Stoffige witte voegen

15-06-2019 10:40 6 berichten
Wij hebben een grote badkamer en tot het plafond betegeld met witte glanzende tegels en witte voegen. Ik ben het aan het schoonmaken voor de verkoopfoto’s van ons huis en ik krijg de voegen niet zonder stof.

Ze zijn niet vies van douche producten of kalk. Als ik er overheen ga met een borstel of doek blijft er maar stof in de voegen zitten.

Als ik Google op vieze/stoffige voegen kan ik alleen advies vinden voor smerige voegen van vuil en kalk.

Eindeloos met water sproeien kan niet, we hebben geen putje in de badkamer behalve in de douchecabine.

Wie heeft er tips? :flag:
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat een stofzuiger werkt?
...
Alle reacties Link kopieren
Door je omschrijving lijkt het alsof je voegmortel destijds niet goed is uitgehard en dat het nu afbrokkelt. Ik zou er niet teveel meer aan ‘vegen’.
ankalida schreef:
15-06-2019 10:48
Misschien dat een stofzuiger werkt?


Het helpt wel. Ik zuig de muren voor maar het was niet genoeg.
Mermedina schreef:
15-06-2019 10:49
Door je omschrijving lijkt het alsof je voegmortel destijds niet goed is uitgehard en dat het nu afbrokkelt. Ik zou er niet teveel meer aan ‘vegen’.


Ik heb zelf het idee dat de voegen gewoon ruw zijn. Er brokkelt niks af. Nog. De bouw was gehaast toendertijd en er zal vast niet genoeg tijd zijn genomen om gladde voegen te maken.
Oplossing: reservedekbed op de vloer, muren inzepen en muren afspoelen met de douchekop. Daarna tegels opwrijven met een witte hydrofieldoek. De badkamer is als nieuw en het dekbed zit in de wasmachine.

Het was een waterballet :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven