1 jaar oude kat met kitten

09-06-2019 20:28 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal, Ik had een vraag aan jullie aangezien ik er niet erg veel ervaring mee heb.
Ik heb een 1 jaar oude kat, maar wou gewoon graag een maatje voor heb om mee te spelen aangezien hij veel aandacht van me vraagt. Hij is ook opgegroeid met kittens,honden en kinderen dus zag er geen kwaad in.

Maar goed, Ik heb dus sinds gister middag het kitten, dat nu 9 weken oud is. De oudere kat blaast tegen de kitten en word er aggresief tegen, hij slaat wel naar de kitten toe maar slaat niet raak zeg maar. Hij zet zijn nagels wel uit. De kitten blaast terug omdat die waarschijnlijk bang is. Ik ben bang dat mijn oudere kat de kitten aan zal vallen of pijn gaat doen,is zijn reactie normaal? Hij kijkt er soms niet naar om maar om de paar minuten loopt hij er naar toe, dan begint de kitten te blazen en mijn oudere kat ook en slaat dan toe zeg maar, alleen hij raakt de kitten nog niet aan waar ik wel bang voor ben. Zou hij de kitten accepteren of wat kan ik het beste doen?

Groetjes.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de kitten er gewoon bijgezet dan? Zoiets vraagt echt wel om beleid hoor. Google maar eens op het introduceren van een nieuwe kat.
Ze kennen elkaar niet dus dit is normaal gedrag. Er is een indringer in huis.

Houd ze even een paar dagen uit elkaar (in aparte kamers) en introduceer ze rustig bij elkaar, middels een spelletje, een snoepje, even ruiken aan elkaar. Geef het even een paar dagen. Om de kleine wat rust te gunnen wel even apart houden en dus af en toe, onder toezicht , bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Oké ja ik had ze net ook weer bij elkaar en toen stormde die grote als een gek op die kleine af en viel hem deze keer wel aan. Wou hem daarna op tillen waardoor hij mij ook kraste. Is dat normaal want maak me wel zorgen nu
Ash07 schreef:
09-06-2019 20:43
Oké ja ik had ze net ook weer bij elkaar en toen stormde die grote als een gek op die kleine af en viel hem deze keer wel aan. Wou hem daarna op tillen waardoor hij mij ook kraste. Is dat normaal want maak me wel zorgen nu
ja dit is normaal!

Hou ze voor de rest van de dag apart. Morgen weer voorzichtig laten ruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar weken terug een kitten gekregen, mijn andere katten hebben dit ook gedaan in het begin. Nu rollebollen ze door de kamer heen samen. Even geduld dus.

Overigens heb ik ze meteen bij elkaar gelaten, alleen niet als er niemand thuis was.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
1 jaar die heeft veel solo gedrag ontwikkeld. Google op langzame introductie en hou ze tot die tijd uit elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Oké ja hij valt de kitten echt aggresief aan
En waarom een kitten in huis halen van 9 weken?

Sowieso dus totaal niet ingelezen dat een kitten beter tot 12 weken bij de moeder blijft.



Ga je dus héél snel inlezen voor je straks met 2 getraumatiseerde katten zit.
En zet die kitten apart. In een kamer waar kat er niet bij kan.
Alle reacties Link kopieren
Ash07 schreef:
09-06-2019 20:46
Oké ja hij valt de kitten echt aggresief aan
Waarom haal je ze dan niet uit elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Ash07 schreef:
09-06-2019 20:46
Oké ja hij valt de kitten echt aggresief aan
Ja, da's niet zo gek want hij ziet die kitten als indringer. Katten zijn territoriaal he?

Hier hebben we 2 volwassen katten die na 5 maanden na heel langzame introductie elkaar nog steeds in de haren vliegen als ze kans krijgen.
Alle reacties Link kopieren
En hoe heb jij die langzame introductie gedaan?
Geen paniek. Zorg in ieder geval dat je kitten niet alleen is met de oudere kat (zodat je in kunt grijpen als het echt uit de klauwen loopt)
Mijn ervaring is dat het over het algemeen met een dag of 3 beter gaat.
Alle reacties Link kopieren
Nu liggen ze trouwens wel gewoon allebei op de bank alleen de ene ligt een stukje verder weg..
Ash07 schreef:
09-06-2019 20:52
Nu liggen ze trouwens wel gewoon allebei op de bank alleen de ene ligt een stukje verder weg..

Prima toch. Het is wapenstilstand :proud:
Ash07 schreef:
09-06-2019 20:51
En hoe heb jij die langzame introductie gedaan?
Lees mijn post eens

En Google
Tik gewoon es "nieuwe kitten introduceren" op Google in en je komt zo minstens 10 websites met tips en trage introducties tegen.
Ash07 schreef:
09-06-2019 20:52
Nu liggen ze trouwens wel gewoon allebei op de bank alleen de ene ligt een stukje verder weg..
Luister je ook?

Haal ze uit elkaar voor een paar dagen
Alle reacties Link kopieren
Veel lees plezier
https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl ... ieuwe-kat/
Alle reacties Link kopieren
Ik haal ze ook uit elkaar maar zolang ze op 1 bank samen liggen en elkaar niks doen is dat niet nodig. Ze liggen redelijk dicht bij elkaar in de buurt en slapen allebei nu.
Alle reacties Link kopieren
Ash07 schreef:
09-06-2019 20:52
Nu liggen ze trouwens wel gewoon allebei op de bank alleen de ene ligt een stukje verder weg..
Waarom haal je ze niet uit elkaar? :bonk:

Hier een link over hoe je een nieuwe kat introduceert:

https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl ... ieuwe-kat/
Ash07 schreef:
09-06-2019 20:57
Ik haal ze ook uit elkaar maar zolang ze op 1 bank samen liggen en elkaar niks doen is dat niet nodig. Ze liggen redelijk dicht bij elkaar in de buurt en slapen allebei nu.
Eigenwijs dus
Alle reacties Link kopieren
Hoe heb je elkaar kennis laten maken dan?
Gewoon tada kat hier is een kitten die eigenlijk nog bij haar moeder had moeten zijn?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ash07 schreef:
09-06-2019 20:52
Nu liggen ze trouwens wel gewoon allebei op de bank alleen de ene ligt een stukje verder weg..
Heb jij je nu ondertussen al ingelezen... je moet ze kalm introduceren en niet zoals jij het gedaan hebt...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Ash07 schreef:
09-06-2019 20:57
Ik haal ze ook uit elkaar maar zolang ze op 1 bank samen liggen en elkaar niks doen is dat niet nodig. Ze liggen redelijk dicht bij elkaar in de buurt en slapen allebei nu.
Arme katjes....

Pfff waarom lezen mensen zich niet en doen ze maar wat? Ga doen wat geadviseerd wordt ipv dat je over drie jaar nog vijandigheid in huis hebt!
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven