Lefier Groningen studentenkamer

15-06-2019 10:28 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag mensen,

Mijn zusje moet nog een jaar studeren. Ze heeft een leuke woning gezien bij Lefier, een kamer. https://woningen.lefier.nl/Groningen/Wo ... 2689d8e180

Nu is het dus zo dat de voorwaarde is dat alleen studerende kamerzoekenden kunnen reageren. Ze studeert nu nog. Maar, als ze straks klaar is. Ze heeft Lefier meermaals geprobeerd te bellen, maar die zijn slechts beperkt telefonisch te bereiken. Mails reageert men niet op. Algemene voorwaarden op de website geven evenmin uitsluitsel.

De vraag is of ze eruit moet, als ze klaar is met de studie. Iemand in Groningen die bij Lefier een kamer huurt enig idee? :huh:
Alle reacties Link kopieren
Geen probleem...

Grappig ik heb ooit in het gebouw ernaast gewoond.. Prima locatie 👍
Alle reacties Link kopieren
Haha heb daar ook gewoond in één van de gebouwen een naast.

Als je studie afgelopen is hoef je er niet uit, toentertijd niet iig ;-)
Alle reacties Link kopieren
Magick88 schreef:
15-06-2019 10:50
Geen probleem...

Grappig ik heb ooit in het gebouw ernaast gewoond.. Prima locatie 👍
Wat een toeval, ik ook! Hadden jullie ook zo'n megawoonkeuken? Was heel leuk altijd. Ganggenoot van me is dan later weer gaan samenwonen in dit specifieke gebouw. Kleine wereld weer :)

@Anais1992: wat een leuk appartementje, driekamer, best al volwassen. Alleen geen buitenruimte maar wie weet is de buurman/buurvrouw van nummer 7 gezellig :) En je zusje kan anders ook uit haar slaapkamerraam klimmen en een stoeltje buiten neerzetten.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Misschien kan je het hier in vinden

https://docplayer.nl/21338994-Toewijzin ... ingen.html
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me geen probleem. Het gaat toch om de huidige situatie. Wie weet gaat ze daarna nog een studie doen. Gewoon reageren!
Alle reacties Link kopieren
Dan had ik allang een brief gestuurd.
mooi huisje trouwens, jammer dat je moet studeren om ervoor in aanmerking te komen.Daar kom ik met mijn uitkering dus niet in!
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 15-06-2019 11:57
63.18% gewijzigd
Pupsel schreef:
15-06-2019 11:02
Haha heb daar ook gewoond in één van de gebouwen een naast.

Als je studie afgelopen is hoef je er niet uit, toentertijd niet iig ;-)
Geldt nu wel voor Dragant https://www.lefier.nl/over-lefier/nieuw ... n-dragant/
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
15-06-2019 11:47
Dan had ik allang een brief gestuurd.
mooi huisje trouwens, jammer dat je moet studeren om ervoor in aanmerking te komen.Daar kom ik met mijn uitkering dus niet in!
Ze heeft hem vrijdag pas op de site gezien. Staat helemaal achteraan op pagina vier, zodoende.
En toen waren ze telefonisch al niet meer te bereiken, laat staan dat een brief sturen soelaas biedt.

Als het dus zo is, dat je er na 6 maanden na einde studie uit moet, denk ik niet dat het veel zin heeft.
Heel zonde. Veel grote panden waar alles gedeeld is, mag je zo in. Vreemde redenering van Lefier.
Er zijn praktisch al geen woningen.
Alle reacties Link kopieren
Anaïs1992 schreef:
16-06-2019 10:50
Ze heeft hem vrijdag pas op de site gezien. Staat helemaal achteraan op pagina vier, zodoende.
En toen waren ze telefonisch al niet meer te bereiken, laat staan dat een brief sturen soelaas biedt.

Als het dus zo is, dat je er na 6 maanden na einde studie uit moet, denk ik niet dat het veel zin heeft.
Heel zonde. Veel grote panden waar alles gedeeld is, mag je zo in. Vreemde redenering van Lefier.
Er zijn praktisch al geen woningen.
Maar dan kan ze er nu toch nog anderhalf jaar wonen? En dan heeft ze anderhalf jaar om naar een huisje voor daarna te zoeken.
Gaat het om een campuscontract?
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
16-06-2019 10:52
Maar dan kan ze er nu toch nog anderhalf jaar wonen? En dan heeft ze anderhalf jaar om naar een huisje voor daarna te zoeken.
Het probleem is dat ze bij acceptatie al haar punten verliest. Dan is het maar afwachten of ze genoeg heeft voor een nieuwe woning over anderhalf jaar ... als je gemiddeld zes a zeven jaar ingeschreven moet staan om in aanmerking te komen. En bakken met geld zal ze niet
gaan verdienen na de studie, dus vrije sector geen optie. Hypotheek ook niet, want ze heeft een studieschuld en door ziekte ook nog
eens studievertraging opgelopen.
Alle reacties Link kopieren
Anaïs1992 schreef:
16-06-2019 10:57
Het probleem is dat ze bij acceptatie al haar punten verliest. Dan is het maar afwachten of ze genoeg heeft voor een nieuwe woning over anderhalf jaar ... als je gemiddeld zes a zeven jaar ingeschreven moet staan om in aanmerking te komen. En bakken met geld zal ze niet
gaan verdienen na de studie, dus vrije sector geen optie. Hypotheek ook niet, want ze heeft een studieschuld en door ziekte ook nog
eens studievertraging opgelopen.
Ah, dat met dat puntensysteem wist ik niet. Nee, dan is het niet zo slim inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Anaïs1992 schreef:
16-06-2019 10:57
Het probleem is dat ze bij acceptatie al haar punten verliest. Dan is het maar afwachten of ze genoeg heeft voor een nieuwe woning over anderhalf jaar ... als je gemiddeld zes a zeven jaar ingeschreven moet staan om in aanmerking te komen. En bakken met geld zal ze niet
gaan verdienen na de studie, dus vrije sector geen optie. Hypotheek ook niet, want ze heeft een studieschuld en door ziekte ook nog
eens studievertraging opgelopen.
Hoezo? Deze woningen van Lefier gaan toch buiten Woningnet om? Dan nog is het een prima driekamerappartementje waar je jaren kunt blijven sparen voor een hypotheek. Ik kan me niet voorstellen dat voor een dergelijk appartement waar je al jaren Lefier-punten voor moet hebben, met een campuscontract verhuurd wordt. Zo'b huisje is gericht op afstudeerders. Dit geldt nu inderdaad alleen voor kamers zoals Dragant. Als je leuk buiten wil zitten, loop je zo naar het Van Brakelplein. Morgen nog even bellen voor bevestiging. Ik kan je zusje aanraden te reageren.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Macarinata schreef:
16-06-2019 11:11
Hoezo? Deze woningen van Lefier gaan toch buiten Woningnet om? Dan nog is het een prima driekamerappartementje waar je jaren kunt blijven sparen voor een hypotheek. Ik kan me niet voorstellen dat voor een dergelijk appartement waar je al jaren Lefier-punten voor moet hebben, met een campuscontract verhuurd wordt. Zo'b huisje is gericht op afstudeerders. Dit geldt nu inderdaad alleen voor kamers zoals Dragant. Als je leuk buiten wil zitten, loop je zo naar het Van Brakelplein. Morgen nog even bellen voor bevestiging. Ik kan je zusje aanraden te reageren.
Nee, de kamers van lefier gaan via lefier. De echte sociale huurwoningen gaan via woningnet. En sommige woningen die eerst onder 'kamer' vielen, zijn nu bij woningnet ondergebracht. Zo als de groenling in de oosterpark, met een eigen slaapkamer badkamer en sanitair.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waar je zusje dan precies bang voor is m.b.t. kwijtraken van punten bij Lefier. Dit is zo ongeveer topsegment bij hen, er is niet veel meer om nóg meer punten voor te willen sparen.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven