heb ze gebruikt om geboortekaartjes aan op te hangen en het bleef een paar weken goed hangen.
Zou je er ook foto’s met op kunnen hangen denk je?
Alle reacties Link kopieren
Xenosdoos schreef:
08-06-2019 20:21
Zou je er ook foto’s met op kunnen hangen denk je?

Ja makkelijk! Aan 1 stuk touw had ik zo’n 20-30 kaartjes hangen, waarvan aardig wat ‘zware’ kaartjes (van die 3D kaartjes) en het bleef keurig hangen :thumbsup:
felyar90 schreef:
08-06-2019 20:32
Ja makkelijk! Aan 1 stuk touw had ik zo’n 20-30 kaartjes hangen, waarvan aardig wat ‘zware’ kaartjes (van die 3D kaartjes) en het bleef keurig hangen :thumbsup:
Ik bedoelde eigenlijk meer per stuk op iets van piepschuim ofzo. Maar dat zou dan wel kunnen?
Alle reacties Link kopieren
Xenosdoos schreef:
08-06-2019 20:37
Ik bedoelde eigenlijk meer per stuk op iets van piepschuim ofzo. Maar dat zou dan wel kunnen?
Ze kunnen tot 2 kg aan gewicht houden, dus dat zou zeker moeten lukken!
Alle reacties Link kopieren
Liz001 schreef:
08-06-2019 22:33
Ze kunnen tot 2 kg aan gewicht houden, dus dat zou zeker moeten lukken!
Dat zijn de kleine, de grote kunnen 4 kg houden en daar mag je er 2 van naast elkaar plakken, dus max 8 kg. Dat zijn een hoop kaartjes 😁
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven